بهترین نهال پربار آلبالو: (معرفی 3 رقم از بهترین آلبالو ایران)

معرفی بهترین نهال درخت البالو در سطح ایران:

انتخاب بهترین نهال آلبالو برای کاشت، کار سختی نخواهد بود اگر اطلاعات کافی در رابطه با این درخت داشته باشید. آشنایی با نیازهای نهال و درخت آلبالو در تصمیم گیری شما کمک خواهد کرد. نهال مورد نظر به چه آب و هوایی احتیاج دارد؟

خاک مورد نیازش باید از چه نوع باشد؟ زمان کاشت و برداشت آن در چه فصل هایی صورت می‌گیرد؟ پاسخ به این سؤالات کمک می‌کند تا بهترین نهال آلبالو، متناسب با محیط و شرایط باغ یا باغچه خود انتخاب کنید.

بهترین البالو

انتخاب بهترین نهال آلبالو برای پرورش:

در این محتوا قصد داریم تا شما را به سه نوع از بهترین درخت آلبالوی؛ موجود در بازار بیشتر آشنا کنیم. با کاشت آن‌ها می‌توانید محصولاتی خوبی را برداشته کرده و حتی به مرحله صادرات به دیگر کشورها نیز برسانید.

هر گونه از انواع نهال آلبالو برای آنکه رشدی مناسب و ثمره‌ای بسیار داشته باشند، به شرایط مناسبی برای رشد نیازمندند. آب، خاک، هوا، کوددهی و … متناسب با هر نهال را فراهم کرده و با کاشت در فصل صحیح، به محصولی پر بار دست پیدا کنید.

در این محتوا به معرفی:

  1. آلبالو مجاری
  2. آلبالو گیسی
  3. و آلبالو گوشواره‌ای خواهیم پرداخت.

اولین نهال از سری بهترین نهال آلبالو، آلبالو مجاری:

یکی از بهترین درخت آلبالو؛ که قصد معرفی آن را داریم، آلبالوی مجاری یا مجارستانی است. معمولاً در زبان انگلیسی با نام (Balaton cherry) معرفی می‌شود و همان طور که از اسمش مشخص است، بومی‌کشور مجارستان است. این درخت اولین بار در دهکده کوچکی به نام اوژفهرتو کشت شد و در مجارستان با این نام مشهور شده است. محبوبیت این نهال باعث شده تا در ۱۹۸۴ وارد آمریکا شود و بازار را به دست بگیرد.

نهال آلبالو مجاری

ویژگی‌ های بارز میوه ی بهترین آلبالو مجاری:

رنگ میوه این درخت و طعم آن باعث شده به عنوان بهترین درخت آلبالو آن را معرفی کنیم. میوه آن به رنگ شرابی تیره و گوشتی است و طعم ترش – شیرینی دارد. پوسته‌ی آن مقاوم است به راحتی تحت فشار باز نمی‌شود و ترک نمی‌افتد.

رنگ تیره میوه آن باعث می‌شود تا هنگام تهیه محصولات متنوع (از جمله انواع نوشیدنی‌های ترکیبی یا تنها آب آلبالو) نیازی به افزودن رنگ خوراکی نیست! و محصولی کاملاً ارگانیک می‌توان از آن تهیه نمود. به آلبالوهایی که رنگی تیره‌تر دارند Morello cherry گفته می‌شود.

دیگر خصوصیات نهال درخت آلبالو مجارستانی:

البالو مجاری نسبت به دیگر ارقام آلبالو نسبت به هوای زمستانی و سرد حساسیت بیشتری از خود نشان می‌دهد. برگ‌های آن مربعی شکل هستند و سابق‌های منعطف دارد. معمولاً به هرس احتیاج ندارد و هنگام چیدن میوه‌ها می‌توان به راحتی به تمامی آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

با افزودن گرده درختان گیلاس شیرین عملکرد این نوع آلبالو افزایش می‌یابد. با کاشت آن‌ها در خاک‌های لومی درخت آلبالو مجاری بیشتری میوه دهی را خواهد داشت. همین مسئله باعث شده تا به عنوان یکی از بهترین نهال آلبالو، شناخته شود.

دومین درخت از سری بهترین درخت آلبالو، آلبالوی گیسی:

بهترین نهال آلبالو؛ بعدی که قصد معرفی آن را دارید، آلبالو گیسی است. این محصول خود شامل چندین مدل می‌شود که به آن خواهیم پرداخت. آلبالو گیسی نیز در مجارستان کشت می‌شده و پس از انقلاباتی که در این محدوده جغرافیایی رخ داد، به دیگر کشورها صادر شد. دلیل بهترین درخت آلبالو، بودن رقم گیسی پربار بودن آن است! گلدهی آن دیرتر رخ می‌دهد، منتها محصولی درشت و دم کوتاه برای شما مهیا می‌کند.

نهال آلبالو گیسی

انواع نهال آلبالو گیسی:

اگر نگاهی به بازار فروش انواع آلبالو بیاندازید، مشاهده می‌کنید که چندین رقم مختلف از آلبالو گیسی وجود دارد. از جمله آلبالو گیسی اصلاح نژادی، زودبازده، اصلاح شده، مقاوم به سرما و … . نهال آلبالو گیسی اصلاح نژادی یکی از مقاوم‌ترین انواع نهال‌های موجود در بازار است. منتهی گلدهی قلمه آن نسبت به دیگر نهال‌های این دسته دیرتر رخ می‌دهد.

اگر می‌ خواهید بهترین نهال آلبالو، خریداری کنید که در سال اول کاشت بتواند میوه‌دهی خوبی داشته باشد، آلبالوی گیسی زود بازده گزینه بهتری خواهد بود. امّا در میان تمام رقم‌های موجود، بهترین درخت آلبالو برای باغ‌ها، آلبالو گیسی اصلاح شده است.

آشنایی با میوه و شرایط کاشت و برداشت آلبالو گیسی:

البالو گیسی از بهترین های آلبالو در بازار می باشد که نسبت به هوای سرد استقامت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. حتی در مناطق سردسیری رشد بیشتری دارد. گونه‌های قدرتمند به سرمای موجود در بازار حتی در زمستان‌های سخت عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند. به طور کل این رقم آلبالو به ۶۰۰ الی ۱۶۰۰ ساعت به دمای زیر ۷ درجه سانتی‌گراد برای رشد خود نیازمند است.

همان طور که اشاره کردیم میوه‌ای قرمز درخشان تولید می‌کند. مزه‌ای ترش و ملس دارد. برای تهیه انواع محصولات ترش مزه می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. باغبانان در اواخر خرداد یا اوایل تیر می‌توانند میوه‌های خود را برداشت کنند.

بهترین درخت آلبالوی معرفی شده مانند نمونه قبلی خود، در خاک‌های لومی بهترین رشد را از خود نشان می‌دهد. همچنین به هرس نیاز ندارد. کوددهی و آبیاری به موقع آن باعث افزایش کیفیت ثمره درخت شما خواهد شد.

سومین نهال از سری بهترین نهال آلبالو، آلبالو گوشواره‌ای:

این رقم از پر بار‌ترین انواع آلبالو موجود در بازار است. به طبع انواع نهال اصلاح شده آن که در برابر آفات از خود مقاومت نشان می‌دهند، حتی از انواع دیگر زیر مجموعه آلبالو گوشواره‌ای عملکرد بهتری نشان می‌دهند. مانند دو مورد دیگر که به عنوان بهترین نهال آلبالو، معرفی کردیم، این مورد نیز در خاک لومی بهترین محصولات را برای باغداران به عمل می‌آورد.

میوه‌های زیبای آن هم باعث خوشحالی باغبانان خواهد شد و هم رنگ زیبای آن نظرها را در بازار به خود جلب می‌کند. دلیل اصلی انتخاب ما برای معرفیش به عنوان بهترین درخت آلبالو نیز همین موضوع است.

نهال آلبالو گوشواره ای

ویژگی‌های درخت آلبالو گوشواره ای:

میوه‌های آن به صورت دسته‌ای بر روی شاخه‌های درخت ظاهر می‌شوند. رنگ سرخ آن و طعم ترشش باعث شده تا میان مردم طرفداران زیادی داشته باشد.

نسبت به نوع و نژاد آلبالو گوشواره‌ای زمان برداشت محصولات می‌تواند متفاوت باشد. گونه‌های اصلاح شده، زودبازده و … مواردی از این دست هر کدام می‌توانند در زمانی زودتر از موعد یا دیرتر میوه‌ها را به عمل برسانند. به طور معمول به درختان آلبالویی که میوه‌ای روشن دارند (Amarelle cherry) گفته می‌شود.

به طور معمول، این رقم که بومی آمریکا است، در پایان اسفند گل‌دهی خود را آغاز می‌کند. البته لازم به ذکر است که این نوع آلبالو نیز همانند هم نوع مجاری خود ابتدا از اطراف دریایی خزر و دریای سیاه به آمریکا فرستاده شده و پس از مدتی با شرایط آن‌ها خو گرفته است.

با گذشت ۹۰ روز ثمره آن آماده برداشت می‌شود. رقم‌ های شناسنامه دار آن نیز در بازار موجود است که تحت نظر مهندسان و کلینیک گیاه پزشکی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. مراحل کنترل و اصلاح آن‌ها باعث شده تا کیفیت میوه‌ها افزایش یابد.

از ویژگی‌های دیگر آلبالو گوشواره‌ای، مقاومتش در برابر سرما زدگی است. مانند رقم قبلی، یعنی آلبالو گیسی، این درخت نیز باید بین ۶۰۰ تا ۱۶۰۰ ساعت دمای زیر ۷ درجه را تجربه کند. همچنین اگر در منطقه‌ای هستید که تابستانی خنک دارد، به رشد گیاه شما کمک خواهد کرد.

بهترین درخت البالو

انواع زیر مجموعه‌های نهال آلبالو:

  • آلبالو شناسنامه دار: آلبالو گیسی، آلبالو مجاری و گوشواره‌ای هر کدام می‌توانند این زیر مجموعه را داشته باشند. این دسته از آلبالو توسط کلینک‌های گیاه پزشکی اصلاح شده‌اند تا بهترین میوه را تولید کنند.
  • آلبالو اصلاح شده: بهترین درخت آلبالو برای کاشت از نظر باغداران است. چرا که در برابر انواع آفات و بیماری‌ها مقاوم گردیده است.
  • آلبالو مقاوم در برابر سرما: این دسته بیشتر در رقم آلبالو گیسی دیده می‌شود. هر چند که آلبالو گوشواره‌ای به طور طبیعی نسبت به سرما مقاوم‌تر است.

نحوه انتخاب بهترین نهال آلبالو:

برای انتخاب بهترین درخت آلبالو، ابتدای باید به محیط کاشت خود توجه کنید. هر چند که انواع اصلاح شده و مقاوم در برابر سرما می‌توانند در شرایط بد آب و هوایی نیز به بار بنشینند، منتها ایجاد شرایط اولیه مناسب به تولید محصول بیشتر کمک خواهد کرد.

همچنین انواع پربازده در همان یک سال ابتدایی ثمره زیادی تولید خواهند نمود. امّا در میان باغداران نمونه‌های اصلاح شده از آلبالو مجاری، آلبالو گیسی و گوشواره‌ای محبوب‌تر است. این سه از بهترین آلبالو، موجود در بازار هستند. رقم گوشواره‌ای نظر بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند. طعم ترش و رنگ براقش باعث شده تا پر فروش‌ترین نوع آلبالو در بازار باشد.

بهترین نهال های البالو

جمع بندی نهایی در رابطه با پرورش بهترین درخت آلبالو:

به طور کل کاشت و برداشت آلبالو مزایای زیادی دارد. علاوه بر فروش میوه‌ها و همچنین صادر کردن بهترین آلبالو تهیه شده، می‌توان در محصول‌های مختلفی آن را به کار برد. برای مثال تهیه نوشیدنی یا مربا. آلبالو مجاری یکی از گزینه‌های خوب برای تهیه آب آلبالو با رنگ طبیعی است.

توصیه معمول برای آنکه بهترین نهال آلبالو، بیشترین ثمره را دهد، آن است در محیطی مناسب کاشته شود و کودی کم نیتروژن در اوایل بهار و یک ماه قبل از شکوفایی برای آن‌ها فراهم کنید. امیدواریم بتوانید از محصولات زیبای خود در اواخر خرداد و اوایل تیر لذت برده و فروشی دو چندان داشته باشید.

مبع:

۱: https://en.wikipedia.org/wiki/Balaton_cherry

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش