درمان حساسیت به بادام هندی

حساسیت به آجیل ها از جمله حساسیت به بادام هندی:

آلرژی یا حساسیت به بادام هندی؛ ممکن است بسیار خطرناک باشد. با ما همراه باشید تا علائم و درمان حساسیت به بادام هندی، را برای شما ذکر کنیم.

انسان همیشه مجاز به مصرف تمام مواد غذایی و خوراکی ها نیست چرا که ممکن است به سلامتی اش آسیب وارد کند. در واقع این آسیب ممکن است با حساسیت به چیزی آغاز شود و اگر جدی گرفته نشود ممکن است تبعات بدتری داشته باشد.

از میان انواع خوراکی ها قطعا مصرف آجیل ها بسیار لذت بخش می باشد و جالب است بدانید حساسیت به آجیل هم بسیار شایع است به طوری که از آن به عنوان خطرناک ترین نوع حساسیت نام میبرند.

صرف نظر از اینکه شما چه نوع آجیلی را مصرف کرده باشید علائم آن به زودی بروز می کند به طوری که شما به محض خوردن  مخاط و حفره های دهان شما به آن واکنش نشان می دهد و شما متوجه حساسیت آن خواهید شد. در مواردی نیز پوست شما به شدت دچار خارش می شود.

جالب است بدانید طبق تحقیقاتی که در این خصوص صورت گرفته است حساسیت به مغزها تقریبا قابل درمان نیست و تنها راه درمانی آن پرهیز از مصرف کردن آن می باشد. همچنین باید اشاره نمود که پایداری آلرژی در آجیل ها قدرت ماندگاری بالای دارد.

در بین تمام انواع آجیل ها حساسیت به برخی بسیار خطرناک تر بوده و موجب شوک آنافیلاکسی(نوعی واکنش آلرژی که به صورت ناگهانی در فرد ایجاد می شود و ممکن است موجب مرگ او شود) می شود. مانند حساسیت به بادام هندی.

تنها راه درمان حساسیت به بادام هندی یا دیگر انواع آجیل ها عدم استفاده از آنها و حتی فرآورده هایی که احتمال استفاده از آنها در آن وجود داشته باشد می باشد. شما می تونید مصرف برخی مغزیجات که هیچ گونه آلرژی ایجاد نمی کنند را جایگزین کنید.

شما همچنین برای مشاهده ی بیشتر ارقام نهال بادام میتوانید در اینجا کلیک کنید.

حساسیت به بادام هندی دکتر نهال

از آغاز حساسیت تا اثرات حساسیت به بادام هندی :

بادام هندی در بین آجیل ها به دلیل طعم خوب و درصد چربی بالا ممکن است از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد اما باید اشاره کرد که این آجیل خوشمزه به همان میزان که محبوبیت دارد خطر آفرین نیز می باشد پس باید جانب احتیاط را رعایت نمود.

همانطور که اشاره شد علائم حساسیت بعد از خوردن بلافاصله بروز پیدا می کند. علائم حساسیت به بادام هندی نیز چنین است و فرد بعد از خوردن بر روی پوست،دهان،دستگاه گوارشی و دستگاه تنفسی تغییرات احساس می کند که باید اشاره نمود علائم بر روی هر کدام متفاوت است.

علائم بر روی پوست:

زمانی که بدن شما حساسیت به بادام های هندی، نشان می دهد،پوست شما یا اطراف دهانتان دچار خارش شده و متورم می شود. جالب است بدانید این علائم ممکن است حتی با دست زدن به مواد غذایی حاوی بادام هندی نیز بروز کند. در برخی موارد ممکن است پوست شما دچار زخم شود.

علائم بر روی دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی:

در چنین زمانی نیز فرد با مصرف بادام هندی دچار آبریزش بینی،خارش شدید چشم ها و سقف دهان خواهد شد. در چنین شرایطی فرد دچار خس خس شده و به راحتی نمی تواند نفس بکشد. قفسه سینه در زمان حساسیت به بادام هندی دچار سفتی می شود و ممکن است با درد نیز همراه باشد.

حساسیت به بادام در برخی افراد باعث مشکلات معده نیز می شود و فرد در چنین شرایطی به حالت تهوع دچار می شود در واقع فرد یا دچار اسهال یا استفراغ می شود.حتی در مواردی نیز گلوی  شما متورم شده و به راحتی امکان تنفس برای شما وجود نخواهد داشت.

طبق تحقیقات مشخص شده افرادی که حساسیت به بادام دارند ممکن است در هنگام خوردن پسته نیز متوجه تغییراتی در خود شوند البته در همه افراد یکسان نیست. حساسیت به بادام هندی نسبت به دیگر انواع آجیل ها بیشتر است. گاهی ممکن است علائم حساسیت به بادام هندی بسیار شدید باشد و حیات فرد را تهدید کند.

بهترین راه درمان در چنین شرایطی حذف این نوع آجیل از برنامه غذایی می باشد. زیرا چیزی که سلامت انسان را به خطر بیندازد،مصرف آن نیز توصیه نمی شود. به عنوان نکته پایانی باید یادآور شویم که تنها مصرف بادام هندی منجر به حساسیت نمی شود بلکه هر نوع فرآورده ای که از بادام هندی تهیه شده باشد زیر مجموعه حساسیت به بادام هندی، قرار می گیرد و خطر آفرین می باشد.

هر کس باید ضامن سلامت خود باشد و با پرهیز غذایی نسبت به مصرف برخی خوراکی ها و مواد غذایی به سلامت بدن خود کمک کند.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش