خواص هسته زردآلو در طب سنتی

برسی کامل خواص هسته زردآلو:

خواص هسته زردآلو؛ را نمی توان نادیده گرفت با ما همراه باشید تا اطلاعاتی که حاصل تحقیقات متخصصان تغذیه در خصوص این خواص بیان شده برای شما ذکر کنیم.

زردآلو از میوه های محبوب و مقوی فصل تابستان می باشد. این میوه خوشمزه طبع سرد و تر دارد و در کشور های آسیایی رشد می کند. زادگاه اصلی این میوه را ارمنستان،مصر و ایران می دانند ایران از کشور های تولید کننده این میوه خوشمزه در جهان می باشد.

خواص هسته زردآلو، در انواع گونه ها متفاوت می باشد. در بعضی از گونه‌ها گوشت از هسته به راحتی جدا می شود اما در برخی دیگر از گونه‌ها گوشت به هسته چسبیده است. مغز هسته بعضی از گونه‌ها شیرین و بعضی دیگر تلخ می‌باشد. از نظر ابعاد هم بعضی گونه‌ها درشتتر و بعضی گونه‌های دیگر ریز می‌باشند.  این تنوع به تناسب منطقه فرق می کند.

زردآلو مصرف خوراکی دارد و در صنایع غذایی نیز مورد استفاده قرار میگیرد و فرآورده های متنوعی از این محصول به دست می آوردند. جالب است بدانید حتی مغز این محصول نیز جنبه درمانی دارد و از آن روغن تهیه می کنند و در طب سنتی مورد استفاده قرار می دهند.

خواص هسته زردآلو، خاصیت درمانی دارد و برای برخی بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. از هسته زردآلو روغن نیز تهیه می کنند که برای پوست بسیار مفید می باشد.

شما همچنین میتوانید با خرید نهال زردالو این درخت زیبا را در منزل خود پرورش دهید.

دیگر خواص جذاب هسته ی زردآلو:

مغز هسته زردآلو ، مصرف خوراکی دارد و از گذشته های دور در طب سنتی برای درمان برخی از بیماری ها مصرف می شده است.

بعد از مصرف این ماده پی به خواص فوق العاده آن نیز بردند و متوجه شدند که از آن می توان برای درمان برخی بیماری ها از جمله:مشکلات تنفسی،سوء هاضمه،فشار خون بالا،تقویت جنسی،تسکین درد،تقویت سیستم ایمنی بدن،مبارزه با عفونت و درمان آرتروز اشاره کرد و شاید هیچ گاه فکر نمی کردید که ممکن است هسته زردآلو چنین خاصیت هایی داشته باشد.

از نظر متخصصان تغذیه،هسته زردآلو مانند بادام است و همان اندازه مواد مغذی و معدنی مفید دارد. چربی های سالم و فیبر موجود در این هسته برای بدن بسیار مفید می باشد.

برخی هسته ها که شیرین هستند را می توان با دیگر آجیل ها مخلوط کرد و به عنوان میان وعده مقوی میل نمود. حتی برای کودکان نیز می تواند یک خوراکی لذیذ به حساب بیاید. هسته تلخ زردآلو را در روسیه برای درمان سرطان مورد استفاده قرار داده اند.

هسته زردالو
خواص هسته های زردآلو

زردآلو علاوه بر طعم خوب عطر بی نظیری نیز دارد و از آن در برخی غذا های محلی استفاده می کنند و اما

خواص موجود در هسته زردالو :

  • ۱: درمان مفاصل:

همان طور که اشاره شد از هسته ی زردآلو  برای درمان آرتروز استفاده می کنند. البته افرادی که می خواهند نتیجه مطلوب را به دست آورند باید به طور مرتب مصرف کنند.خاصیت ضد التهابی این هسته باعث درمان آرتروز می شود.

  • ۲: درمان فشار خون:

جالب است بدانید همان طور که میوه زردآلو برای درمان فشار خون مفید است از هسته آن نیز می توان برای درمان چنین مشکلی استفاده کرد زیرا به دلیل داشتن ویتامین B فشار خون را در حد طبیعی نگه می دارد.

  • ۳: درمان آنفولانزا:

افرادی که مصرف مغز زردآلو را در سبد غذایی خود قرار داده اند و به طور مرتب مصرف می کنند سیستم دفاعی بدنشان قوی شده و در زمان سرماخوردگی بدنی مقاوم خواهند داشت که در برابر عفونت ها مبارزه می کند.

  • ۴: تقویت قوای جنسی:

از هسته زردآلو برای افزایش میل جنسی استفاده می کنند. در طب سنتی این درمان بسیار رواج دارد.

  • ۵: تسکین درد:

جالب است بدانید با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است هسته زردآلو می تواند مانند مسکن طبیعی اثر بخش باشد.

  • ۶: مفید برای پوست:

از روغن موجود در هسته زردآلو برای تولید لوازم آرایشی استفاده می کنند. این روغن یک مرطوب کننده طبیعی می باشد که به راحتی جذب پوست شما می شود.

  • ۷: سلامت قلب:

برای توضیح این قسمت لازم است ابتدا برای شما بیان کنیم که بدن انسان دو نوع کلسترول تولید می کند،کلسترول خوب،کلسترول بد که کلسترول بد با مصرف غذاهای چرب و ناسالم تولید می شود اما با مصرف غذا های سالم و مفید درصد تولید کلسترول بد پایین می آید و جالب است بدانید خواص هسته زردآلو، می توانید به عنوان یک منبع کاملا مفید در کاهش کلسترول بد در بدن شما کمک کند.

  • ۸: تقویت مو:

می توانید با مصرف هسته های زردآلو به شادابی مو های خود کمک کنید. اگر موهای شکننده و ناسالمی دارید می توانید از روغن این هسته استفاده کنید.همچنین سایت فود مطالب جالبی در این زمینه منتشر کرده است .

  • ۹: درمان سرطان:

یکی از ویتامین های شناخته شده در خواص هسته زردآلو، ویتامین B می باشد،این هسته به دلیل داشتن ماده ی به نام آمیگدالین که برای بدن مقادیر کم آن می تواند مفید باشد می تواند در کشتن سلول های سرطانی موثر باشد.

بیشتر کشور ها از این مواد طبیعی برای درمان استفاده می کنند. و این نتایج مثبت را با تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده اند دریافت کرده اند.

به عنوان نکته پایانی لازم است بگوییم ما می توانیم زندگی سالم و بدون بیماری را داشته باشیم اگر مصرف برخی میوه ها و غذا های مقوی را در سبد رژیم غذایی خود قرار دهیم. این محصولات کاملا طبیعی و ارگانیک تضمین کننده سلامت بدن ما هستند.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش

  • افسانه محمودی یزدانی
    1401-03-03

    سلام آمیگدالین یک ماده حاوی سیانید هست و اینکه نوشتید بسیار مغذی هست باعث شد که به کل نوشته شک کنم. اگه میشه اطلاعات درست و دقیق بدید به خواننده

    • دکتر نهال
      1401-03-22

      سلام سرکار خانم محمودی گرامی. توصیه میکنیم خواص آمیگدالین را سرچ نموده و تاثیرش را در درمان سرطان و تومور مطالعه بفرمایید. اطلاعات درست است. موفق باشید.