خواص نون و پنیر و گردو چیست؟(بهترین زمان خوردن)

خواص گردو با پنیر چه می باشد:

از قدیم الایام پنیر و گردو، یاران جدا نشدنی همدیگر و نان و پنیر و گردو، یک غذای کامل تلقی می شوند. در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است که: خواص گردو با پنیر؛ اگر جدا از هم باشند، دردی در هر کدام از آنها نهفته است. اما اگر با هم مصرف شوند، هر کدام از آنها درمان هستند.

اما اینکه چرا همیشه توصیه می کنند که این دو ماده غذایی در کنار هم مصرف شوند، به صورت جداگانه چه خواصی دارند و زمانی که با هم جمع می شوند چه اتفاقی می افتد و بسیاری از سؤالات این چنینی، پرسش هایی هستند که قصد داریم در ادامه به آنها پاسخ دهیم.

ابتدا بررسی خواص خواص گردو با پنیر جداگانه:

پنیر: جزو لبنیات است. یک ماده سفید رنگ مغذی که مطمئنا برای هیچ کدام از ایرانیان ناشناخته نیست. مقادیر زیادی از پروتئین، کلسیم و فسفر دارد. درصد زیادی از مواد مغذی گوشت را در خود گنجانده است. از این رو، افرادی که از خوردن گوشت منع شده اند یا رژیم گیاهخواری دارند، جهت رفع نیازهای بدن خود، پنیر مصرف می کنند.

و اما خواص میوه ی نهال گردو: که باز هم در میان ما ایرانیان کاملا شناخته شده است، یک مغز آجیلی خوش طعم و لذیذ است و یکی از کامل ترین و پرمنفعت ترین مواد غذایی به شمار می رود. بیش از نیمی از ساختار مغز گردو را چربی امگا۳ و آنتی اکسیدان تشکیل می دهد.

این مواد مغذی تأثیر زیادی در تقویت هوش و حافظه و جلوگیری از بیماری های ذهنی دارند. به همین دلیل گردو، که ظاهری کاملا شبیه مغز واقعی انسان دارد یک غذای مقوی برای مغز معرفی می کنند. . این آجیل خوشمزه حاوی مس، فسفر، فیبر، مقدار کمی کربوهیدرات، پروتئین، برخی از ویتامین ها از جمله اسیدفولیک و… می باشد. هر کدام از این ویتامین ها و مواد آلی، از خواص گردو با پنیر، محسوب می شوند که نقش مهمی در تأمین سلامت بدن ایفا می کنند.

خواص گردو با پنیر

خاصیت مصرف همزمان گردو با پنیر :

همانطور که گفتیم، پنیر و گردو، هر کدام به صورت جداگانه شامل بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند. پس چه دلیلی وجود دارد که آنها را با هم مصرف کنیم؟ حتما شنیده اید که عده ای می گویند پنیر ذهن را کند می کند. حال بیایید علت این امر را بررسی کنیم و ببینیم که اگر این سخن حقیقت دارد، گردو چگونه از این مشکل جلوگیری می کند. دو حالت وجود دارد:

  • ماده ای به نام تیرامین و خنثی سازی آن با خوردن گردو:
  • پنیر، ماده ای به نام تیرامین در بدن آزاد می کند. این ماده اگر بتواند از سد خونی مغز رد می شود و وارد مغز شود موجب ایجاد کندی در عملکرد این قسمت از بدن خواهد شد. البته عملا امکان روی دادن این اتفاق بسیار کم است.
  • چرا که بدن ما آنزیمی دارد که تیرامین را تجزیه می کند. بنابراین مشکل اصلی زمانی رخ می دهد که این آنزیم ها نتوانند تمام تیرامین ورودی به بدن را تجزیه کنند.آنزیم های تجزیه کننده تیرامین برای آنکه به خوبی از پس کار خود برآیند به مس (Cu) نیاز دارند. گردو نیز یک منبع غنی از مس است و زمانی که با پنیر همراه می شود دیگر جای هیچ گونه نگرانی از بروز کندذهنی نخواهد بود که یکی از مهم ترین خواص گردو با پنیر؛ می تواند باشد.
  • تعادل میان کلسیم و فسفر بدن:
  • مغز، برای آنکه عملکرد خوبی داشته باشد به میزان متعادل فسفر و کلسیم نیاز دارد. حال اگر هر کدام از این دو ماده آلی در اختیار مغز قرار گیرد و دیگری وجود نداشته باشد، سلول های مغزی دچار مشکل خواهند شد.
  • همانطور که گفتیم، پنیر فسفر و کلسیم دارد. اما میزان کلسیم موجود در آن بیشتر است. گردو نیز حاوی مقادیری فسفر است. همراه شدن خاصیت گردو با پنیر؛ از به هم خوردن تعادل میان فسفر و کسیم موجود در بدن جلوگیری می کند. این امر موجب می شود که هیچ گونه مشکلی در عملکرد مغز به وجود نیاید. حتی رشد و بهبود آن را نیز تضمین می کند.

شما می توانید جهت مشاهده لیست انواع خرید نهال گردو، به منوی سایت مراجعه نمایید.

ضرورت خواص گردو با پنیر از نظر طب سنتی:

در طب سنتی، هر ماده غذایی مزاجی دارد و معمولا برای آن یک یا چند مصلح معرفی می شود. مصلحات می توانند هر گونه عارضه سوئی که ممکن است با خوردن آن ماده غذایی در بدن ایجاد شود را برطرف کنند. از نظر طب سنتی، گردو طبعی گرم و خشک دارد.

اساس اکثر قریب به اتفاق بیماری ها، سردی و رطوبت بدن است. پنیر نیز یک ماده غذایی سرد است و برای آنکه از خواص و منافع فراوان آن محروم نشوید باید آن را به همراه یک خوراکی گرم و خشک میل کنید. گردو، علاوه بر اینکه از نظر مزاجی یک مصلح بینظیر برای پنیر معرفی می شود یک مکمل نیز برای آن به شمار می آید. بدین معنا که خوردن گردو و پنیر، به همراه هم موجب جذب بهتر مواد مغذی موجود در هر کدام از آنها نیز می شود.

چند خاصیت مهم دیگر پنیر و گردو

پنیر و گردو علاوه بر تقویت سلامت مغز که به طور کامل به تشریح آن پرداختیم، فواید دیگری نیز دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز بیماری هایی که در اثر ضعف ایمنی بدن ایجاد می شوند.
  • تقویت و استحکام بخشیدن به استخوان ها
  • بهبود عملکرد قلب و عروق
  • کنترل اشتها، هضم سریع و در نتیجه کاهش وزن بدن
  • تقویت دستگاه تولید مثل مردان و افزایش باروری
  • تقویت اعصاب و بهبود خلق و خو
  • تقویت پوست و مو و رفع مشکلات و بیماری های مربوط به زیبایی

بهترین زمان مصرف پنیر و گردو

یکی از خصوصیات مهم پنیر این است که موجب هضم سریع غذا می شود. بنابراین بهترین زمان مصرف آن شب و در وعده شام است. اما یک عادت غلطی که در بین ما ایرانی ها رواج دارد مصرف نان و خواص پنیر و گردو در وعده صبحانه می باشد.

جمع بندی خواص نون و پنیر و گردو

پنیر و گردو، هر کدام دارای منافع فراوانی برای بدن هستند. بر اساس طب سنتی و طب نوین، مصرف این دو ماده در کنار هم موجب جذب بهتر مواد مفید موجود در آنها و دو چندان شدن منافعشان می شود.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش