آبیاری درخت بادام در زمان گلدهی(بهترین روش +میزان آب)

آبیاری صحیح درخت بادام:

به نقل از دکتر نهال : اگرچه بادام در فروشگاه های مواد غذایی گران است ، اما رشد بادام خود ممکن است باعث صرفه جویی در هزینه این ماده مغذی بشود. آبیاری درخت بادام (Prunus dulcis) ، که در مناطق مختلفی با شرایط مساعد و خوب رشد می کند ، برای تولید برداشتی که از حداکثر پتانسیل خود برخوردار باشد.

به مقدار زیادی آبیاری نیاز دارد. شما باید سعی کنید مقدار ایده آل آب درخت خود را تأمین کنید ، بارندگی نیز در طول سال باید مناسب باشد. با این حال ، می توانید نیمه دوم فصل رشد را کمی کمتر درخت بادام را آبیاری کنید کنید و همچنان انتظار برداشت خوب را داشته باشید. سپس ، می توانید از رشد درخت بادام خود لذت ببرید.

آبیاری درخت بادام چگونه است؟

۱ : صبح ها که هوا سرد نیز می باشد ، درخت بادام را آبیاری کنید. همچنین ، درخت را به جای اینکه از بالا آب بدهید ، سعی کنید نزدیک زمین آبیاری را شروع کنید. سیستم آبیاری قطره ای یا شیلنگ خیس کن به خوبی کار می کند و به حداقل رساندن اتلاف آب کمک می کند.

۲: زمین را زیر سایبان درخت با ۱ تا ۲ متر مالچ ، مانند مالچ پوسته ، بپوشانید. برای جلوگیری از پوسیدگی ، یک فاصله ۱ تا ۲ متری بین عقب درخت و مالچ را حفظ کنید. مالچ باعث حفظ رطوبت می شود. همچنین از به دور نگه داشتن علف های هرز که آب با ارزش را مصرف می کنند، کمک می کند.

۳: به طور منظم آبیاری درخت بادام؛ را انجام دهید ، زمانی که جوانه ها در ماه مارس متورم می شوند. برای ماه های اسفند و فروردین ، هر دو هفته یک بار درخت یا نهال بادام را به شکل تقریبی تا حدود کمی آب بدهید. اگر می خواهید برداشت خوبی داشته باشید ، این مقدار آب ضروری است.

۴: از خرداد تا مرداد هر دو هفته یکبار بادام را در حدود ۱۰/ میلی متر آبیاری کنید. با این شرایط درخت  رشد خوبی می کند. با شروع ماه مرداد ، می توانید مقدار آب را هر هفته تقریبا تا ۵/ میلیمتر کاهش دهید. با این حال ، در عوض انتظار کاهش تولید را نیز داشته باشید.

۵: در طول پاییز درخت را با آب کمتری آبیاری کنید. در ماه شهریور ، هر هفته ۵/ میلیمتر آب به درخت بدهید. در ماه آبان ، آن را با ۵/۲ میلیمتر آبیاری کنید. در ماه آذر ، درخت را با ۱ میلیمتر آب آبیاری کنید. در ماه های پاییز ، می توانید یک درخت بادام با یک سوم آب کمتر از حد توصیه شده نیز آبیاری موفقیت آمیزی داشته باشید،  بدون اینکه سلامت کلی درخت بادام را به خطر بیفتد.

ابیاری درخت بادام

مراقبت هنگام آبیاری از درخت بادام:

درختان بادام (Prunus dulcis) در انواع تلخ و شیرین وجود دارد. بادام شیرین را می توان به صورت خام خورده یا در دستور العمل ها استفاده کرد. بادام تلخ باید برای از بین بردن ماده سمی که باعث ایجاد طعم تلخ می شود فرآوری شود و بیشتر به صورت تجاری پرورش می یابد.

درختان بادام از لحاظ مراقبتی مشابه درختان هلو هستند و می توان آنها را در مناطق مقاوم گیاهی کشت کرد. آنها برای کاشت گرده افشانی مناسب نیاز به حداقل دو درخت دارند.

خاک درخت بادام چه نوع خاکی باید باشد :

درختان بادام را در خاک با زهکشی خوب با حداقل ۵/۱ متر خاک سطحی بکارید. می توان خاک را سوراخ کرد تا عمق مناسب ایجاد شود. قبل از حفر کردن ، مقدار کمی کمپوست داخل خاک بریزید. درختان بادام در بیشتر انواع خاک رشد می کنند و می توان آنها را در خاکهای شنی ، لومی یا رسی کاشت. درختان در خاک با PH در حدود ۶٫۵ بهترین رشد را خواهند داشت ، اگرچه سطح PH اسیدی ، خنثی و قلیایی را تحمل خواهند کرد.

سوراخ کاشت را به عمق و دو برابر ریشه ها حفر کنید. ریشه ها را در سوراخ گسترش داده و پر کنید تا زمانی که ریشه ها پوشانده شوند و خاک نزدیک به تنه حدود ۱۲ سانتیمتر از زمین اطراف آن بالاتر باشد.

آب و نور خورشید:

درختان بادام حداقل ۶ ساعت در روز به آفتاب کامل نیاز دارند ، آفتاب بیشتر به معنای شکوفه بهتر است. ضلع جنوبی تنه و شاخه های بزرگ را سایه بان بزنید تا در صورت گرم بودن آفتاب از درخت در برابر آفتاب محافظت کند.

در طول سال اول پس از کاشت ، هفته ای یکبار درخت را در آب غرق کنید. در سالهای بعدی هر دو تا چهار هفته یکبار آبیاری درخت بادام؛ را کاهش دهید. آبیاری را در صورت لزوم تنظیم کنید تا از غرق شدن ریشه ها یا خشک شدن خاک جلوگیری شود.

کود و مالچ درختان بادام:

یک لایه ۳ تا ۶ اینچی از مالچ را به شعاع ۱ متر اطراف درخت اضافه کنید تا زمین عاری از پوشش گیاهی نباشد که برای تأمین مواد مغذی با درخت رقابت کند. برای جلوگیری از پوسیدگی تنه ، مالچ را چند سانتی متر از تنه درخت دور کنید.

چندین درخت را با فاصله ۳ تا ۵ متر فاصله دهید. قبل از ظهور رشد جدید و دوباره در اوایل پاییز ، هر سال دو بار در بهار کود دهید. در ماه های بهار از ۱ فنجان کود ۱۰-۱۰-۱۰ در سن درخت ، حداکثر تا ۱۰ فنجان استفاده کنید. در برنامه پاییز از ۱ فنجان نیترات کلسیم در هر سال از سن درخت ، حداکثر ۴ فنجان استفاده کنید. اگر در آن سال درخت بادام بار نداد ، در پاییز از کود استفاده نکنید.

هرس درخت بادام:

هر ساله درخت را در اواخر زمستان که هوا رو به سردی می رود هرس کنید. در هر زمان و در طول سال اندام های مرده را بردارید. شاخه های نازکی که از شاخه های دیگر عبور می کنند ، به صورت عمودی رشد می کنند ، به داخل رشد می کنند یا با تنه کمتر از ۴۵ درجه زاویه فرق دارند. شاخه های کم آویز را نیز می توان از بین برد. قد درختان بادام به حدود ۵ متر می رسد. برای حفظ شکل تاج و حفظ اندازه درخت ، اندام ها را به شکل یک شاخه جانبی یا یک جوانه برش دهید.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش