نهالستان دکتر نهال
0 محصولات نمایش سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

دکتر نهال :خواص فوق العاده ی برگ درخت گردو + برسی تخصصی

برگ درخت گردو

معرفی خواص بی نظیر برگ درخت گردو :

گردو و روغن گردو منابع عالی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. بیشتر تحقیقات در مورد فواید گردو برای سلامتی، بر مصرف این نوع آجیل تاکید کرده اند ، البته علاقه به روغن گردو در دهه اخیر افزایش یافته است. اگر روغن تصفیه نشده ، تازه (۶ ماه ماندگاری) و نپخته باشد ، فواید گردو و روغن گردو برای سلامتی بسیار عالی تر به نظر می رسد.

روغن گردو با فشار دادن کامل مغز میوه ی نهال گردو استخراج می شود. این نوع روغن عطری ، طعم مغذی و عالی دارد و حاوی برخی از مواد مغذی و مفیدی است که در گردو وجود دارد ، از جمله اسیدهای چرب اشباع نشده و ترکیبات گیاهی به نام پلی فنول. مصرف روغن ممکن است باعث بهبود سلامت قلب ، کاهش قند خون و اثرات ضد سرطانی شود. با این حال ، مطالعات بیشتر به جای این نوع روغن بر روی گردوی کامل متمرکز بوده است.

برگ درخت گردو

برگ درخت گردو

ارزش غذایی در یک قاشق روغن گردو :

یک قاشق غذاخوری (۱۳٫۶ گرم) روغن گردو حاوی بیش از ۸ گرم ، یا بیش از ۵ برابر رژیم مصرف (DRI) ، یک اسید چرب امگا ۳ به نام آلفا-لینولنیک اسید (ALA) است. در بدن شما ، مقداری ALA به فرمهای طولانی تری از اسیدهای چرب امگا ۳ به نام ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) تبدیل می شود که به تشکیل اجزای ساختاری پوست کمک می کنند.)

به همین دلیل است که امگا ۳ ، از جمله مواد موجود در روغن گردو ، ممکن است باعث رشد پوست شود ، باعث می شود التهابات در پوست کاهش پیدا کند و باعث ترمیم زخم شود. علاوه بر این ، روغن گردو حاوی مقادیر زیادی اسید چرب امگا -۶ لینولئیک (LA) ، غالب ترین اسید چرب در خارجی ترین لایه پوست شما است. به طور خلاصه ، مصرف روغن گردو مصرف اسیدهای چرب ضروری را که برای سلامت پوست حیاتی هستند ، افزایش می دهد.

ممکن است التهاب را کاهش دهد:

افزودن روغن گردو به رژیم غذایی شما ممکن است با التهاب مزمن که با بیماری قلبی ، برخی سرطان ها و سایر موارد بهداشتی مرتبط است مقابله کند. یک مطالعه ۶ هفته ای بر روی ۲۳ بزرگسال مبتلا به کلسترول بالا نشان داد که رژیم غذایی حاوی ALA ، یکی از اصلی ترین اسیدهای چرب موجود در روغن گردو ، تولید پروتئین های التهابی را در بدن کاهش می دهد. گردو همچنین سرشار از پلی فنول به نام الاجیتانین است که باکتریهای روده شما را به سایر ترکیبات مفید تبدیل می کند.

این ترکیبات ممکن است خاصیت ضد التهابی داشته و به عنوان آنتی اکسیدان عمل کنند که با آسیب سلول ناشی از مولکولهایی که رادیکالها را آزاد می کنند، مقابله می کنند. این موضوع توضیحی است برای این که چرا مطالعات نشان داده است که روغن گردو می تواند با التهاب مقابله کرده و فعالیت آنتی اکسیدانی سلول را افزایش دهد.

با این حال ، مشخص نیست که ترکیبات مفید موجود در گردو در حین فرآوری روغن تا چه حدی حفظ می شوند. برخی مطالعات نشان می دهد که روغن گردو بیش از ۵٪ از فعالیت آنتی اکسیدانی گردو کامل را شامل می شود. بنابراین ، تحقیقات بیشتری در مورد اثرات ضد التهابی این نوع روغن لازم است.

به کاهش فشار خون کمک می کند :

روغن گردو ممکن است به کاهش فشار خون بالا که یکی از عوامل اصلی خطر ابتلا به بیماری های قلبی است، کمک کند مطالعات نشان می دهد که رژیم های غذایی غنی از گردو می تواند به کاهش فشار خون کمک کند ، احتمالاً به دلیل بالا بودن میزان ALA ، LA و پلی فنول ها است. با توجه به اینکه روغن گردو نیز غنی از این ترکیبات است ، ممکن است اثرات مشابهی نیز داشته باشد. یک مطالعه بر روی ۱۵ بزرگسال با اضافه وزن یا چاقی و سطح کلسترول متوسط بالا نشان داد که مصرف روغن گردو به طور قابل توجهی عملکرد رگ های خونی را بهبود می بخشد ، که به نوبه خود می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

کنترل قند خون با روغن گردو

کنترل قند خون را بهبود می بخشد :

مصرف روغن گردو باعث می شود که قند خون یا همان دیابت را کنترل کرده و این نوع بیماری که دارای آسیب های زیادی است به اعضای بدن همانند چشم و سکته های قلبی را بهبود ببخشد. خوردن غذاهایی که قند خون شما را کاهش می دهند ، از جمله روغن گردو ، می تواند به جلوگیری از این عوارض کمک کند.

یک مطالعه در ۱۰۰ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که مصرف روزانه ۱ قاشق غذاخوری (۱۵ گرم) روغن گردو به مدت ۳ ماه به طور قابل توجهی سطح قند خون ناشتا و هموگلوبین A1c را که قند خون طولانی مدت را اندازه گیری می کند ، در مقایسه با سطح پایه کاهش می دهد. اثرات مفید روغن گردو در کنترل قند خون ممکن است به دلیل غلظت بالای آنتی اکسیدان باشد که می تواند به مبارزه با استرس اکسیداتیو مرتبط با سطح بالای قند خون کمک کند.

سطح کلسترول را بهبود می بخشد :

خوردن منظم گردو ممکن است به کاهش سطح بالای تری گلیسیرید در خون و کلسترول LDL (بد) کمک کند ، که در غیر این صورت می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. این ممکن است به دلیل مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا ۳ و ترکیبات آنتی اکسیدانی گردو باشد که هر دو در روغن نیز یافت می شوند.

یک مطالعه بر روی ۶۰ بزرگسال با سطح بالای تری گلیسیرید نشان داد که کسانی که روزانه یک کپسول حاوی ۳ گرم روغن گردو به مدت ۴۵ روز مصرف می کردند ، در مقایسه با سطح پایه خود ، سطح تری گلیسیرید خون به طور قابل توجهی پایین تر بود. بر اساس این نتایج ، افزودن روغن گردو به رژیم غذایی ممکن است به شما در کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند .

ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشد :

برخی ترکیبات موجود در روغن گردو ممکن است از پیشرفت برخی سرطان ها جلوگیری کند. به طور خاص ، بدن شما ellagitannins موجود در گردو را به اسید الاژیک و سپس بیشتر به ترکیباتی به نام urolithins تبدیل می کند.

یک مطالعه در لوله آزمایش نشان داد که urolithins ممکن است به تنظیم سطح آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) – یک عامل خطر برای سرطان پروستات – کمک کند و باعث مرگ سلول سرطانی شود. مصرف گردو همچنین در کاهش ریسک ابتلا به سرطان پستان و روده بزرگ در مطالعات حیوانی مرتبط بوده است. با این حال ، قبل از نتیجه گیری در مورد اثرات ضد سرطانی ، تحقیقات گسترده تری با تمرکز بر اثرات روغن گردو در انسان مورد نیاز است.

اضافه کردن به رژیم غذایی آسان است :

روغن گردو از بسیاری جهات قابل استفاده است. معمولا این نوع روغن رنگی روشن دارد و طعمی لذیذ و مغزی است. با کیفیت ترین روغن های گردو فشرده شده و تصفیه نشده هستند ، زیرا پردازش و گرما می تواند برخی مواد مغذی را از بین ببرد و منجر به ایجاد طعم تلخ شود. توصیه نمی شود از روغن گردو برای سرخ کردنی یا پخت و پز با حرارت زیاد استفاده کنید. بعلاوه ، اکثر روغنهای گردو را می توان فقط ۱ تا ۲ ماه در یک مکان خشک و خنک نگه داشت ..

رایج ترین کاربرد این روغن به عنوان ماده ای در سس سالاد با سرکه و ادویه جات است. همچنین طعم خوشمزه آب پز شده و سبزیجات بخارپز را می دهد. روغن گردو را می توانید در فروشگاه های مواد غذایی سالم و مواد غذایی خاص و همچنین به صورت آنلاین دریافت کنید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

هشت + یک =