برگ گردو برای چی خوبه؟ (برسی خواص برگ گردو)

1402-08-18

خواص برگ درخت گردو که جادو می کند:

اخیراً طی تحقیقات جامع دانشمندان متوجه شده اند که برگ های مغزهای خوشمزه مانند خواص برگ گردو؛ قابل استفاده می باشد و فواید بسیاری دارد که از درخت گردو (Juglans regia) به دلیل ذخیره غنی اسیدهای چرب امگا ۳ و سایر مواد مغذی درمانی ، می توان بهره مند شد. اما باید بدانید قرن هاست که پزشکان گیاهان دارویی خواص درمانی قسمت دیگری از درخت گردو یعنی برگهای سبز پررنگ آن را نیز تشخیص داده اند.

غلظت زیاد (تا ۱۰٪) از ترکیبات بنام تانن که در این برگ ها وجود دارد بیشترین کیفیت ترمیم برای پوست را نشان می دهد و از برگ درخت گردو؛ برای ترمیم استفاده می شود. تانن بافت ها را سفت و منقبض می کند ، آنها را برای محافظت از مناطق پوست و کنترل التهاب و خارش بسیار عالی هستند.

گردو در واقع دانه است نه آجیل! آنها در میوه های کمی سبز که شبیه سیب های دانه دار روی درختان گردو هستند ، رشد می کنند ، این نوع درخت دارای برگ هایی است که دارای خواص دارویی است. هنگامی که پوست سبز کنده می شود ، مغز گردو نیز مشخص می شود. پوسته سخت به سختی شکسته می شود ، اما داخل آن یکی از محبوب ترین آجیل های جهان است. شکل گردو مانند مغزانسان است ، مطالعات نشان می دهد قلب را بهبود می بخشد. البته در اصل در این مقاله به خواص برگ نهال گردو؛ می پردازد.

دیگر خواص برگ گردو برای پوست بدن:

برگ گردو؛ به طور کلی برای اگزما خفیف بسیار مناسب است مخصوصا برای خشکی دست و پا که درمان بسیار عالی به نظر می رسد، به طور خاص در فرانسه ، این برگ را اغلب برای آفتاب سوختگی و پوست سر که شوره میزند یا کنده می شود استفاده می کنند.

برگ درخت گردو
برگ ارزشمند درخت گردو

به گفته محققان ، برگ درخت گردو؛ حتی دارای خواص از بین بردن باکتری ، ضد انگلی و دفع حشرات است. تا حد زیادی اعتقادات قدیمی مردم در مورد ویژگی های مربوط به این نوع برگ خواص درمانی ان را نیز تأیید می کند.

یک نظرسنجی جذاب از کشاورزان و چوپانان مسن در ایتالیای مرکزی ، که در سال ۱۹۹۹ در مجله Ethnopharmacology منتشر شد ، نشان داد که برگ گردو؛ یکی از گیاهان محلی است که بیشتر برای دفع حشرات و درمان عفونت های انگلی روی پوست استفاده می شود.

تنتور یا پودر تهیه شده از برگ گردوی سیاه در درمان بیماری های زیر مفید است:

  • کم کاری تیروئید
  • گرفتگی کیسه صفرا یا سنگ
  • مشکلات گوارشی (اسهال یا یبوست)
  • کرم روده
  • عفونت های قارچی پوستی روی پوست (پای ورزشکار ، کرم حلقوی)
  • آکنه
  • درماتوفیتوز
  • اگزما

اگر از کنار یک درخت گردو رد شدید ، حتماً جلوی آن قرار بگیرید و رایحه متمایز آن را ببویید، حتی بوی برگ های گردو بر روی مغز افراد تاثیر خوبی دارد.بنابراین این نوع برگ ها بسیار مفید و ارزشمند هستند و استفاده از آنها به طور معمول خاصیت های زیادی دارد.

چگونه خواص برگ گردو بر سلامتی ما تأثیر می گذارد :

بدون شک به دلیل ارزش غذایی بالای خود گردو ، برگ ان نیز دارای فواید زیادی است و مصرف  آن بر سلامتی ما تأثیر مفیدی دارد. نشان داده شده است که استفاده برگ گرد به عنوان جوشانده می تواند حافظه و تمرکز ما را بهبود بخشد و همچنین سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کرده و عملکرد بدنی را افزایش دهد. به لطف محتوای ، آنها می توانند تأثیر مفیدی در هضم غذا داشته باشند.

وارد کردن مقدار کمی برگ درختان گردو؛ خشک شده در رژیم غذایی می تواند به حفظ وزن و کاهش خطر بیماری عروق کرونر قلب ، تصلب شرایین و دیابت کمک کند. علاوه بر این ، آنها حتی می توانند کلسترول شما را کاهش دهند. هم چنین در ماسک های صورت نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

همانطور که من برای تبدیل شدن به یک گیاه شناس آموزش دیدم ، این درخت نقش مهم دیگری در زندگی من داشت. درخت گردو سیاه به دلیل ویژگی های درمانی ، از شهرت طولانی و شایسته ای برخوردار است. پوست ، ریشه ، برگ ، آجیل و پوسته آن در زمانهای مختلف استفاده شده است. امروزه عمدتا از برگ گردو سیاه ، مغزها و پوسته استفاده می شود.

مشخصات برگ درخت گردو

مشخصات برگ های درخت گردو:

به رنگ برگها نگاه کنید در طول ماه های بهار و تابستان ، برگ های گردو به رنگ زرد مایل به سبز خواهد بود. در پاییز یا زمستان ، برگها قهوه ای یا زرد روشن می شوند (مانند درختان دیگر قرمز یا نارنجی نیستند). برگ درختان گردو معمولاً در اواخر بهار نسبت به درختان دیگر متفاوت ظاهر می شود و در اواخر تابستان یا اوایل پاییز زودتر می ریزد.

نتیجه گیری HMPC در مورد استفاده های دارویی آن چیست؟

HMPC نتیجه گرفت که ، بر اساس استفاده طولانی مدت از آن ، می توان از برگ گردو ، برای تسکین و آرامش استفاده کرد، کاهش شرایط التهابی جزئی پوست و کاهش تعریق بیش از حد دست و پا نیز از خواص استفاده از خواص برگ گردو؛ محسوب می شود.

این به این معنی است که اگرچه کافی نیست اما شواهد حاصل از آزمایشات بالینی ، اثربخشی این داروی گیاهی را قابل قبول می داند. این نوع برگ دارای خواص ضد میکروبی است. استفاده از ان تنها برای بزرگسالان است و برای کودکان زیاد خوب نیست و نباید بیش از حد مورد نیاز استفاده شود، البته برای کسانی که به صورت دارویی استفاده می کنند.

خواص جوشانده برگ درخت گردو:

آماده سازی به طور معمول جوشانده اینگونه است که برگ درخت گردو؛ (نه خود دانه) را خشک کرده و قبل از جوشاندن خرد می کنیم تا یک چای بسیار غلیظ (جوشانده) درست شود. به محض خنک شدن ، چای در کمپرس قرار داده ، در روی پوست می گذاریم و هم چنین پوست خود را با آب ان بشویید همچنین می توان آن را به آب حمام اضافه کرد.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش