راهنمای خرید اینترنتی نهال گردو در تابستان ۱۴۰۰

با اینکه نهال گردو؛ از جمله درختان دیر بازده است، اما پس از آغاز زمان باردهی می‌تواند بسیار سودآور باشد. زمان باردهی نهال گردو، به نوع آن بستگی دارد. برخی گونه‌ها در همان سال اول شروع به باردهی می‌کند و برخی دیگر در سال دوم و سوم باردهی خود را به نمایش می گذارند.

اصولا یک درخت گردوی بالغ و با کیفیت می‌تواند تا ۸۰ کیلوگرم در سال باردهی داشته باشد و از آنجا که این محصول در بازار قیمت بالایی دارد، سودآوری مناسب و خوبی خواهد داشت. به همین جهت در این مقاله ما به نکات مهم احداث باغ گردو می پردازیم لطفا تا انتهای متن همراه ما باشید.

بررسی شرایط باغداری نهال گردو در ایران و جهان:

یک باغدار نیز مانند هر سرمایه گذار و تولید کننده باید فاکتورهای متعددی را در تصمیم گیری درمورد کار خود در نظر بگیرد. توجه به این فاکتورها و خرید نهال گردوی مناسب می‌تواند بازدهی کار باغدار و سودآوری را افزایش دهد و در طولانی مدت منجر به رشد کسب و کار او شود. در کشور ما، کشاورزی و باغداری از جمله مشاغل موروثی هستند با خرید نهال گردو ، پول یک کیلو گردو را می دهید اما صدها کیلو گردو برداشت میکنید !

شما می توانید جهت مشاهده لیست انواع خرید نهال گردو، به منوی سایت مراجعه نمایید.

امروزه در جهان برای احداث باغ گردو در حوزه‌ ی کشاورزی و باغداری ابتدا مطالعات گسترده‌ای در موارد گوناگون مانند ویژگی‌های خاک، آب و هوا، پیشینه‌ی زمین کشاورزی، میزان آب در دسترس، بازارهای منطقه‌ای و استقبال مردم از محصولات گوناگون، نیروی کار در دسترس، امکان صادرات، نحوه‌ی انبارش و توزیع صورت می‌گیرد و سپس اقدام به شروع مراحل کاشت، نگهداری و برداشت می‌کنند.

در ایران نیز با توجه به محدودیت‌ های متعددی که در دسترسی به آب، بارش، خاک، شرایط آب و هوایی، قیمت گذاری محصولات، فروش و توزیع، سلیقه‌ی بازار، وضعیت صادرات و غیره وجود دارد، برای باغداران بهتر است تا پیش از شروع به کار ابتدا تمامی این موارد را مورد بررسی قرار دهند و سپس اقدام به اخداث باغ نهال گردو، بنمایند.

معرفی نژاد درخت گردو:

اگر زمین کشاورزی شما در آب و هوایی، سردسیر قرار دارد، به گونه نهالی نیاز دارید که در برابر سرماهای طولانی و دمای زیر صفر نیز مقاوم باشد و سرما آن را از پای در نیاورد. در این مناطق باد و طوفان های شدید می توان هم باعث اسیب زدن به تنه و شاخه و برگ tree، شود و هم باعث ریزش شکوفه های آن گردد. در نتیجه بهترین نوع درخت گردو، برای این مناطق باید جزوی از گونه های قوی و استواری در برابر باد و سرماهای بهاره باشند که بتواند از پس تمام این چالش ها بر آیند.

از آنجا که بهترین نهال گردو، با آغاز فصل بهار شروع به فعالیت می‌کند، بهار سرد می‌تواند به آن آسیب برساند. البته این امر به گونه‌ی گردو نیز بستگی دارد و با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه می‌توان گردوی مناسب را انتخاب کرد.

بررسی بازار مغز گردو:

به دلیل فواید بالای گردو و موارد مصرف گوناگون آن در استفاده به‌صورت آجیل و در تهیه انواع غذا و شیرینی‌ها، این مغز یکی از محصولات پرطرفدار است که همواره بازار مناسبی دارد. با وجود قیمت بالای گردو در بازار، فروش مناسبی دارد و می‌تواند سودآوری باغدار را تضمین کند. به علاوه، گردو از محصولاتی است که درصورت دارا بودن کیفیت مناسب، بازار صادرات خوبی نیز دارد.

با توجه به مواردی که گفته شد، کاشت درخت گردو، می‌تواند برای باغداران بسیار به صرفه باشد. اما مسئله‌ی بسیار با اهمیتی که باید به آن توجه کرد، کیفیت است. هرچه گردوی برداشت شده با کیفیت‌تر باشد، قیمت بالاتری در بازار خواهد داشت و حتی امکان صادرات آن نیز وجود دارد. محصولات نامرغوب عملا امکان رقابت در بازار یا ورود با بازارهای جهانی را نخواهند داشت.

عوامل تاثیرگذار بر کیفیت گردو:

عوامل متعددی در کیفیت محصول نهایی موثر هستند؛ مانند جنس خاک، نگهداری مناسب از درخت، آبیاری، کود دهی و سمپاشی به موقع و کیفیت نهال هستند. این عوامل بر میزان باردهی درختان اثر می‌گذارند و عدم رعایت آن‌ها می‌تواند عمر درخت را نیز کاهش دهد.

می توان گفت یکی از مهم ترین مواردی که کیفیت سرمایه گذاری شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد، کیفیت نهال گردو است. باغدار با خرید و کاشت نهال درواقع برای چند سال آینده خود سرمایه گذاری می‌کند. این سرمایه گذاری باید به گونه‌ی صحیحی انجام بگیرد تا اثربخش باشد.

نهال گردو با کیفیت

ویژگی‌های نهال گردو باکیفیت:

در هنگام خرید نهال گردو؛ میتوانید مواردی را مورد توجه قرار دهید تا نهال با کیفیتی تهیه کنید. رنگ و شادابی برگ‌های نهال، داشتن ریشه‌های قوی، یکنواخت و تکی نشانه‌ی قوی بودن نهال است. نهال‌ها دارای چند ریشه‌ی اصلی، نهال‌های مناسبی نیستند و ممکن است قدرت لازم را نداشته باشند. اما مهمترین مسئله، خرید نهال از تولیدکننده‌ی مناسب است.

نتیجه گیری نهایی در رابطه با خرید نهال گردو:

تولید نهال با کیفیت و نگهداری آن در شرایط مناسب و استاندارد فرآیند تخصصی و مهمی است. درصورت خرید از نهالستان‌های معتبر می‌توانید اطمینان یابید که نهال با کیفیتی تهیه کرده‌اید و درختان گردوی پرباری خواهید داشت.

امروزه با گسترش امکان خرید اینترنتی، امکان خرید نهال، به صورت اینترنتی نیز فراهم شده است. برای مشاهده، استعلام گیری و دریافت قیمت انواع نهال گردو می‌توانید به سایت نهالستان دکتر نهال به آدرس drnahal.ir سرزده و انواع نهال گردو با کیفیت عالی را انتخاب نمایید و نهال‌های مورد نظرتان را به هر تعداد که نیاز دارید در محل مورد نظر خود دریافت کنید.

نهالستان دکتر نهال؛ نهال ‌های خود را با جدیدترین متدهای روز دنیا تولید کرده و با روش‌های صحیحی نگهداری می‌کند. با استفاده از این امکان نیازی به مراجه حضوری به نهالستان‌های متعدد نخواهید داشت و به راحتی و در کمترین زمان می‌توانید نهال گردو مورد نظر خود را با کیفیت بالا خریداری کرده و در محل مدنظر دریافت کنید.

شماره تماس: ۰۹۱۴۳۳۳۶۰۲۷

ایمیل: info@DRNAHAL.IR

نشانی: آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ولیعصر

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش