سمپاشی بهاره درختان میوه (بهترین سم بهاره + زمان)

 سمپاشی پیش بهاره چیست ؟

ضرورت سمپاشی پیش بهاره از انجایی اهیمیت دارد که در از بین بردن آفات بسیار موثر است، با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در خصوص زمان دقیق سمپاشی پیش بهاره،نکات مهم در زمان سمپاشی پیش بهاره،نحوه سمپاشی پیش بهاره در اختیار شما قرار دهیم.

امروزه باغداری ها دیگر به روش های سنتی گذشته نیست بلکه اصول باغداری تغییر کرده و سطح باغات نیز گسترش پیدا کرده و نیاز بیشتری به مراقبت دارد،یکی از آسیب هایی که خسارت جدی بر باغدار وارد می کند آفت ها می باشند،البته انتخاب نوع نهال در میزان صدمه در آفت موثر است اما غالبا بیشتر ارقام نسبت به آفت آسیب پذیر می باشند و باید تحت کنترل و مراقبت باشند.ا

به منظور جلوگیری از آفت و گسترش آن باید اقدام به از بین بردن آفت ها کرد که راهکار های متعددی وجود دارد،یکی از زمان های بسیار مهم برای سمپاشی، سمپاشی بهاره درختان می باشد که تاثیر مثبتی بر کنترل و حتی ایجاد آفت دارد چون غالب فعالیت آفت در بهار آغاز می شود و بیشترین آسیب را نیز نهال در زمان رشد شکوفه ها و جوانه ها می بیند.

باغداران هر ساله به منظور کنترل آفات گیاهی  اقدام به سمپاشی پیش بهاره می کنند که این اقدام در از بین بردن انواع آفت ها موثر می باشد دلیل اهمیت سمپاشی پیش بهاره در این است که در این زمان باغ دوره خواب را طی می کند،حتما باید توجه داشت که سمپاشی در زمان خواب و قبل از رشد جوانه ها و شکوفه ها باشد.

نوع سم در سمپاشی پیش بهاره بسیار اهمیت دارد،توجه داشته باشید که هیچ گاه از حشره کس برای این کار استفاده نکنید زیرا به جوانه و در کل گیاه آسیب وارد می کند و در از بین بردن آفت نیز تاثیر مثبتی نخواهد داشت. سمپاشی پیش بهاره شامل تمام انواع نژاد ها و ارقام مختلف می شود از گیاهان گرفته تا مرکبات،در واقع باید اشاره نمود که سمپاشی مخصوصا سمپاشی پیش بهاره نیاز اساسی باغداری می باشد که باید مورد توجه باغداران قرار گیرد.

سم پاشی

زمان دقیق سمپاشی بهاره درختان:

آنچه ما به عنوان میوه رسیده و کامل از بازار خرید می کنیم و چه بسا  بسیار با کیفیت هم باشد مراحل بسیار زیادی را طی کرده تا به تکامل رسیده و به دست مشتری برسد،در واقع کیفیت بسیار خوب در گرو مراقبت ها لازم از زمان کاشت تا برداشت میباشد یکی از مراقبت های بسیار مهم و حیاتی سمپاشی می باشد در واقع باید اشاره نمود که سمپاشی یک نیاز اساسی برای نهال می باشد که در حفاظت آن موثر است.

آفت ها علاقه زیادی به میوه ها و شهد شیرین آنها دارند و این موجب می شود باغ ها بیشتر از همه در معرض چنین آفاتی قرار گیرد،و متاسفانه این آفات رشد و  گسترش زیادی دارند و خیلی زود فراگیر می شوند و چنانچه نسبت به کنترل و از بین بردن آن اقدامی نشود خسارت بسیار زیادی به باغدار وارد می کنند که در مواردی  قابل جبران هم نیست.

توجه داشته باشید هر مراقبتی باید در حد اعتدال باشد،از هرس کردن گرفته تا کوددهی و آبیاری که باید کاملا اصولی و با توجه به نیاز محصول باشد،جالب است بدانید افراط در هر کدام از مراقبت هایی که ذکر شد خود در گسترش آفت و رشد آنها تاثیر گذر خواهد بود و در چنین زمانی حتی سمپاشی بهاره درختان نیز موثر نخواهد بود.

زمان مناسب سمپاشی پیش بهاره باید متناسب با شرایط جوی باشد و هیچ گاه بلافاصله بعد از سمپاشی بهاره آبیاری انجام نشود تا سم تاثیر خود را داشته باشد به همین دلیل است که سمپاشی پیش بهاره باید با شرایط جوی هم سو باشد یعنی اگر احتمال بارندگی وجود دارد نسبت به سمپاشی اقدامی نشود زیرا باران سم روی گیاه را می شوید .

توجه داشته باشید طوفان و باد نیز در زمانی که قصد انجام سمپاشی پیش بهاره دارید مناسب نیست زیر سموم را به دیگر درختان نیز انتقال می دهد،غالبا کارشناسان توصیه می کنند زمانی که کاملا جو آرام و بدون بارندگی حاکم بود می توان نسبت به سمپاشی پیش بهاره اقدام کرد.

جهت تمایل به مشاهده ی انواع ارقام نهال گردو ؛ نهال بادام میتوانید به منوی سایت دکتر نهال مراجعه نمایید .

نکات مهم در زمان سمپاشی پیش بهاره:

هر چیزی برای برای اینکه نتیجه مثبت و تاثیر گذاری داشته باشد باید کاملا اصولی انجام گیرد،باغداری شاید به ظاهر کار آسانی باشد و تصور کنند که ارقام مختلف فقط کاشته می شوند  و روند رشد را طی می کنند تا به باردهی برسند اما این طور نیست و باید توجه داشته باشید که محصول بعد از کاشت وارد فاز مراقبت می شود و نیازمند توجه بیشتری است. بر همین اساس سمپاشی پیش بهاره نیز برای تاثیر گذاری باید کاملا اصولی انجام گیرد و در زمان مشخص باشد  و گر نه نتیجه مثبتی در از بین بردن آفات نخواهد داشت و چه بسا در از بین رفتن محصول نیز تاثیر گذار باشد.

به چند نکته مهم در خصوص سموم شیمیایی و لزوم استفاده از آن برای کنترل آفت توجه داشته باشید،از آنجایی که یکی از روش های تاثیر گذار در از بین بردن آفات سموم شیمیایی می باشد باید به این نکته هم توجه کرد که این اقدام در بلند مدت بر محیط زیست و گونه های جانوری تاثیر منفی خواهد داشت به همین دلیل به چند نکات مهم توجه داشته باشید تا نیازی به استفاده مکرر از سموم شیمیایی نباشد.

یکی از نکات مهم در زمان سمپاشی استفاده از نوع سم  و میزان استفاده از آن می باشد،توجه داشته باشید روش های صحیحی برای سمپاشی استفاده کنید و سم را متناسب با نوع آفت انتخاب کنید و نکات بهداشتی را نیز در زمان سمپاشی پیش بهاره به خوبی رعایت کنید.nationalgeographic

میزان سم بستگی به نوع و تعداد آفت دارد چنانچه حجم وسیعی از باغ یا محصول آلوده به آفت باشد میزان سم نیز باید افزایش پیدا کرده و مستقیما بر روی آفت تزریق شود. توجه داشته باشید چنانچه سمپاشی پیش بهاره کاملا اصولی انجام گیرد نیاز به تکرار تعداد دفعات آن نیست.

از سمومی که به مدت طولانی مانده اند استفاده نکنید زیرا سم زمانی که مدت طولانی نگهداری شود به تدریج فاسد شده و کارایی خود را از دست می دهد. حتما انبار های خشک و خنک را برای نگهداری سموم استفاده کنید.

توجه داشته باشید که میزان سم مصرفی و حجم تانکر سمپاشی باید متناسب باشد یعنی باید طبق محاسبات دقیق  چنین اقدامی کرد. همچنین هیچ گاه سموم را با هم مخلوط نکنید مگر در مواردی که کارشناسان توصیه کنند. سمپاشی بهاره درختان یکی از موثر ترین شیوه ها در کنترل آفت می باشد و زمانی که با در نظر گرفتن تمام نکات مهم انجام گیرد تاثیرات بیشتری خواهد داشت و نیازی به تکرار تعداد دفعات آن نیست.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش