آیا بادام برای اسهال خوب است؟ (برسی تاثیر بادام)

از ارزش غذایی بادام تا تاثیر بادام برای اسهال:

تاثیر بادام برای اسهال را باید ابتدا به بررسی رژیم غذایی موثر در ایجاد چنین مشکلی آغاز کرد سپس به خواص بادام به عنوان تشدید کننده یا برطرف کننده اشاره نمود با ما همراه باشید.

بادام از آجیل های پر طرفدار می باشد و به دلیل خواص بالایی که دارد از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

بادام از آجیل های پر کالری می باشد به طوری که هر ۱۰۰ گرم بادام ۵۷۶ کاری دارد که این میزان،انرژی لازم را برای بدن تامین می کند.

بادام شیرین مصرف خوراکی دارد و از آن در شیرینی پزی ها نیز استفاده می کنند،طعم بادام شیرین بسیار خاص و لذت بخش می باشد. از بادام تلخ نیز در صنعت روغن گیری استفاده می کنند بادام تلخ عطر تندی دارد.

مصرف بادام هم به صورت خام استفاده می شود و هم بو داده همچنین از بادام فرآورده های متنوعی نیز تهیه می کنند که هر کدام در سلامتی و پیشگیری از برخی بیماری ها بسیار موثر می باشد. در کتب سنتی گذشته در مورد خواص بادام و مصرف آن توصیه هایی شده است. مصرف روزانه ۱۰ عدد بادام به دلیل کالری زیادی که دارد ایجاد سیری می کند.

خواص بادام
خواص بادام

املاح معدنی بی نظیر در بادام درختی

مغز بادام دارای فسفر،منگنز،آهن،چربی،کلسیم و فیبر می باشد که در سلامت بدن نقش مهمی دارند همچنین بادام دارای مقداری چربی می باشد اما باید اشاره نمود چربی بادام از گونه های مضر نمی باشد و مصرف آن برای افرادی که چربی خون دارند مشکلی به وجود نمی آورد.

مصرف بادام برای تمام گروه های سنی خصوصا کودکان چون در سن رشد می باشند توصیه می شود و بلا مانع است مگر برای افرادی که ممکن است به مصرف بادام آلرژی داشته باشند که چنین افرادی باید از مصرف بادام پرهیز کنند.

همچنین بادام از ارقام پر محصول می باشد که بازار فروش خوبی دارد همچنین به دلیل مقاومت بسیار خوب نهال بادام به خشکی و کم آبی موجب شده تا افراد زیادی نسبت به کاشت آن اقدام کنند تا کشور را از نیاز به صادرات بی نیاز کنند. امروزه در بیشتر مناطق کشور کشت بادام انجام می شود.

قطعا مصرف رژیم غذایی اصولی و مناسب در سلامتی بدن نقش موثری ایفا می کند و می دانیم مصرف برخی غذا ها و خوراکی ها ممکن است در اختلالات دستگاه گوارش موثر باشد و موجب مشکل اسهال شود در واقع هنگامی که فرد به اسهال مبتلا شده است، مواد غذایی نقش بسیار مهمی در آسان تر شدن روند بهبودی یا وخامت اوضاع شخص مبتلا تاثیر گذار خواهد بود.

مواد غذایی که در اسهال موثر است ممکن است دربردارنده  مقدار زیادی مواد مصنوعی، چربی ها، ادویه ها یا محرک هایی دیگر باشد که افراد باید از مصرف آنها خودداری  کنند.

اسهال یک وضعیت بسیار ناخوشایند می باشد که فرد از آن رنج می برد و این مشکل ممکن است برای خیلی از افراد ایجاد شده باشد و در صدد درمان آن باشد. مغزهای خوراکی یکی از دلایلی هستند که به دلیل داشتن چربی و فیبر فراوان ممکن است اسهال را تشدید کنند. در ادامه به خواص تشدید کننده و برطرف کننده بادام برای اسهال اشاره کنیم.

همچنین در سایت tasteofhome مطالب بسیار خوبی در این باره منتشر شده است .

خواص درمانی مصرف بادام درختی

  • *خواص درمانی بادام برای اسهال را نمی توان نادیده گرفت به طوری که متخصصان تغذیه برای درمان چنین مشکلی و به منظور پیشگیری از آن توصیه به مصرف بادام دارند.
  • *بادام به دلیل داشتن طبع گرم و تر بهترین گزینه برای فصول سرد سال می باشد تا طبع متعادلی در بدن ایجاد کند. مصرف بیش از اندازه بادام برای اسهال خوب نیست،زیرا طبع بادام ملین است.
  • *روغن بادام برای اسهال و درمان یبوست نقش موثری دارد از این روغن بیشتر برای یبوست کودکان استفاده می کنند.
  • *متخصصان توصیه میکنند مصرف بادام برای اسهال و در درمان زخم های روده ای و مثانه تاثیر گذار است.
  • *در گذشته از دم کرده شکوفه بادام برای اسهال در کودکانی که دچار یبوست شده بودند استفاده می کردند و از این جوشانده به عنوان شکوفه مسهل یاد می کردند. همچنین از دم کرده برگ تازه بادام نیز برای به عنوان درمان کرم معده و داروی مسهل استفاده می کردند.
  • *جالب است بدانید از برگ خشک شده بادام برای اسهال و از بین بردن آن با عنوان داروی قابض یاد می کردند.
  • *مخلوط روغن بادام و آب نیز یکی دیگر از تجویز های موثر برای رفع اسهال و دل پیچه کودکان است.
  • *روغن بادام تلخ نیز خاصیت مسهلی دارد.
جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش