بهترین نوع شلیل: (8 رقم از بهترین نهال شلیل جهان)

معرفی انواع بهترین نهال درخت شلیل در ایران:

برای پرورش بهترین نهال شلیل؛ شناخت از انواع درخت شلیل ضروری می باشد. شلیل انواع مختلفی دارد که هر کدام در رنگ، شکل ظاهری و طعم و مزه با هم متفاوت هستند. علاوه بر این؛ هر نوع شلیل در زمان برداشت، میزان آبیاری و منطقه کاشت با سایر نهال‌ها تقاوت‌هایی دارد. در اینجا سعی داریم با بهترین انواع درخت شلیل، را شناسایی و برسی کنیم پس لطفا تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معرفی انواع بهترین نهال شلیل محبوب:

نهال شلیل انواع مختلفی دارد. برای هر منطقه و هر آب و هوایی، نوعی از شلیل را می‌توان The best nectarine seedlings، دانست. در زیر به معرفی انواع شلیل می‌پردازیم تا بتوانید بهترین درخت شلیل را متناسب با شرایط آب و هوایی و نوع زمین زراعی خود، شناسایی کنید:

بهترین نهال شلیل
بهترین نهال شلیل
  • اولین نهال از سری بهترین شلیل های ایران، شلیل سان گلد:

شلیل سان گلد ترکیبی از دو رنگ زرد و نارنجی پر رنگ دارد همچنین به گونه‌ای است که گوشت میوه به هسته آن می‌چسبد. شلیل های سان گلد مناسب کاشت در مناطق سردسیر است. این نهال به هوای خنک نیاز دارد و دمایی در حدود ۲۰ درجه سانتی‌گراد برای آن مناسب است. کاشت نهال سان گلد باید در فاصله‌های ۳*۳ انجام شود.

نهال شلیل سان گلد

دو سال پس از کاشت این Nectarine seedlings، باردهی آن شروع می‌شود. این نهال در حدود ۱۰ سال عمر مفید خواهد داشت. برای داشتن میوه‌های خوب باید این درختان شلیل را ۱۰ لیتر در هفته آبیاری کنید. در اواخر مرداد ماه می‌توانید میوه‌های شلیل سان گلد را برداشت کنید. با رعایت موارد ذکر شده می‌توانید بهترین نهال شلیل، را داشته باشید.

  • دومین درخت از سری بهترین درخت شلیل ایران، شلیل ردگلد:

شلیل ردگلد گاهی اوقات تحت عنوان شلیل مغان نیز شناخته می‌شود. شکل و شمایل ظاهری شلیل ردگلد، تقریباً مشابه با آلو قرمز است و رنگ پوست این میو ه ی جذاب نیز به طور یک دست، قرمز رنگ می باشد. گوشت شلیل ردگلد به راحتی از هسته آن جدا می‌شود. فاصله کاشت نهال شلیل ردگلد باید ۳*۳ باشد و حدود، ۱۱ الی ۱۲ لیتر در هفته آبیاری شود.

نهال شلیل ردگلد

عمر مناسب درخت بالغ ردگلد، حدود ۱۵ سال است. زمان برداشت شلیل های ردگلد نیز در مرداد ماه است. یکی از بهترین نهال شلیل، موجود برای تولید کمپوت شلیل، نژاد ردگلد است.

  • سومین گونه از بهترین نهال شلیل، شلیل رفعتی:

شلیل رفعتی را در مناطق گرمسیر هم می‌ توان کاشت. اما بهتر است در مناطقی که دمای هوا حدود ۱۸ الی ۲۲ درجه Celsius است؛ کاشته شود تا رشد خوبی داشته باشد. دمای هوای بالا برای این شلیل مناسب نیست.

نهال شلیل رفعتی

در دومین سال پس از کشتپ شلیل رفعتی می توان منتظر باردهی آن بود. آبیاری ایده آل برای این نوع شلیل نیز به صورت هفنگی ۷ لیتر است. در اواسط تیر ماه می‌توان شلیل رفعتی را برداشت کرد. از نظر طعم و مزه، شلیل رفعتی طرفدار زیادی دارد. بنابراین اگر به دنبال بهترین شلیل، از نظر کیفیت هستید؛ شلیل رفعتی انتخاب مناسبی است.

  • چهارمین نژاد از بهترین درخت شلیل، شلیل شمس:

شلیل شمس در هوای سرد و سرماهای طولانی نمی‌تواند دوام بیاورد. علاوه بر این؛ در گرماهای شدید و طولانی هم نمی‌تواند دوام بیاورد. بنابراین مناطق با دمای هوای معتدل برای نهال شلیل شمس مناسب هستند. این نهال حساسیت بیشتری نسبت به سایر نهال‌های شلیل دارد.

نهال شلیل شمس

خاکی که در آن seedlings شلیل شمس کاشته می‌شود باید به گونه‌ای باشد که هوا به آن نفوذ داشته باشد. بنابراین خاک آن باید با کیفیت باشد. آبیاری این نوع شلیل بیشتر از سایر انواع شلیل است. شلیل شمس دیرگا است و برای برداشت آن باید زمان بیشتری منتظر باشید. اگر منطقه کاشت دارای هوای معتدل است؛ بهترین نهال شلیل برای کشت؛ شلیل شمس است.

  • پنجمین نهال از بهترین های نهال شلیل، شلیل انجیری:

شکل بیرونی میوه ی ان مشابه با Peach انجیری است و تفاوت آن در رنگ آن می باشد. این گونه از شلیل بسیار آب‌دار و خوش طعم است و طرفدار زیادی دارد. در صورتی شرایط درخت شلیل انجیری مناسب باشد در سال اول کاشت به باردهی می‌رسد در غیر اینصورت از سال دوم می‌توان منتظر باردهی آن بود.

نهال شلیل انجیری

زهکشی مناسب و خاک سبک می‌تواند بر روی آن تأثیر مثبت بگذارد. شلیل انجیری در تیر ماه برداشت می‌شود. با کاشت بهترین درخت شلیل، می‌توان سودآوری زیادی را به دست آورد.

  • ششمین درخت از سری بهترین درختان شلیل، شلیل مغان:

شلیل مغان از نوع هسته جدا است و به راحتی می‌توان میوه را از بدنه ی هسته جدا کرد. به دلیل درشت بودن میوه‌ها، شلیل مغان یکی از پر طرفدارترین نهال‌های شلیل به شمار می‌آید. زمان برداشت میوه در این نهال، اواسط خرداد ماه است. خاک مناسب برای کاشت نهال شلیل مغان خاک نرم و زهکشی شده است.

نهال شلیل مغان

خاک‌های سنگین نمی‌توانند موجب رشد و ثمردهی درخت شلیل شوند. نهال شلیل مغان نیاز به آبیاری فراوان دارد. عمر درخت شلیل مغان حدودا ۱۵ سال است. برای داشتن بهترین شلیل مغان باید به کیفیت خاک حتما توجه داشته باشید.

  • هفتمین نهال از بهترین نهال شلیل پرطرفدار ایران، شلیل سفید:

کاشت نهال شلیل سفید بیشتر در منطقه خراسان دیده می‌شود. شکل ظاهری شلیل سفید، گرد و رنگی زرد رنگ یا مایل به سفید دارد. هسته شلیل سفید به راحتی از گوشت آن جدا نمی‌شود. این نوع شلیل باید هر ۱۵ روز یک بار آبیاری شود.

نهال شلیل سفید

در هر ۱۵ روز حدودا ۱۵ لیتر آب می‌تواند برای باردهی درخت شلیل سفید مناسب باشد. این نوع شلیل فراوانی زیادی در ایران ندارد و هنوز ناشناخته است. برای خرید بهترین نهال شلیل سفید بهتر است به نهالستان‌های معتبر مراجعه کنید.

  • و آخرین نهال از سری بهترین نهال های شلیل، شلیل کیوتا:

شلیل کیوتا برای رشد و باردهی مناسب به آب و هوای معتدل نیاز دارد. هرس سالانه این نوع شلیل اثر ویژه‌ای در باردهی آن خواهد داشت. برای آبیاری شلیل کیوتا حدود ۲ لیتر آب به صورت روزانه کافی است. آبیاری مناسب شلیل کیوتا به پر آب شدن میوه‌ها کمک می‌کند و در درشت‌تر شدن شلیل‌ها تأثیر گذار است. عمر این گونه از شلیل ۱۰ سال است. با رسیدگی مناسب به نهال شلیل کیوتا می‌توان حداکثر دو سال پس از کاشت، منتظر باردهی آن بود. بنابراین برای داشتن بهترین درخت شلیل کیوتا علاوه بر فراهم کردن شرایط محیطی باید صبوری لازم را نیز داشته باشید.

راهنمای خرید بهترین نهال درخت شلیل:

برای خرید بهترین نهال شلیل، در نظر گرفتن برخی نکات می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. برای کاشت بهترین نهال شلیل به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • از نهال‌ های شلیل برچسب‌ دار یا شناسنامه‌دار خریداری کنید. این نوع نهال‌ ها کلیه اطلاعات مربوط به نهال مانند سال تولید نهال، نوع پایه و نوع پیوند نهال را همراه با یک شماره شناسه در اختیار خریدار قرار می‌دهند. بهترین درخت شلیل، یا بهترین نهال شلیل، را می‌توانید از بین نهال‌های شناسنامه‌دار پیدا کنید.
  • نهال‌هایی که به قطری به اندازه مداد رسیده‌اند و طولی به اندازه ۱ متر دارند؛ مناسب‌تر هستند.
  • توجه به سالم بودن نهال داشته باشید؛ نهال باید عاری از آفات و بیماری باشد. بهترین درخت شلیل، درختی است که عاری از آفات و بیماری‌ها باشد و آفات جدید را به باغ منتقل نکند.
  • مطمئن شوید که نهال شلیل به اندازه کافی ریشه کرده باشد. تا کاشت و انتقال آن به زمین با موفقیت انجام شود. بنابراین یک فاکتور مهم دیگر در خرید بهترین درخت شلیل، ریشه‌دار بودن آن است. در صورتی که ریشه‌های نهال شلیل ضعیف باشند؛ با انتقال به زمین، نهال از بین می‌رود.

با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید بهترین نهال شلیل را خریداری کنید. نهالستان‌های نامعتبر در صورت بروز مشکل برای نهال، تعهدی بر جبران خسارت ندارند. در حالی که نهالستان‌های مجاز و معتبر در صورت بروز خسارت، باید ضرر وارد شده بر کشاورز را جبران نمایند. این امر مهم‌ترین مسئله‌ای است که ضرورت خرید نهال از نهالستان‌های معتبر را آشکار می‌سازد.

جمع بندی نهایی در رابطه با پرورش بهترین نهال شلیل:

خرید بهترین درخت شلیل؛ باید با توجه به منطقه کاشت انجام شود. این امر می‌تواند باردهی بیشتر درخت را فراهم آورد. خرید نهال استاندارد شلیل می‌تواند کشاورزان و باغداران را از خسارات آینده و ضررهای احتمالی آسوده خاطر کند. بنابراین با خرید بهترین نهال شلیل، آینده باغ خود را تضمین نمایید. همچنین با رعایت نکات مهم در خرید نهال شلیل می‌توانید نهال‌های باکیفیت به باغ خود اضافه کنید و سودآوری خود را در آینده تضمین کنید.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش