درخت انگور بعد از چند سال میوه میدهد؟

از معرفی درخت انگور تا پاسخ به این سوال که انگور از چند ماهگی بار می دهد؟!

انگور از چند ماهگی بار می دهد را باید ابتدا با بررسی شرایط کافی برای رشد مشخص کرد. یکی دیگر از عوامل مهم در باردهی درخت انگور توجه به نوع نژاد و شرایط اقلیمی می باشد که توصیه می شود حتما باغداران در هنگام خرید به آن توجه کافی داشته باشند تا بتوانند در مدت زمانی مشخص به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.

همیشه یکی از اولین و مهمترین چیزی که باید در هنگام کاشت نهال انگور در نظر داشته باشید این است که درخت انگور نیاز به نور خورشید دارد تا خوشه های گل که در داخل جوانه قرار دارند بتوانند رشد کنند. در واقع زمانی که شما به شاخه های سبز انگور نگاه می کنید، متوجه خواهید شد که صدها جوانه از بین ساقه ها مشخص است.

جوانه ای که از درخت مو به عمل می آید یک جوانه ترکیبی دارد. جوانه اولیه،جوانه ثانویه و جوانه ثالثیه که در کنار یکدیگر قرار دارند .

زمانی که جوانه اولیه در بهار به یک ساقه جدید تبدیل می شود، جوانه های ثانویه و ثالثیه همچنان کوچک باقی میمانند اما هر چیزی که سبب  عدم رشد و یا مرگ جوانه های اولیه شود، به آن مرگ سلول های جوانه می گویند که ممکن است به دلیل تعداد زیاد انگور هایی باشد که درخت مو تولید کرده است .

جوانه های نهال انگور در سال های بعدی رشد خود تکمیل می شود. یعنی شاخه های کوچک در سال های بعد بیشتر ظاهر می شوند .

درختانی که در سایه رشد می کنند و نور کافی و مناسب دریافت نمیکنند بار آنها هر سال کمتر از سال قبل خواهد شد. به همین دلیل است که تاکید می شود در هنگام کاشت به دریافت نور مناسب دقت کافی شود.

به نقل از farmerplanting، درختان انگور بسته به نژادی که دارند خصوصیات متفاوتی باهم دارند به همین دلیل زمان مناسب باردهی آنها نیز با هم فرق می کند اما غالبا در پاسخ به سوال انگور از چند ماهگی بار می دهد می توان گفت پس از خرید نهال انگور از سال اول تا دوم کاشت باردهی خود را آغاز می کند و میزان محصول نیز بستگی به رشد و رعایت فاکتور های مهم در زمان کاشت دارد.

درخت انگور از گیاهان بسیار قدیمی میباشد خاستگاه اصلی آن را آسیای صغیر و ایران می دانند و امروزه هم به صورت وحشی و نیمه وحشی در بیشتر مناطق کشت می شود. انگور از درختچه‌های بالا رونده است که به واسطه پیچک‌های که دارد از موانع و درختان کنار خود بالا می رود و گاهی رشد آن تا ۱۰ متر نیز ادامه پیدا می کند. از مهمترین محصولاتی که از مو بدست می‌آید می توان به انگور مجلسی، کشمش، آب انگور، سرکه و آبمیوه اشاره کرد.

و اما سوال اساسی اینجاست که انگور از چند ماهگی بار می دهد؟

پاسخ به این سوال نیاز به بررسی عواملی دارد که در نتیجه و بار درخت انگور موثر است در ادامه این عوامل موثر را بررسی می کنیم :

همانطور که اشاره شد از فاکتور های اساسی در زمان کاشت توجه به شرایط اقلیمی منطقه می باشد زیرا رشد مناسب محصول تا حدود زیادی بستگی به منطقه دارد.

درختان انگور مقاومت خوبی دارند و به همین دلیل است که غالبا در بیشتر شهر های ایران کشت می شوند اما باید توجه داشت که هر نهالی خصوصیات خاص خود را دارد و با نهال دیگر کاملا تفاوت دارد و باید به این تفاوت ها در هنگام کاشت توجه ویژه یا شود چرا که به بازدهی مطلوب میوه آن کمک خواهد کرد.

همچنین سایت امازون اطلاعات جالبی در این باره منتشر کرده است.

اگر خاک مناسب،آبیاری مشخص برای درختان انگور در نظر گرفته شود غالبا نهال انگور از یک سال بعد از کاشت باردهی را آغاز می کنند.

اما باید توجه داشته باشید گاهی ممکن است به دلیل سرمای شدید بهار یا زمستان طوری که از میزان تحمل نهال خارج باشد آسیب جدی به بافت نهال وارد می کند و نهال دیگر قدرت رشد خود را از دست داده و ممکن است تا سال ها بار نداشته باشد.

خاک نیز یکی دیگر از مهمترین عوامل در رشد و میزان بار درخت انگور می باشد که عدم توجه به آن ممکن است باعث شود تا درخت انگور به رشد مطلوب برای باردهی نرسد.

با توجه به نکاتی که بیان شد پاسخ سوال انگور از چند ماهگی بار می دهد را باید با برسی تمام عوامل موثر در رشد درخت انگور پاسخ داد.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش