ایا گردو برای سگ خوبه؟( برسی تاثیر گردو برای سگ)

از تغذیه ی سگ ها تا دادن گردو به سگ:

آیا گردو برای سگ مناسب است؟توجه به برنامه غذایی حیوانات خانگی اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا به رشد و سلامت آنها کمک می کند با ما همراه باشید تا در این خصوص اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

خیلی از افراد به دلیل علاقه ای که به حیوانات خانگی دارند تمایل به نگهداری آنها می کنند  که در بین این حیوانات غالبا سگ ها و گربه ها نقش پر رنگ تری دارند. اما صرفا علاقه به تنهایی نمی تواند در نگهداری سگ ها موثر باشد بلکه این حیوانات نیاز اساسی به مراقبت در تمام زمینه ها مخصوصا تغذیه دارند.

توجه به رژیم غذایی سگ از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در سلامتی او نقش مهمی ایفا می کند. در واقع اگر افراد به رژیم اصولی در تغذیه سگ توجه نداشته باشند ممکن است باعث چاقی،بیماری و مشکلات دیگر شوند.

در تغذیه یک سگ باید تمام مواد ضروری موجود باشد زیرا این حیوان نیز به پروتئین،فیبر،ویتامین ها و آب نیاز دارد. اکثر افراد کنسرو های آماده را برای تغذیه سگ های خود در نظر میگیرند. حال ممکن است این سوال ایجاد شود آیا سگ ها همه نوع غذا،یا خوراکی ها را می توانند مصرف کنند؟

این تصور که سگ ها و دیگر حیوانات هم مانند انسان ها توانایی مصرف هر نوع غذایی دارند تصور غلطی می باشد،توجه نکردن به همین نکات ساده غذایی می تواند موجب مرگ سگ شما شود.

باید اشاره کرد سگ ها کاملا گوشت خوار نیستند و صاحبان آنها می توانند در کنار گوشت،و غذا های پروتئینی دیگر از غلات،میوه و سبزی نیز در برنامه غذایی آنها قرار دهد تا به سلامت آنها کمک کنند.

اما توجه داشته باشید این به این معنا نیست که سگ شما هر نوع میوه یا هر نوع آجیلی را می تواند مصرف کند،شما برای اطمینان باید از پت شاپ هایی که غذای سگ را خریداری میکنید حتما سوال کنید چه نوع میوه و آجیل برای سگ ها مناسب است.

برای نمونه هیچگاه برای سگ خود گردو ندهید،گردو برای سگ ها اصلا مناسب نیست. در واقع  گردو با تمام خواصی که دارد برای تغذیه سگ ها توصیه نمی شود.

در این روزهایی که قیمت مغز گردو افزایش چشمگیری داشته شما میتوانید با خرید نهال گردو این مغز پر ارزش را در باغچه ی منزل خود پرورش دهید.

سگ برای گردو
سگ برای گردو

مصرف گردو برای سگ:

خوردن گردو قطعا لذت خوبی دارد اما باید اشاره کرد که مصرف آن همانطور که برای سلامتی انسان و برخی حیوان ها مفید است گردو برای سگ ها چیزی جز سم نمی باشد. افرادی که قصد نگهداری سگ دارند توجه داشته باشند در نظر گرفتن گردو برای سگ باعث مشکلات گوارشی و حتی مسمومیت در آنها می شود. در رژیم غذایی سگ ها شما می توانید بعضی از انواع آجیل ها را قرار دهید که البته باید بدون نمک باشند ولی نسبت به برخی دیگر باید اجتناب کنید.

در بین آجیل ها  بادام زمینی، بادام هندی و بادام درختی برای سگ ها مناسب بوده ولی باید به اندازه و خیلی کم باشد زیرا سگ ها قدرت هضم آن را ندارند و ممکن است باعث ناراحتی معده در آنها شود. توجه داشته باشید که در استفاده از آجیل نیز باید جانب احتیاط را رعایت نمود زیرا آجیل ها به دلیل درصد چربی بالایی که دارند ممکن است باعث اسهال و استفراغ سگ ها شوند.

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته مشخص شده گردوی آمریکایی حاوی مقداری سم می باشد که مصرف آن در سگ ها موجب انسداد روده آنها می شود. همچنین اگر گردوی کپک زده به سگ بدهید ممکن است باعث تشنج در آنها شود. گردوی انگلیسی نیز ممکن است موجب ناراحتى معده و روده با علائم شکم درد در سگ ها شود.

گردو برای سگ، حتی اگر حاوی هیچ سمى هم نباشد باز هم  مناسب نیست زیرا دستگاه گوارش آنها را دچار اختلال می کند و در انسداد روده نقش خواهد داشت. مغز گردو هایی که سیاه می باشد می تواند باعث بروز برخی  ناراحتی ها در معده و انسداد روده سگها شود.

به عنوان نکته پایانی باید اشاره کرد توجه به تغذیه سگ ها بسیار با اهمیت می باشد زیرا هر سگ با توجه به شرایط و سن، نیاز به مصرف غذا هایی دارد که به رشد و سلامتی او کمک کند. فراموش نکنید سگ ها نیز مانند انسان ها ممکن است نسبت به برخی غذا ها یا خوراکی ها آلرژی داشته باشند که این وظیفه صاحبان آنهاست که به برنامه غذایی سگ خود توجه داشته باشند. مشورت با دامپزشکان در خصوص تغذیه سگ ها می تواند به شما کمک کند.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش