بهترین زمان خوردن میوه از نظر طب سنتی

بهترین زمان خوردن میوه از نظر طب سنتی

بهترین میوه از نظر طب سنتی :

به نقل از دکتر نهال : بهترین میوه از نظر طب سنتی کدام است؟ این سوال موضوع مورد بررسی ما در این نوشتا ر می باشد،با ما همراه باشید تا اطلاعاتی پیرامون ملاک انتخاب بهترین میوه از نظر طب سنتی در اختیار شما قرار دهیم.

خوردن میوه و سبزیجات تازه برای انسان بسیار مفید می باشد و کارشناسان تغذیه و طب سنتی همیشه توصیه به مصرف میوه و سبزیجات تازه دارند،میوه ها نسبت به هم بدترین و بهترین نیستند بلکه هر کدام خواص و ویژگی های خاص خود را دارند و مصرف آنها می تواند موثر و مفید باشد. ایران کشوری چهار فصل بوده و تنوع میوه های آن بسیار زیاد می باشد. حتی از گذشته های بسیار دور هم مصرف برخی میوه ها بیشتر توصیه می شده و این به معنای برتری آن میوه نبوده بلکه به معنای خواص موجود در آن میوه بوده.

از گذشته تا امروز میوه درمانی را یکی از موثر ترین روش ها برای درمان هر مشکلی می دانند زیرا هیچ گونه عوارض نداشته بلکه در مدت زمانی مشخص تاثیرات بسزایی خواهد داشت. بهترین مواد غذایی از نظر طب سنتی برای انسان میوه هایی است که علاوه بر تامین انرژی در سلامتی و رفع مشکل نیز موثر باشد.

برای نمونه فردی که برای لاغری اقدام می کند و تمایلی به مصرف دارو های شیمیایی ندارد و می خواهد با میوه درمانی به کاهش وزن بپردازد باید میوه هایی را انتخاب کند که علاوه بر ایجاد سیری در تامین انرژی هم مفید باشند. بهترین میوه طب سنتی؛ جایگاه شفابخشی دارد و به لحاظ ارزش غذایی نیز باید بالا بوده  و مفید و موثر نیز باشد تا فرد در مدت زمان مشخص به نتیجه دلخواه برسد.

میوه
میوه

کدام میوه  را می توان در دسته بهترین میوه از نظر طب سنتی قرار داد؟

همانطور که اشاره شد میوه ها نسبت به همدیگر جایگاه برتری یا بدتری ندارند بلکه خواص آنهاست که ارزش غذایی را مشخص می کند،و بستگی به نوع مشکل افراد متخصصان تغذیه و طب سنتی لیستی از میوه ها را بر اساس خواص آنها مشخص می کنند و برای مصرف افراد تجویز می کنند. در بین انواع میوه ها برخی از نظر طب سنتی کاربرد فراوان تری دارد به همین دلیل به عنوان بهترین میوه از نظر طب سنتی معرفی شده اند.

عده ای آلو را بهترین میوه طب سنتی می دانند زیرا مصرف آن چه به صورت تازه در فصل تابستان و چه به صورت خشک شده برای بدن مخصوصا دستگاه گوارش مفید می باشد. به گفته کارشناسان طب سنتی مصرف ناشتای آلو خیس شده از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند همچنین مصرف آن در کاهش سر درد نیز موثر می باشد.

در بین انواع میوه ها انجیر هم جز خوبان محسوب می شود ،زیرا خواص زیادی برای آن بیان شده،در گذشته مصرف انجیر را برای درمان سیاه سرفه و سینه پهلو تجویز می کردند امروزه نیز کارشناسان تغذیه به منظور تقویت کبد و درمان سرفه تجویز می کنند.

انگور نیز از میوه های بهشتی و پر خاصیت می باشد که می توان آن را در دسته بهترین میوه ها قرار داد،این میوه پر از خاصیت و خوشمزه نیز فواید بسیار زیادی دارد و در درمان برخی بیماری ها موثر و مفید می باشد.

کارشناسان تغذیه به مادران شیرده که با کمبود شیر مواجه هستند و کودکشان سیر نمی شود توصیه به مصرف انگور می کنند زیرا علاوه بر زیاد کردن شیر در مقوی کردن آن نیز موثر می باشد. از گذشته های دور از انگور به عنوان ضد عفونی کننده قوی یاد می کردند که به صاف کردن و تولید خون سالم نیز کمک می کرده است.

کنار سفره های صبحانه ایرانی ها معمولا در فصل انگور همیشه انگور مشاهده می شود و این خود می تواند نشان از مقوی بودن این میوه باشد همچنین کارشناسان تغذیه برای افرادی که به دنبال لاغری می باشند توصیه می کنند در یک دوره مشخص انگور مصرف کنند. به عنوان نکته پایانی در این بخش باید اشاره کرد دلایل اینکه برخی میوه ها تنها به دلیل خواص آن و میزان تاثیر گذاری آن می باشد.

بهترین زمان خوردن میوه از نظر طب سنتی :

بهترین میوه از نظر طب سنتی میوه ای است که به سلامت بدن و دفع برخی بیماری ها در بدن کمک کند،در واقع میزان تاثیر گذاری میوه ها اولویت مصرف آنها را مشخص می کند در غیر این صورت نمی توان میوه ها را رتبه بندی نمود و برخی را خوب و برخی را میوه ها را بد معرفی کرد بلکه می توان گفت بر اساس خواص موجود در یک میوه اولویت مصرف آن برای افرادی که بیماری دارند توصیه می شود یا توصیه نمی شود.

برای نمونه میوه هایی که درصد قند بالایی دارند مانند موز و سیب برای افراد مبتلا به دیابت ممکن است خطر آفرین باشد اما برای افرادی که مشکل دیابت ندارند بسیار هم مفید می باشد پس نمی توان گفت میوه موز و سیب را نمی توان در دسته بهترین ها قرار داد .

بهترین میوه طب سنتی؛ یکی از شیوه های رایج و موثر می باشد که از آن به عنوان درمان قطعی برخی مشکلات استفاده می کنند. در بین انواع بیماری ها معمولا بیماری های گوارشی و عفونی با میوه درمانی قابل درمان میباشند و کارشناسان تغذیه بر اساس طبع افراد اقدام به تجویز میوه می کنند. در این موقعیت است که اهمیت برخی میوه ها از نظر طب سنتی مشخص می شود،زیرا بر اساس طبع افراد و متناسب با نوع بیماری که دارد ممکن است نوع میوه هایی که برای مصرف تجویز می کنند متفاوت باشد.

از نظر طب سنتی باید علاوه بر تامین انرژی لازم خواص و تاثیر گذاری را هم داشته باشد،بهترین میوه را بیشتر بر اساس میزان تاثیر گذاری انتخاب می کنند و نتیجه ای که در درمان فرد مبتلا به مشکل خواهد داشت. از نتایج مثبت میوه درمانی و توجه به توصیه های کارشناسان طب سنتی،تاثیر مثبت آن می باشد دارو های شیمیایی ممکن است بعد از یک دوره مصرف نتیجه مثبت نداشته باشند و عوارض ناشی از مصرف نیز دارند در حالی که بهترین میوه طب سنتی؛ اگر نتیجه مثبت هم نداشته باشد هیچ گونه عوارضی برای افراد نخواهد داشت.  به عنوان نکته پایانی باید اشاره کرد مصرف میوه در هضم غذا و سوخت و ساز بدن نقش موثری دارد و در نهایت موجب حفظ سلامتی بدن خواهد شد.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش