گردو را چگونه خشک کنیم؟(بهترین روش خشک کردن گردو)

از برداشت گردو تا معرفی ۲ روش خشک کردن گردو  :

تمام افرادی که باغ نهال گردو دارند و یا خرید گردوی تازه را انجام داده اند این سوال ممکن است برایشان پیش بیاید که چگونه میتوانند گردو را خشک نمایند . با ما همراه باشید تا در ادامه روش های خشک کردن گردو را ذکر کنیم.از برداشت گردو تا پاسخ این سوال که گردو را چگونه خشک کنیم؟

گردو از خوراکی های محبوب می باشد و از آن با عنوان پادشاه مغز ها یاد می کنند و در بین آجیل ها و مغزیجات دیگر طرفداران بیشتری دارد. علاوه بر محبوبیت خواص موجود در این محصول خوشمزه نیز بالا می باشد و وجود درصد بالایی چربی در آن باعث شده طعم مطلوب و عطر خوبی داشته باشد.

بسیاری از کشاورزان و باغداران به دلیل بازار اقتصادی گردو و پر محصول بودن آن اقدام به کاشت گردو کرده اند تا کشور را از نیاز به صادرات بی نیاز کنند.درخت گردو از ارقام اقتصادی و پر محصول می باشد که اگر در زمان کاشت تا برداشت مراقبت های لازم صورت گیرد باردهی بسیار خوبی خواهد داشت و این بار هر ساله افزایش خواهد یافت.

البته باید اشاره کرد آنچه شما به عنوان مغز گردو در بین دیگر انواع آجیل ها مصرف می کنید فرایند های بسیار زیادی را طی کرده تا به دست مصرف کننده برسد.یکی از قسمت های بسیار حساس و سخت گردو قسمت برداشت آن می باشد که باید کاملا به موقع باشد چرا که در کاهش کیفیت مغز تاثیر خواهد گذاشت در این بین برداشت گردوهای پوست کاغذی از حساسیت بیشتری برخوردار است.

معمولا زمان برداشت گردو اواخر تابستان می باشد و این زمان ممکن است در هر شهری به تناسب شرایط آب و هوایی متغیر باشد. افرادی که باغ های بسیار بزرگی دارند باید در زمان مشخص نسبت به برداشت اقدام کنند،گردویی که زمان رسیدن آن باشد دچار ترک خوردگی پوست می شود و به راحتی با یک تکان ساده به درخت به زمین میریزد.

خشک کردن گردو
خشک نمون گردو

بعد اتمام برداشت گردو نوبت به پوست گیری آن می رسد که این بخش هم اهمیت بالایی دارد چرا که گردو زمانی که بیش از اندازه در پوست بماند مغز آن دچار سیاهیشده و خراب می شود. برای پوست گیری دستگاه های مخصوصی وجود دارد. بعد از عملیات پوست گیری بخش مهمی به نام خشک کردن گردو؛ وجود دارد.

بعد از پوست گیری گردو ها باید بلافاصله برای خشک کردن آن اقدام کنید زیرا اگر گردو در فضای بسته بماند کپک زده و کیفیت مغز کاهش پیدا می کند.

بعد از پوست گیری برخی افراد گردو ها را درون سطلی از آب سرد ریخته و سریعا خارج می کنند تا آب به درون آن نفوذ نکند سپس برای خشک کردن اقدام می کنند.

۱ : خشک کردن گردو به روش سنتی:

در این روش افراد باید یک جایگاه با تهویه مناسب در نظر بگیرند و کف آن را روزنامه انداخته و گردو ها را روی این سطح پهن کنند این مکان باید هوای خوبی داشته باشد اما به نور خورشید نیازی نیست نور خورشید به مغز گردو آسیب وارد میکند.

گردو ها رو با فاصله مناسب کنار هم قرار بدین و چند روز یکبار آنها را بچرخانید تا تمام قسمت های گردو به خوبی خشک شود. لازم به ذکر است که اگر گردو را در فضای آزاد قرار داده اید در زمان بارش باران سریعا آنها را جمع کنید.

توجه داشته باشید تا زمانی که اطمینان حاصل نکرده اید که گردو ها کامل خشک شده یا نه نسبت به جمع کردن آنها اقدام نکنید. برای اطمینان می توانید چند عدد گردو را بشکنید.

۲ : خشک کردن گردو به روش مکانیزه با دستگاه:

افرادی که باغ های وسیعی را به کشت گردو اختصاص داده اند به دلیل حجم زیاد محصول،روش های مکانیزه را برای خشک کردن طبیعی جایگزین می کنند این روش روند سریع تری دارد. دستگاه خشک کن گردو این امکان را دارد که شما خودتان دمای مورد نظر را برای خشک کردن تنظیم می کنید همچنین یکی دیگر از مزیت های استفاده از دستگاه خشک کن این است که شما فضای زیادی برای خشک کردن نیاز نخواهید داشت.

گردو هایی که با دستگاه خشک می شوند برای روغن گیری مناسب ترند زیرا روغن آن ها سفت نمی شود و این به حفظ طعم و مزه گردو کمک می کند.

هر دو روش را شما می توانید امتحان کنید اما روش دوم برای زمانی است که شما عجله دارید و نمی خواهید زمان زیادی را صرف خشک کردن گردو؛ ها کنید.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش