خواص گردو تازه چیست؟ (برسی 18 خاصیت)

خواص گردو تازه چیست:

گردو یکی از آجیل ها و خوراکی های بسیار مغذی و غنی از مواد معدنی است. در این مقاله تصمیم داریم به خواص گردو تازه؛ و تاثیری که بر هر یک از اعضای بدن می گذارد، بپردازیم. مهم ترین خواص گردو تازه به شرح زیر است:

خواص گردو تازه سرشار از آنتی اکسیدان می باشد:

یکی از خواص گردو تازه، وجود آنتی اکسیدان در آن می باشد. آنتی اکسیدان از مشکلاتی مانند پیری های زودرس و افزایش فشار بر سیستم ایمنی جلوگیری نموده و بر ترمیم سلول ها، نسوج و بافت های آسیب دیده و نیز کند کردن و غیر فعال نمودن ژن های معیوب در دی ان ای بدن تاثیر بسزایی دارد.

بنابراین می توان گفت آنتی اکسیدان یکی از موارد مهمی است که باید در بدن به میزان زیاد وجود داشته باشد. این آنتی اکسیدان در پوست گردو موجود است و از ویتامین ای، ملاتونین و پلی فنول ناشی می گردد.

گردو تازه منبع گیاهی امگا ۳ است:

امگا ۳ یکی از مواد معدنی بسیار مهم در سلامتی قلب، بهبود سیستم ایمنی، التهاب و ورم مفاصل و بسیاری از مشکلات اسن چنینی است که بیشتر در سنین پیری به سراغ فرد می آید. یکی از خواص گردو تازه؛ وجود میزان فراوان امگا ۳ در این خوراکی است.

وجود این ماده در گردو با افزایش و بهبود گردش خون در بدن، از بروز بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری نموده و خطر سکته های قلبی را کاهش می دهد. همچنین باعث کم شدن تورم و التهاب در مفاصل و در نتیجه مقابله با بیماری هایی مانند دیابت نوع ۲، بیماری هایی مانند آلزایمر، افسردگی حاد و انواع سرطان ها می شود. روده انسان الاژیتانین ها) در گردو را به تبدیل کرده و در نتیجه از التهاب بدن جلوگیری می نماید.  (urolithins ellagitannins)

خواص گردوی تازه

خواص مصرف گردو تازه باعث سلامتی روده ها می شود:

می توان به جرات گفت روده یکی از مهم ترین قسمت های دستگاه گوارش است که سلامتی آن تاثیر بسیار زیادی در سلامتی سایر اعضای داخلی بدن دارد. یکی از مشکلات روده، یبوست و عدم دفع به موقع می باشد که با مصرف گردو می توان به راحتی این مشکل را برطرف نمود.

میکروب ها یا میکروبیوتای روده برای جلوگیری از التهاب، بیماری های قلبی و چاقی و … بسیار مهم و ضروری هستند. خوردن گردوی تازه؛ باعث تقویت و حمایت از این میکروب ها شده و در نتیجه نقش مهمی را در سلامت روده بازی می کند. همچنین ریسک ابتلا به سرطان های روده، پروستات و … را کاهش می دهد.

شما می توانید جهت مشاهده لیست انواع خرید نهال گردو، به منوی سایت مراجعه نمایید.

مصرف انواع مغز گردو تازه به رفع چاقی کمک می کند:

امروزه چاقی و اضافه وزن افراد بر اثر مصرف غذاهای شیرین و پرکالری و تغذیه ناسالم به یکی از مسائل زمینه ساز بیماری های مختلف تبدیل شده است. ممکن است تصور شود گردو یکی از خوراکی های پرکالری است که خود باعث افزایش وزن می شود.

ولی با اینکه کالری این خوراکی پرتراکم است ولی همه آن جذب بدن نخواهد شد. بنابراین مصرف آن به حد اعتدال خطر چاقی را برای فرد به همراه ندارد. از طرفی خوردن آن باعث کاهش وسوسه فرد به خوردن شیرینی جات و  یا مواد غذایی پرکالری می شود.

در نتیجه به کنترل اشتها کمک کرده و به مرور باعث کاهش وزن فرد می شود. در عین حال بیشتر مواد مغذی مورد نیاز بدن را نیز تامین می کند. یکی دیگر از خواص مهم گردو تازه؛ در کنترل تمایل به شیرینی جات، پیشگیری از ابتلای فرد به دیابت نوع ۲ است.

 مهمترین خواص گردو تازه محافظت از مغز است:

اگر تا کنون دقت کرده باشید هر یک از خوراکی های اطراف ما شباهت زیادی به یکی از اعضای بدن دارد و برای رفع مشکلات آن قسمت نیز کاربردی تر است. گردو تازه؛ شباهت زیادی به مغز انسان دارد، پس می توان گفت تاثیر این ماده مغذی بر روی مغز بیشتر از سایر اعضای بدن است.

وجود ویتامین ای، پلی فنول ها و چربی های اشباع نشده در این ماده خوراکی از التهاب مغز جلوگیری کرده و از بیماری هایی مانند آلزایمر نیز پیشگیری می نماید. زیرا مغز عملکرد بهتری داشته و در پردازش سریع اطلاعات و … بهتر عمل می نماید.

کمک به رفع مشکلات ناباروری از خواص گردوی تازه است

یکی از خواص گردو تازه کمک به برطرف نمودن مشکلات ناباروری بخصوص در مردان می باشد. امروزه تغذیه های ناسالم و مصرف فست فود، غذاهای فرآوری شده و دارای مواد نگهدارنده، مصرف بالای شکر و خوراکی های شیرین و … باعث بالا رفتن آمار ناباروری شده است. خوردن گردوی تازه می تواند باعث کاهش اشتها به این مواد غذایی شده و از طرفی تحرک، تعداد و شکل اسپرم مردان و در کل مورفولوژی آن را اصلاح نماید.

کاهش سطح کلسترول بد با مصرف میوه گردو تازه بدن انسان برای انعطاف پذیری بیشتر و نیز ترمیم سلول ها به کلسترول نیاز دارد. ولی مشکل مربوط به افزایش میزان کلسترول بد و کاهش میزان کلسترول مفید و خوب در بدن است. کلسترول بد در اثر انباشت در رگ ها، باعث ضخیم شدن و تشکیل پلاک کلسترولی در جدار رگ ها می شود.

در نتیجه رگ های بدن تنگ و امکان گردش خون مناسب وجود ندارد. این مشکل منجر به حملات و مشکلات قلبی در فرد و احتمال بالای سکته های قلبی می شود. خوردن گردو به مرور زمان باعث کاهش کلسترول ال ی ال و تری گلیسیرید شده و در نتیجه سلامت قلب را تضمین می نماید.

مضرات مصرف بیش از اندازه گردو تازه را در نظر داشته باشید

تا این قسمت با فواید مصرف این ماده خوراکی بسیار مفید و با ارزش غذایی بالا آشنا شدیم. در این قسمت به مضرات آن نیز اشاره خواهیم کرد. هرچند این مضرات در اثر مصرف بیش از اندازه گردو بروز خواهد کرد.

همانطور که اشاره کردیم گردو منبع بالای چربی می باشد که مصرف بیش از حد آن باعث افزایش چربی در بدن فرد شده و بخصوص برای افراد مسن مناسب نمی باشد. همچنین ممکن است باعث نفخ و ورم معده شود که حس ناخوشایندی را در فرد ایجاد کرده و در انجام امور روزمره اختلال ایجاد می کند.

این ماده غذایی به علت طبع بسیار گرم آن، برای افرادی که گرم مزاج هستند، گزینه بسیار مناسبی نبوده و بهتر است با احتیاط مصرف شود. در نهایت مصرف به اندازه اعتدال هر ماده غذایی باعث می شود تا فرد از مزایای آن بهره مند شود و گردو نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

کلام آخر خواص گردو تازه

با توجه به آنچه گفته شد شاید مهمترین خاصیت گردو تازه محافظت از مغز باشد. شما همینطور میتوانید از گردوی تازه برای حل مشکل نازایی نیز استفاده کنید. البته باید بگوییم که در مصرف گردو تازه مراقب باشید چرا که مصرف بیش از حد گردو سبب بروز مشکلاتی عدیده از قبیل افزایش چربی بدن شود.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش