خرید انواع نهال انار

بهترین نهال های انار ایرانی و خارجی اصل را از ما بخواهید🤩

لیست قیمت خرید نهال انار

نهال انار امریکایی

نهال انار آمریکایی

  • گلدهی : دیرگل است
  • باردهی : از سال دوم
  • مناسب : معتدل تا گرمسیر
نهال انار دون سیاه

نهال انار دانه سیاه

  • گلدهی : دیرگل است
  • باردهی : از سال دوم
  • مناسب : معتدل تا گرمسیر
نهال انار ساوه

نهال انار ساوه

  • گلدهی : دیرگل است
  • باردهی : از سال دوم
  • مناسب : معتدل تا گرمسیر
نهال انار سفید

نهال انار سفید

  • گلدهی : دیرگل است
  • باردهی : از سال دوم
  • مناسب : معتدل تا گرمسیر
نهال انار شیراز

نهال انار شیراز

  • گلدهی : دیرگل است
  • باردهی : از سال دوم
  • مناسب : معتدل تا گرمسیر
نهال انار گلوباریک

نهال انار گلوباریک

  • گلدهی : دیرگل است
  • باردهی : از سال دوم
  • مناسب : معتدل تا گرمسیر
نهال انار محمود اباد

نهال انار محمودآباد

  • گلدهی : دیرگل است
  • باردهی : از سال دوم
  • مناسب : معتدل تا گرمسیر
نهال انار معمولی

نهال انار معمولی

  • گلدهی : دیرگل است
  • باردهی : از سال دوم
  • مناسب : معتدل تا گرمسیر
نهال انار واندرفول

نهال انار واندرفول

  • گلدهی : دیرگل است
  • باردهی : از سال دوم
  • مناسب : معتدل تا گرمسیر
نهال انار

نهال انار یوسف خانی

  • گلدهی : دیرگل است
  • باردهی : از سال دوم
  • مناسب : معتدل تا گرمسیر

نهالستان دکتر نهال

درباره مجموعه دکتر نهال بیشتر بدانیم

سوالات متداول

سوالات متداول درباره خرید نهال انار

من چطور می توانم با مجموعه دکتر نهال در ارتباط باشم؟

راه های ارتباطی با مجموعه دکتر نهال به سه طریق می باشد.

  1. بر قراری تماس تلفنی با کارشناسان دکتر نهال (09143336027 – 09142621060)
  2. گذاشتن پیام در واتساپ کارشناسان دکتر نهال
  3. مراجعه حضوری به نشانی قرار داده شده در وب سایت دکتر نهال (آذربایجان غربی ، میاندوآب ، خیابان ولیعصر، بعد از پلیس راه)
خرید اینترنتی نهال ها به چه صورت می باشد؟

شما کافیست فقط رقم مورد نظر خود را انتخاب نموده و از طریق برقراری تماس با شماره تماس های قرار داده شده در وب سایت، با کارشناسان مجرب دکتر نهال ارتباط بر قرار نموده و نسبت به خرید نهال خود اقدام نمایید.

چگونه می توانم حین خرید نهال از دکتر نهال به این مجموعه اعتماد کنم؟

نهالستان دکتر نهال با سابقه ی درخشان فعالیت بیش از 30 سال، در این زمینه همواره کنار شما خواهد بود. مجوز رسمی از جهاد کشاورزی که تصویر آن در همین صفحه قابل مشاهده است، اعتبار بزرگیست تا به خرید شما اعتبار بخشد.

همچنین ارسال فاکتور رسمی به همراه ارسال نهال های شناسامه دار، از دیگر مزایای خرید نهال از نهالستان دکتر نهال می باشد.

آیا خرید نهال به صورت عمده شامل تخفیف می شود؟

بله خرید عمده ی نهال شامل تخفیف می باشد. دکتر نهال به دلیل داشتن باغات مادری بسیاری که دارد، کاملا از هزینه های فراوان کشاورزان و باغدران عزیز مطلع است. از همین روی با در نظر گرفتن تمامی چالش های کشاورزی، تخفیف مناسب به همراه نهال های با کیفیت را به کشاورزان تضمین می نماید.

نحوه ی ارسال و بسته بندی نهال چگونه می باشد؟

ارسال تمامی ارقام هم به واسطه ی خودروهای باربری و یا اتوبوس های بین شهری صورت می پذیرد تا در کمترین زمان ممکن ارسال ها صورت پذیرد. چنان چه تمایل به ارسال نهال از طریق تیپاکس داشته باشید این مورد هم بنا بر درخواست مشتری انجام می گردد.

ارسال توسط تیم بسته بندی مجموعه با دقت بالا و سرعت بسیار مناسبی صورت می پذیرد. از همین روی ضمانت سلامت نهال ها تا زمان تحویل توسط مجموعه انجام می شود.

برای خرید نهال، دست دست نکن! همین حالا با ما در تماس باش!
دکتر نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی، ارسال سریع و ارائه ی فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود.

پادکست معرفی نهال انار

خرید انواع نهال انار

راهنمای جامع جهت خرید اینترنتی نهال انار و احداث باغ انار در اقلیم های مختلف

اگر قصد خرید نهال انار و بررسی قیمت نهال انار را دارید، ما در این مقاله شما عزیزان را به صورت کامل جهت انتخاب بهترین رقم نهال انار برای کاشت و پرورش درخت انار راهنمایی کرده ایم.

در ادامه جهت بررسی جزئی فرآیند کاشت و چگونگی انتخاب رقم نهال مناسب برای اقلیم منطقه خود و چگونگی نگهداری از آن با توجه به شرایط آب و هوایی خاص مکان کاشت، با ما همراه باشید.

نهال انار

خصوصیات نهال انار سالم چیست؟

هنگام خرید نهال، مهمترین نکته قابل توجه سالم بودن نهال هایی است که خریداری می شوند. نهال اناری که سالم باشد هیچگونه زخم، شکاف، تغییر رنگ و لک، شیره، آفت یا بیماری روی ریشه ها، ساقه و قسمت های چوبی، قسمت های گیاهی و سبز مثل برگ ها یا جوانه هایش ندارد.

طریقه کاشت نهال انار به چه صورت است؟ فاصله کاشت نهال های انار باید چقدر باشد؟

کاشت درخت انار به روش های کاشت بذر، کاشت قلمه، پاجوش، پیوند و کاشت نهال آماده انار قابل انجام است. اگر شما قصد احداث باغ انار را دارید بهترین روش برای شما کاشت مستقیم نهال آماده انار است. در این روش نهال های انار را به صورت آماده از نهالستانی معتبر خریداری می کنید و در چاله هایی که از قبل جهت کاشت نهال ها آماده کرده اید می کارید. این چاله ها را به عمق و پهنای 50 تا 70 سانتی متر و فاصله 3 متر در هر ردیف و 4 متر بین ردیف ها ایجاد کنید. سپس ساقه و ریشه نهال ها را با محلول پرالیناژ ضدعفونی کرده و بکارید.

بیماری ها و آفات درخت انار

  • بیماری های درخت انار
  • پوسیدگی میوه انار: در این بیماری قارچی که عامل این بیماری هست از طریق گلوگاه میوه و یا زخم ها و شکاف هایی که ممکن است روی پوسته میوه ایجاد شده باشند، وارد میوه شده و گوشت دانه های انار را لهیده و به رنگ های سیاه و خاکستری در می آورد. اگر این بیماری از طریق گلوگاه وارد شده باشد، از ظاهر بیرونی میوه مشخص نمی شود که این میوه دچار پوسیدگی شده؛ در غیر اینصورت، محل زخم ها و شکاف ها نیز دچار لهیدگی خواهند شد و بیماری پوسیدگی از بیرون میوه نیز قابل تشخیص خواهد بود.
  • ترکیدگی میوه انار: این اتفاق معمولا در اواسط مرداد ماه تا مهرماه رخ می دهد و شکاف های ریز تا خیلی درشت، در حدی که میوه از وسط دو نصف می شود، روی میوه ایجاد می شوند. استفاده از کود های نیتروژن دار تا حد قابل توجهی درصد ابتلا به این بیماری را در درختان انار کاهش می دهند.
  • پوسیدگی طوقه: ابتدا پوسته در محل طوقه و بن ترک خورده و سپس خشک می شوند و می ریزند. پوسیدگی ها از جایی به بعد قطع می شوند و پوست های جدید در محل های بیمار شده رشد می کنند اما لبه پوسته ها بر می گردند و برگ های شاخه های سمت بیمار درخت زرد شده و می ریزند. گاها این پوسیدگی به ریشه ها نیز سرایت می کند و خشکیده شدن درخت انار را تسریع می بخشند. در اطراف طوقه و تنه درخت پاجوش هایی نیز می رویند.
  • آفتاب سوختگی درخت انار: ریزش، زردی و پژمردگی برگ ها و عدم رشد کافی میوه های انار و همچنین پوسته پوسته شدن تنه و شاخه های درخت در سمتی که بیشتر در معرض نور آفتاب قرار دارند، از نشانه های این بیماری هستند. پیشنهاد می شود قبل از رسیدن گرمای سوزان تابستان، اندام های گیاهی درخت، که بیشتر در معرض تابش نور شدید آفتاب هستند گل سفید یا آهک سفید پاشی شوند.
  • آفات درخت انار: سوسک چوب خوار، کنه قرمز اروپایی، گال گیاهی، کپک خاکستری انار و کرم سفید

بهترین نهال انار سردسیر و بهترین انار گرمسیر کدام رقم ها هستند؟

بهترین رقم انار برای نواحی سردسیر، نهال انار پاکوتاه و بهترین ارقام انار گرمسیر نهال انار ساوه، انار واندرفول، انار دانه سیاه و انار بی دانه شناخته شده اند.

چه فصلی نهال های انار را بکاریم؟

بهترین زمان جهت خرید نهال انار فصل بهار است. البته این بستگی به شرایط اقلیمی منطقه شما دارد. به صورت کلی می توان گفت بهترین زمان جهت کاشت درخت انار، بلافاصله بعد از آخرین یخبندان سال است.

برای پرورش نهال های انار از چه کود هایی استفاده کنیم؟

شما می توانید پس از مورد آزمایش قرار دادن خاک زمین خود، از کود های مناسب با میزان صحیح برای خاک کشت انار خود استفاده کنید. در صورت کلی بهترین کود ها کود های نیتروژن دار و همچنین کود های حاوی پتاسیم، فسفر، آهن و کلسیم است. یک یا دو فنجان از این کود ها را به صورت دایره ای اطراف نهال های تازه کاشته شده قرار دهید. استفاده ترکیبی از کود دامی و شیمیایی به صورت چالکود نیز انتخاب مناسبی است. همچنین استفاده از مالچ های ارگانیک و مواد آلی و یا استفاده از هورمون های اکسین با توجه به نیاز گیاه، بسیار پیشنهاد می شود.

باردهی اقتصادی درخت انار تا چه سنی است؟ از چه سنی باردهی نهال انار شروع می شود؟

عمر اقتصادی درخت انار از 70 سال تا گاها 200 سال نیز دیده شده است. آغاز باردهی و شکوفه زنی درخت انار بسته به رقم خرید نهال انار از 4 تا 6 سالگی است.

آبیاری صحیح و خاک مناسب برای کاشت نهال انار به چه صورت است؟

  1. آبیاری درختان انار: پس از خرید نهال انار و کاشت آن، نوبت آبیاری می رسد. آبیاری در روز های اول برای نهال جوان به مقدار بیشتری نیاز است و پس از دو تا سه هفته می توان هر هشت روز آبیاری را انجام داد. سپس به مرور زمان می توانید تا دوبار در ماه، تعداد دفعات آبیاری را کاهش دهید. بهترین روش های آبیاری برای درختان انار روش آبیاری قطره ای سطحی و زیرسطحی و همچنین غرقابی هستند. توجه داشته باشید که در فصل گلدهی درخت انار حتما به صورت منظم آبیاری را انجام دهید تا با ریزش گل ها مواجه نشوید.
  2. خاک مناسب کاشت نهال های انار: خاک زمین کاشت انار باید حداقل 5 متر عمق داشته باشد. بافت این خاک بهتر است شنی باشد. انار در خاک های شور هم به خوبی می تواند رشد کند اما بهتر است کمی قلیایی هم باشد؛ مثلا ph بین 7.5 تا 8.5 مناسب خواهد بود.

تاثیر گرده افشانی در باردهی درختان انار به چه صورت است؟

هنگام خرید نهال انار، عموما احتیاجی به خرید نهال گرده افشان نیست. گل های نر و ماده درخت انار هر دو روی یک پایه ایجاد می شوند. گل های نر صرفا وظیفه گرده افشانی به گل های ماده را دارند و تنها گل های ماده هستند که به میوه انار تبدیل می شوند. انار هایی که از گل هایی که در فصل بهار تشکیل شده اند به وجود می آیند بسیار درشت تر و خوشمزه تر از میوه گل های تابستانی هستند.

چگونه درختان انار پیوندی تولید کنیم؟

یک درخت انار سالم و قوی را به عنوان پایه و یکی را به عنوان پیوندک انتخاب کنید. روی تنه درخت پایه و همچنین قلمه پیوندک یک خط اریب با چاقوی تیز باغبانی ایجاد کنید و این دو خط ایجاد کرده را طوری روی یکدیگر قرار دهید که لایه های کامبیوم آوندی پایه و پیوندک در تماس باشند.

با استفاده از موم پیوند از محل پیوند در برابر عفونت ها و قارچ ها حفاظت کنید. با چسب باغبانی پیوندک را به پایه محکم ببندید و نگهداری های لازم اعم از آبیاری، کوددهی و … را از پیوند خود انجام دهید.

از کجا بفهمیم اقلیم منطقه ما مناسب جهت خرید نهال انار و احداث باغ انار است؟

انواع مختلفی از گونه های انار وجود دارد که هرکدام برای یک نوع اقلیم مناسب هستند. به صورت میانگین می توان گفت درخت انار در بازه دمایی منفی 15 تا 40 درجه سانتی گراد می تواند زندگی کند. دمای رشد نهال انار 15 تا 35 درجه سانتی گراد است.

از این رو می توان گفت نهال های انار می توانند در اقلیم های سردسیر تا گرمسیر رشد کنند. توجه کنید که محل کاشت انار باید حداقل روزی 8 ساعت نور مستقیم خورشید را دریافت کند چرا که درخت انار رفتار نورگرایی دارد.

میزان باردهی درخت انار

اگر قصد خرید نهال انار را دارید خوب است که میزان باردهی درختان انار را بدانید. به صورت میانگین، هر رقم نهال انار می تواند در هر هکتار بین 35 تا 60 تن باردهی داشته باشد.

هرس درخت انار به چه منظور انجام می گیرد؟

هرس درخت انار به دو روش هرس فرم دهی و هرس باروری تقسیم بندی می شود. هرس فرم دهی را جهت مرتب سازی قد و شکل درختان و باغ انار و همچنین یکسان دریافت کردن نور خورشید و اکسیژن توسط شاخه ها و در نتیجه بهتر انجام گرفتن فرآیند فتوسنتز در گیاهان درخت انار، انجام می دهند.

هرس باروری نیز به دو دسته هرس سبز و هرس خشک تقسیم بندی می شود که به منظور افزایش باروری درخت انار انجام می شود.

از کجا بفهمیم زمان برداشت میوه های انار رسیده است؟

زمان برداشت میوه های انار بستگی به شرایط اقلیمی منطقه شما و همچنین رقم نهال های انار خریداری شده دارد. به صورت کلی فصل برداشت ارقام مختلف انار از اواسط شهریور ماه تا اوایل آذر ماه انجام می شود.

ارقام ایرانی نهال انار

  • انار یوسف خانی: خرید نهال انار یوسف خانی یکی از اقتصادی ترین انتخاب ها به شمار می آید. این رقم مناسب برای کاشت در مناطق گرمسیر است و نسبت به سرمای دیررس بهاره حساس است. پوست میوه این گونه انار ضخیم تر است و طعمی ملس با دانه های آبدار و درشت دارد. طول عمر این رقم تا 200 سال هم شناخته شده است.
  • انار ساوه: این گونه انار پوست نسبتا ضخیم و دانه های درشت و آبدار و قرمز رنگ با طعمی شیرین و ملس دارد. عمر اقتصادی بالای 100 سال دارد. سازگاری نهال انار ساوه با انواع اقلیم ها باعث خاص بودن این گونه شده است. انار ساوه انتخابی پرسود و مناسب برای یک باغبان است.
  • انار دانه سیاه: میوه های این رقم بسیار با کیفیت و شیرین هستند. در صورتیکه این رقم انار در آب و هوای مناسب خود کشت شود بهترین عملکرد و نتیجه و سوددهی را خواهد داشت. کاشت این رقم در مناطقی که یخبندان زمستانه نداشته باشند امکان پذیر است.

ارقام خارجی نهال انار

  • انار سفید: این رقم گزرومورفی قابل توجهی دارد و نسبت به خشکی و انواع خاک ها سازگاری مناسبی از خود نشان داده است. پوست بسیار نازکی دارد و دانه هایی سفید و صورتی رنگ دارد. این گونه انار خاصیت دارویی بیشتری دارد. مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر مناسب برای خرید نهال انار سفید هستند.
  • انار واندرفول: این نهال تا ارتفاع 1600 متری از سطح دریا قابلیت کاشت و رشد دارد. باردهی آن حداکثر 50 تن در هکتار و عمر اقتصادی اش بیش از 100 است. کیفیت میوه های این رقم بسیار عالی است و طعمی شیرین دارند.
  • نهال انار پاکوتاه: این رقم در انواع شرایط اقلیمی و انواع خاک ها قابلیت رشد دارد؛ اما نسبت به یخبندان زمستانه حساس است. اما به دلیل دیرگل بودن، نسبت به سرمای بهاره مقاوم تر از بقیه ارقام است.
  • انار چیکو: این نهال انار جزو ارقام پر بازده و زودبازده است. طعمی ترش و شیرین دارد و دانه هایش درشت و آبدارند. پوست این میوه مایل به نارنجی است. ارتفاعات مناسب از سطح دریان جهت کاشت این رقم انار 500 تا 1800 متر تعریف شده است.
  • انار فرانسیس: این رقم فرانسوی، بسیار درشت و آبدار، قرمز رنگ و بسیار شیرین است. پربازده بودن این رقم باعث محبوبیت آن میان باغبانان شده است. ارتفاع مناسب از سطح دریا برای این رقم 1000 تا 1750 متر است. نهال انار فرانسیس را در نواحی نیمه گرمسیر، معتدل، نیمه سردسیر و سردسیر می توان کاشت. از این رو، خرید نهال انار فرانسیس نیز جزو پیشنهاد های ویژه محسوب می شود.

 

خواص میوه انار

انار سرشار از آنتی اکسیدان است که سبب آزادسازی مقدار زیادی فولیکول و خاصیت فراوان آن برای پوست و مو و ضد سرطانی بودن این میوه شده است. انار حاوی مقدار زیادی آهن و پتاسیم نیز هست که تاثیر مفیدی روی فشار خون دارد. تصفیه خون نیز یکی از خواص معروف میوه انار است.

مصارف مختلف میوه انار

از عصاره انار و دانه های انار و همچنین پوست این میوه در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی برای پوست و مو استفاده می شود. همچنین از خواص دارویی آن نیز در داروها و دمنوش ها و … می توان بهره برد. از انار در صنعت خوراکی برای تهیه شربت، آبمیوه، بستنی، آبنبات و شکلات، لواشک و ترشیجات و … استفاده می شود. جالب است بدانید از چوب درخت انار در تهیه دستگاه های طلایاب استفاده می شود.

نهال انار اصلاح شده چیست؟

خرید نهال انار پیوندی یا اصلاح شده: این نوع نهال، نهالی است که با پیوند دو گونه مختلف به یکدیگر یا اصلاحات ژنتیکی تولید شده است که خواص و مزایای خاص خود را نسبت به نهال های بذری انار دارد. این مزایا شامل کیفیت مرغوب تر میو های درخت، قوی تر بودن نهال ها، سازگاری با شرایط اقلیمی مختلف، مقاوم بودن نسبت به بیماری ها و آفات و … هستند.

نگاهی مختصر به فرآیند صادرات و واردات انار

خرید نهال انار در ایران انتخابی بسیار مناسب به شمار می آید؛ زیرا ایران در جهان رتبه اول را در تولید انار دارد که میزان این تولید چیزی حدود یک میلیون تن در سال است. صادرات انار از ایران به کشور های حوضه خلیج فارس، اروپا، روسیه، کره و کشور های همسایه انجام می شود.

واردات انار به ایران آن چنان صورت نمی گیرد؛ چرا که همانطور که اشاره کردیم، ایران خود دارای رتبه برتر تولید میوه انار در جهان است.

بهترین رقم بذری نهال انار

بهترین ارقام نهال انار بذری عبارتند از انار ساوه، انار واندرفول، انار دانه سیاه و انار فرانسیس هستند.

بهترین رقم پیوندی انار نیز نهال انار پاکوتاه است.

نهال انار چند ساله بخریم؟

نهال هرچه سن بیشتری داشته باشد ریشه های بزرگتر و قوی تری خواهد داشت و متعاقبا کاشت و حمل و نقل سخت تری هم خواهد داشت. به صورت کلی خرید نهال انار یک یا دوساله جهت کاشت پیشنهاد می شود.

نهال انار پیوندی بخریم یا نهال انار بذری؟

نهال های انار بذری ویژگی های رقم مادر درا به صورت ضعیف تر و با کیفیت کمتری در خود حفظ می کند. به صورت کلی نهال های پیوندی قوی تر و دارای سازگاری بیشتری با محیط اطراف هستند. برای دارای گزرومورفی بیشتری هستند و یا باروری بیشتر و با کیفیت تری خواهند داشت.

نکات مهم هنگام خرید نهال انار

از سلامت و ضمانت نهال های انار مطمئن شوید. داشتن شناسنامه و گواهی سلامت و استاندارد از جمله موارد مهم هنگام خرید نهال انار است.

برای احداث باغ انار خرید نهال ایرانی بهتر است یا خارجی؟

اینکه رقم ایرانی را انتخاب کنید یا رقم خارجی بستگی به سلیقه شخصی شما و شرایط اقلیمی منطقه کاشت شما دارد. اما نهال های انار ایرانی چه در خود ایران چه در جهان، محبوبیت ویژه ای دارند. مثل انار ساوه، انار دانه سیاه و … که بسیار باکیفیت، خوش طعم، آبدار و خوش رنگ هستند.

چگونه استعلام قیمت نهال انار را از سایت دکترنهال انجام دهیم؟

با مراجعه به قسمت لیست ارقام نهال ها می توانید انواع ارقام نهال های موجود در سایت دکترنهال از جمله انار را انتخاب و بررسی کنید. همچنین می توانید با کلیک رو خرید نهال انار به صورت مستقیم وارد قسمت انواع نهال های انار بشوید و مشخصات دقیق و قیمت نهال انار مدنظر خود را مشاهده کنید.

پس از خرید نهال های انار ارسال و حمل و نقل نهال ها به چه صورت انجام می شود؟

پس از سفارش نهال های انار، نهال های شما به صورت کاملا تخصصی و اصولی توسط تیم حرفه ای دکتر نهال بسته بندی شده و به صورت کاملا امن و به دور از هرگونه آسیب فیزیکی به مقصد مدنظر ارسال می شوند. ارسال توسط خودرو های حمل و نقل و یا تیپاکس طبق سلیقه مشتری عزیز با ضمانت سلامت نهال ها از طرف سایت دکترنهال انجام می شود.

نظرات مشتریان

نظرات برخی مشتریان درباره فروش نهال انار در دکتر نهال

دیدگاه و پرسش

  • محمود فلاح
    1402-06-19

    میشه بگید در سال پنجم نهال واندر فول میزان باردهی چه مقداری داره؟ هسته های این نوع انار سفت هست؟ یا نرم؟

    • admin-drnahal
      1402-08-18

      با سلام
      به طور میانگین اگر شما 700 اصله درخت واندفول در باغ خود داشته باشید، بعد از گذر از سن بلوغ می تواند در حدود 50 تن باردهی داشته باشد. سفت می باشد.

  • حسن
    1402-06-19

    سلام بچه های دکتر نهال. من دوسال پیش نهال آلوسیاه گرفتم ازتون دمتون گرد هم بار دهی خوبی داره الان که تازس هم اینکه ارسالتون مناسب بود.
    الان چنتا نهال انار میخوام. ازاین انار هایی که بازش میکنی دونه های سیاه شیرین داره
    پیشنهادتون چیه؟ همچنان ارسالتون زیر 10 روز هست؟

    • admin-drnahal
      1402-08-18

      سلام وقت شما بخیر آقای مهدوی عزیز
      ممنون از اینکه تجربه خرید خود از دکتر نهال را به اشتراک گذاشتید.
      نهال انار ساوه، شیراز و نهال انار دانه سیاه جز ارقام پر فروش و بهترین های نهال انار هستند.
      بله شرایط ارسال به شیوه قبل می باشد.

  • رضا میرزایی
    1402-06-19

    وقت بخیر. چند درخت انار گلوباریک دارم. رشد و گلدهیش خوبه ولی فقط تعداد خیلی خیلی خیلی کمی از تعدادگلهاش رو به انار تبدیل میکنه. خاکش رو عوض کردیم نشد. مقدار آبدهی رو زیاد کردیم نشد. میشه بگید مشکل از کجاست؟

    • admin-drnahal
      1402-08-18

      شرایطی مثل یخ زدگی درخت در فصل بهار، انواع آفات و همچنین نیاز به کود مناسب از جمله مواردی است که برای باردهی بسیار موثر می باشند.
      شما می توانید با متخصصین حوزه کشاورزی مشورت کنید تا علت اصلی را جویا شوید.