با زردآلو خشک چی درست کنم؟ | (۱۱ دسر با برگه زردالو)

با زردآلو چه چیزهایی میشه درست کرد؟

زردآلو یکی از میوه های خوش طعم،فصل تابستان می باشد. این محصول در کشور های آسیایی رشد می کند،طبع آن سرد و تر است و  خوردن آن بسیار لذت بخش می باشد و معمولا طرفداران زیادی دارد.از همین جهت خرید نهال زردالو با استقبال خوبی در ایران همراه شده است .همچنین از این میوه خوشمزه و پرخاصیت تابستانی فرآورده هایی نیز تهیه می شود تا در دیگر فصل ها مورد استفاده قرار گیرد.

زردآلو خاصیت زیادی دارد،حتی در مواردی با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است از آن برای درمان برخی بیماری ها استفاده می کردند و نتیجه مطلوب را نیز به دست می آوردند.

از گذشته های دور در فصل تابستان باغدارانی که نهال زردآلو داشتند آنچه نیاز بود برای مصرف استفاده می کردند و مابقی را به روش سنتی در زیر نور آفتاب خشک می کردند و از آن در برخی غذا ها در فصل زمستان استفاده می کردند تا کم کم به خاصیت درمانی آن پی بردند.

امروزه نیز با توجه به صنعتی شدن جوامع روش های سنتی گذشته منسوخ شده و برای تهیه فرآورده های غذایی از روش های مکانیزه و صنعتی استفاده می کنند.

معمولا از میوه های فصل تابستان به دلیل تنوع و طعم خوش فرآورده های متنوع و خوشمزه ای تولید می شود. یکی از این میوه های خوشمزه زردآلو است،و از این میوه خوش طعم و لذیذ محصولات متنوعی تولید می کنند که طرفداران زیادی هم دارد.

برخی از این محصولات علاوه بر طعم لذیذ برای درمان برخی بیماری ها نیز توصیه می شوند مانند مصرف برگه زردآلو که برای درمان یبوست و فشار خون مفید می باشد. برای خانم های باردار توصیه می شود مصرف زردآلو خشک را در سبد رژیم غذایی خود قرار دهند.

لواشک زردالو
لواشک زردالو

 با زردالو چه چیزهایی میتوان درست کرد ؟

۱٫زردآلو خشک : امروزه کارخانه های بزرگی وجود دارد که در آنها می شود برخی میوه ها را به روش صنعتی خشک و روانه بازار کرد. این محصول مقوی را شما می توانید با دیگر مغزیجات و تنقلات مخلوط کرده و همیشه روی میز برای پذیرایی از مهمان ها داشته باشید.

۲٫لواشک زردالو : در کل مصرف لواشک همیشه طرفداران زیادی داشته،لواشک زردآلو یکی از خوشمزه ترین محصولات می باشد که به دو روش صنعتی و خانگی تولید می شود.

۳٫کمپوت زردالو : همیشه پزشکان توصیه می کنند که مصرف میوه و سبزیجات را در سبد غذایی خود قرار دهید. اما از آنجایی که امکان مصرف میوه های تازه همیشه و در همه فصل ها امکان پذیر نیست کمپوت یکی از محصولات مقوی می باشد که می توان جایگزین کرد. کمپوت زردآلو حاوی ویتامین c بوده و بسیار خوشمزه می باشد.

۴٫ترشی زردالو : جالب است بدانید علاوه بر تمام محصولات خوشمزه ای که از زردآلو به دست می آید این ترشی  نیز بسیار خوشمزه می باشد. البته درست کردن این ترشی تکنیک های خاصی دارد و در هنگام درست کردن آن باید توجه داشته باشید که حالت میوه ها حفظ شود و دچار له شدگی نشود.

۵٫شربت زردالو : این محصول خوش طعم را می توان در زمان تهیه مربا جدا کرده و در روز های گرم تابستانی میل کرد.

۶٫پاستیل زردالو : پاستیل یکی از محصولات پرطرفدار در بین تمام افراد مخصوصا کودکان می باشد. پاستیل در طعم های متفاوتی تهیه می شود. پاستیل زردآلو نیز یکی از محصولات خوش طعم است که دارای خواص زیادی می باشد.

مارمالاد زردالو
مارمالاد زردالو

۷٫دسر زردالو : دسر زردآلو یکی از دسر های خوشمزه فصل تابستان می باشد و مناسب مهمانی ها و تولد هاست. در فصل تابستان این دسر طرفداران زیادی دارد.

۸٫پوره زردالو : پوره زردآلو مناسب کودکان است و مادران می توانند این محصول خوشمزه و مغذی را در خانه نیز برای کودکان خود  تهیه کنند.

۹٫کیک زردالو : همیشه در بین انواع کیک ها،کیک هایی که با میوه درست میشوند بسیار خوشمزه می باشد و به راحتی حتی می شود در خانه هم این کیک خوشمزه را تهیه کنید. شما حتی می توانید با میوه های منجمد نیز در دیگر فصل های سال کیک تهیه کنید. کیک زردآلو از کیک های تابستانه می باشد که طعم بی نظیری دارد.

همچینین جهت مشاهده ی بیشتر در مقالات خارجی میتوانید در اینجا کلیک کنید .

۱۰٫مربا زردالو : تابستان از فصل هایی می باشد که به دلیل تنوع میوه های خوش طعم و رنگ خانمها اقدام به تهیه مربای خانگی می کنند. یکی از مربا های خوش طعم فصل تابستان مربای زردآلو می باشد.

۱۱٫مارمالاد زردالو : مارمالاد زردآلو بسیار طعم خوب و بی نظیری دارد و علاوه بر مغذی بودن ظاهر بسیار زیبایی دارد و مناسب مهمانی ها می باشد. شما در تهیه دسر نیز می توانید از مارمالاد استفاده کنید.

در آخر لازم است به برخی غذا هایی اشاره کنیم که در آنها از زردآلو یا برگه آن استفاده می شود. معمولا برخی استان ها در کشور ما غذا های محلی وجود دارد که در آن از زردآلو استفاده می کنند. از غذا هایی که ممکن است اکثریت میل کرده باشید خوراک مرغ و زردآلو می باشد.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش