قارچ گانودرما چیست و چه خواصی دارد؟

قارچ گانودرما چیست:

آموزش کاشت قارچ گانودرما موضوع مورد بررسی ما در این نوشتار می باشد با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در خصوص قارچ گانودرما،نحوه کاشت و خواص موجود در قارچ گانودرما در اختیار شما قرار دهیم.

قارچ گانودرما به رنگ قرمز بوده ولی سمی نمی باشد،این محصول به صورت چتری بر روی چوب و تنه درختان رشد می کند،و از گونه قارچ های خودرو و وحشی می باشد اما می شود با استفاده از تکنیک های خاص آن را پرورش داد.

جالب است بدانید بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته برای  این قارچ خواص بسیار زیادی بیان شده که به سلامت بدن کمک می کند،بسیاری از افراد اقدام به کاشت قارچ گانودرما ؛ می کنند و از این طریق به سودآوری و بهره ور اقتصادی رسیده اند،زیرا تقاضای بازار نسبت به خرید چنین محصولی همیشه بالا است و در مقابل مصرف کننده نیز تمایل به خرید دارد. آنچه مصرف کننده را ترغیب به خرید می کند خواص بالای این محصول و میزان رضایتمندی از آن می باشد،قارچ گانودرما؛ به دلیل داشتن ترکیبات  آلی در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش موثری دارد و به سلامت آن کمک می کند.

آموزش کاشت قارچ گانودرما:

همانطور که اشاره شد قارچ گانودرما ؛ به صورت خودرو رشد می کند اما می توان با استفاده از تکنیک هایی با روش گلخانه ای نیز اقدام به کاشت آن کرد،شرایط اقلیمی ایران برای رشد این محصول مناسب است و این محصول حتی در محیط های کوچک نیز قابل رشد می باشد و در سودآوری اقتصادی نیز نقش موثری دارد.

قبل از کاشت قارچ گانودرما؛ باید بستر رشد را آماده کرد،یعنی لازم است ابتدا کیسه هایی پر از کاه تمیز آماده نمود توجه داشته باشید کاه باید استریل شده و کیسه ها نیز تمیز و بهداشتی باشند تا از بروز بیماری جلوگیری شود. البته می توان به جای کاه از خاک اره و یا سبوس برنج نیز استفاده نمود،بعد از پر کردن کیسه باید رطوبت آن را تامین کرد زیرا رشد قارچ نیاز به رطوبت کافی دارد،بعد از آماده سازی کیسه ها باید آنها را در محیطی تاریک با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد قرار داد.

میزان آبیاری قارچ گانودرما؛ باید کاملا اصولی و منظم باشد زیرا از نیاز های ضروری این نهال می باشد،به همین دلیل می توان هر روز ۵ بار مکان کشت قارچ را با اسپری آبیاری نمود،محیط باید هوادهی مناسبی هم داشته باشد زیرا قارچ در روند رشد به هوادهی هم نیاز دارد تا به رشد مطلوب برسد. در زمان کاشت باید از نفوذ آلودگی به درون کیسه ها جلوگیری نمود زیرا بستر رشد بیماری ها را فراهم کرده و محیط را نیز آلوده می کند،البته عدم استریل کیسه ها نیز دلیل آلودگی محیط می تواند باشد.

پس از خنک کردن کیسه ها نوبت بذر پاشی می رسد،این مرحله نیز باید کاملا اصولی و بهداشتی انجام گیرد توجه داشته باشید محل کاشت باید کاملا تاریک بوده و دما نیز مناسب باشد،بعد از گذشت چند روز از بذر پاشی نخینه های قارچ در کیسه ها قابل مشاهده می باشد. توجه داشته باشید زمان باز کردن درب کیسه بسیار اهمیت دارد و از حساسیت بالایی برخوردار است زمانی که ریسه های قارچ نیمی از قسمت کیسه را گرفتند بهترین زمان باز کردن درب کیسه ها می باشد بعد از این مرحله کیسه ها را به سالن تولید قارچ گانودرما؛ انتقال داده و بعد از گذشت یک تا دو هفته قارچ ها قابل مشاهده می باشند.

قارچ های گانودرما روش کاشت و پرورش آن

خواص قارچ گانودرما:

برای قارچ های گانودرما ؛ خواص زیادی بیان شده که در ادامه به بخشی از آن اشاره می کنیم:

  • ۱٫کمک به سلامت قلب

بر اساس تحقیقاتی که توسط محققان صورت گرفته به این نتیجه رسیده اند که مواد موجود در این محصول در سلامت قلب و تقویت عضله های قلبی موثر می باشد،از طرفی با مصرف قارچ گانودرما کلسترول خون کاهش پیدا میکند و این اقدام از لخته شدن خون جلوگیری می کند.

2.ضد آلرژی

به گفته کارشناسان طب سنتی مصرف عصاره قارچ گانودرما؛ می تواند در کاهش واکنش های آلرژیک،مانند  آسم و درماتیت موثر باشد همچنین برخی ترکیبات این محصول اثرات ضد ویروسی دارند.

3.درمان مشکلات کبد

مصرف قارچ گانودرما کبد را از آسیب فیزیکی و بیولوژیکی به خوبی محافظت می کند. همچنین برای افرادی که کبد چرب دارند توصیه می شود البته این توصیه برای افرادی است که ممکن است مشکلات کاملا جزئی داشته باشند افرادی که مشکل حاد کبدی دارند باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند. لازم به ذکر است که ترکیباتی که در قارچ گانودرما وجود دارد موجب پاکسازی کبد شده و آثار دارو های شیمیایی را نیز از بین می برد همچنین بافت های از بین رفته کبد را مجدد بازسازی می کند.

4.دفع سموم بدن

ممکن است به دلیل مصرف برخی دارو های شیمیایی و برخی غذا های نامناسب سموم بدن افزایش پیدا کند و این عوارض زیادی برای بدن داشته باشد، مصرف قارچ گانودرما به دلیل اکسیژن رسانی می تواند در از بین بردن سموم موثر باشد  به طور کلی می توان اشاره کرد که پاک کردن سموم از بدن، همچنین کاهش عوارض ناشی از مصرف برخی دارو ها و در نهایت تنظیم مقدار pH از خواص این محصول می باشد.

5.کمک به خواب آرام

بر اساس تحقیقات محققان مصرف قارچ گانودرما در داشتن خوابی آرام موثر است،البته باید توجه داشت که مصرف این محصول باید منظم باشد تا تاثیر مثبت خود را داشته باشد،افرادی که خواب آرام در شب ندارند می توانند با مصرف این نوع قارچ به آرامش  برسند و خواب آنها تنظیم شود. توجه داشته باشید که برای به دست آوردن نتیجه مثبت باید روند درمان را به طور کامل و منظم ادامه داد.

منابع :

www.mehrnews.com/news/4641451/گانودرما-و-ادعاهایی-برای-کلاهبرداری-این-قارچ-مجوز-دارویی-ندارد

www.tabnak.ir/fa/news/926150/گانودرما-و-ادعاهایی-برای-کلاهبرداری

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش