بهترین نهال گردو برای کاشت {بهترین نژاد درخت گردو}

بهترین نوع درخت گردو شامل چه ارقامی می باشد:

برای احداث باغ گردو کاندیدهای بسیار متنوعی وجود دارد که از همین روی انتخاب بهترین نژاد درخت گردو، امری چالش بر انگیر می باشد زیرا در زمان خرید نهال گردو می تواند کمی شما را سرگردان کند. خرید ارقام تجاری گردو می تواند گزینه ی مناسبی برای شروع یک کسب و کار باشد به شرطی که بهترین نهال گردو؛ را با توجه به آب و هوای منطقه ی خود خریداری نمایید.

حفظ سرمایه برای باغداران موضوع با اهمیتی است خصوصا اگر در سال های ابتدایی احداث باغ باشند. به طور مثال برای نواحی گرمسیری بهترین نهال گردو، می تواند پکان ، ژنوتیپ و… باشد اما برای مناطق سردسیری چه ارقامی را می توان متصور شد؟! ما در این مقاله به برسی بهترین نوع درخت گردو، می پردازیم پس لطفا تا انتهای این مطلب همراه دکتر نهال باشید.

بهترین نوع درخت گردو
برترین درختان گردو را می توانید در این مقاله برسی نمایید.

بهترین نهال گردو را باید به گردوهای بذری نسبت داد یا گردوهای پیوندی:

از بین ارقام گردو بهتر است آنها را به ۲ نوع پیوندی و بذری تقسیم کنیم. اگر فکر می کنید که فقط یکی از آنها جزو بهترین نژاد گردو؛ می باشد لازم است که تجدید نظر نمایید! اغلب نهال های بذری برای یک باغ خانوادگی مناسب می باشند. نهال های بذری، جز بهترین گردو، می توانند لقب گیرند چرا که در برابر بیماری ها از مقاومت نسبتا خوبی برخوردار می باشند.

اما در سوی دیگر، بهترین نهال های گردو پیوندی، از آنجایی که باردهی بالایی برای رقم های تجاری آن (۷۰ کیلوگرم) می توان متصور شد، به کشاورزان پیشنهاد می شوند. حال در ادامه به معرفی بهترین درخت گردو بذری و بهترین نژاد گردو پیوندی می پردازیم.

معرفی انواع بهترین نژاد درخت گردو در مناطق سردسیر:

اگر زمین کشاورزی شما در آب و هوایی، سردسیر قرار دارد، به گونه نهالی نیاز دارید که در برابر سرماهای طولانی و دمای زیر صفر نیز مقاوم باشد و سرما آن را از پای در نیاورد. در این مناطق باد و طوفان های شدید می توان هم باعث اسیب زدن به تنه و شاخه و برگ tree، شود و هم باعث ریزش شکوفه های آن گردد.

در نتیجه بهترین نوع درخت گردو، برای این مناطق باید جزوی از گونه های قوی و استواری در برابر باد و سرماهای بهاره باشند که بتواند از پس تمام این چالش ها بر آیند.

  1. نهال گردو فرنور
  2. نهال گردو چندلر جز بهترین نژاد گردو؛ برای مناطق سردسیری محسوب و به راحتی در این نقاط به گیاه به حیات خود ادامه خواهد داد.

برای این مناطق باید از گونه هایی استفاده کرد که دیرگل باشند تا در فصول سرد سال دچار سرمازدگی نشوند. همچنین این seedlings walnut، ها جز ارقام پر بار در کشاورزی محسوب می شوند. این ارقام هر دو جز ارقام وارداتی بوده که بومی سازی شده اند و هر دو از محبوبیت بسیار زیادی در بین باغداران بهره مند می باشند.

بهترین نهال گردو

اما بهترین نهال گردو در مناطقی با آب و هوای گرمسیر چه ارقامی باشد:

تمام کشاورزان در مناطق گرمسیری کشورمان با مشکل کم آبی مواجه هستند به همین منظور بهترین نوع درخت گردو، برای این مناطق نه تنها باید در برابر این مشکل مقاوم باشد بلکه باید گردوهایی با کیفیت و سفید رنگ نیز داشته باشد.

برای مثال گردوی فرنور که در پاراگراف قبل برای مناطق سردسیر بهترین رقم قلمداد شد، برای مناطق گرمسیر نمی تواند باردهی داشته باشد چرا که نیاز سرمایی آن رفع نمی شود و همچنین به آبیاری های مشخصی نیازمند است.

برای این مناطق که بارش باران کم یا مناطق شرجی ای می باشد و قرار گرفتن در دماهای زیر صفر کمتر اتفاق می افتد، بهتر است از کاشت نهال گردو پکان را در دستور کار خود قرار دهید تا با عنوان بهترین نوع درخت گردو، در مناطق گرمسیری به صورت عملی آشنا شوید.

این درخت دارای مغز گردویی بسیار جذاب و خاص می باشد که یکی از بهترین گردو برای کاشت، در استان های شمال کشور و جنوب کشور که دارای آب و هوای گرم و شرجی می باشد.

بهترین های نهال گردو به طور معمول ارقام وارداتی می باشند یا صادراتی؟

  • در بین این ۲ دسته نمی توانید یک گونه را به عنوان بهترین نوع درخت گردو؛ انتخاب کنید اما برای هرکدام از آنها برترین ها را می توانید بشناسید.
  • به عنوان مثال در گروه گردوهای وارداتی می توان از چندلر، فرنور، گردو اسرائیلی، پکان و … نام برد که جزو پرفروش ترین گردوها هستند.
  • از آن طرف بهترین نوع گردو، بومی مانند گردو ژنوتیپ، گردو تویسرکان، گردو خوشه ای و … می باشند که در باغ های گردو نیز دارای بالاترین عملکرد نسبت به سایر ارقام بوده اند و کشاورزان زیادی با این گونه ها روزی خود را در می آورند.

بهترین نهال گردو در برابر خط بیماری ها چه مقاومتی از خود نشان می دهد:

تمام نژادهای گردو سعی دارند در برابر بیماری و آفات از خود مقاومت نشان دهند تا مشکلی در تنه و بر روی شاخه ها ایجاد نشود. نکته ای که در مورد بهترین انواع درخت گردو، وجود دارد این است که درختان تجاری پیوندی می توانند مقاومت بهتری نسبت به بیماری ها و بلایت گردو از خود نشان دهند. اما توجه داشته باشید که در زمان های مشخص شده نسبت به سمپاشی باغ اقدام کنید تا بازدهی درختان نیز افزایش پیدا کند.

بهترین نوع درخت گردو

تاثیر هرس در عمکلرد بهترین نوع درخت گردو:

در هر مرحله از پرورش درختان گردو که باشید و پرورش بهترین نژاد درخت گردو، را انجام داده باشید باز هم لازم است به فکر هرس اصولی درختان باشید چرا که شاخه های مزاحم گردو باعث کاهش باردهی می شوند و اگر این روند ادامه پیدا کند، انرژی گیاه گرفته می شود و از خود در برابر بیماری ها و قارچ ها نمی تواند دفاع کند. درنتیجه لازم است با رعایت این نکات در بهبود عملکرد بهترین نهال های گردو، تاثیری مثبت به جای گذاشته باشد.

شما می توانید جهت مشاهده لیست انواع خرید نهال گردو، به منوی سایت مراجعه نمایید.

کود مناسب برای بهترین نهال گردو چه می باشد:

اگر می خواهید باغ منحصر به فردی داشته باشید نیاز است که از کودهای ویژه ای برای نهال های گردو استفاده کنید تا یک باردهی زیادی را شاهد باشید. درخت گردو به کودهای خیلی قوی با پایه های شیمیایی و یا حیوانی به خودی خود، نیازی ندارند و حتما لازم است که قبل از خرید انواع ترکیبات، از کمبودها اطلاع پیدا کنید تا تنها به رفع آنها بپردازید.

اما اگر قصد دارید که با اضافه کردن کود شادابی را به گیاه بر گردانید، می توانید از کود پوسیده حیوانی استفاده کنید. این کود به شما کمک می کند تا بهترین نژاد درخت گردو، را به بهترین وجه پرورش دهید.

اگر بدون آگاهی از کمبود عناصر موجود در خاک اقدام به کوددهی کنید، باعث می شود که به ریشه ها شوک وارد کنید و در برخی موارد نیز برگ ها به اصطلاح سوخته می شوند چرا که حجم زیادی از عناصر ناگهان به آنها وارد می شود.

پیشنهاد می کنیم از کودهای شیمیایی برای جبران مواد مغذی در خاک استفاده کنید و برای تقویت باردهی از کودهای حیوانی انتخاب کنید.

بهترین نژاد درخت گردو

رسیدن به بهترین نژاد درخت گردو بالغ چقدر زمان نیاز دارد:

اگر بخواهید به بهترین نوع درخت گردو؛ برسید لازم است که از نهال یک ساله تا رسیدن به درختان بالغ حتی ۵۰ ساله نیز مراقبت کنید. این رسیدگی ها شامل مواردی است که تمام گیاهان به آنها نیاز دارند. تقریبا ۵ تا ۶ سال اول کارهای شما باعث می شوند که بهترین نهال گردو، را برای باردهی اصولی آماده سازید.

اگر در سال های ابتدایی از نهال های خود رسیدگی درستی داشته باشید پس از بالغ شدن The best walnuts، باردهی را به شما خواهند داد.

تنظیم نور خورشید برای بهترین نوع درخت گردو:

تابیدن نور خورشید برای درختان گردو به عنوان یک محرک رشد در نظر گرفته می شود. زاویه ی مناسب برای این گیاهان زاویه ای است که به صورت یکسان تمام شاخه ها مقابل نور قرار بگیرند. مهم ترین نکته ای که در مورد نور خورشید وجود دارد این است که:

در زمان هرس درختان اگر به درستی شاخه های اضافی حذف نشوند باعث می شود که انرژی و نور صرف این شاخه ها شود و سایر نقاط که نیازمند هستند از این نعمت برخوردار نشوند که در نتیجه پرورش بهترین نهال گردو، شما به شکست منتهی خواهد شد.

منابع:

https://www.waltreeturkey.com/walnut-tree-varieties

https://ariyanahal.ir/خرید-نهال-گردو/

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش