12 خواص تازه کشف شده روغن گردو

از خواص روغن گردو تا کاربرد های مفید آن:

از خواص روغن گردو چی می دانید؟این سوالی است که پاسخ آن شما را با محصولی شگفت انگیز و مفید آشنا خواهد کرد. در واقع  این شناخت به شما کمک می کند تا با بهترین روغن در نوع خود، آشنا شوید و مصرف آن را نیز به زودی شروع کنید.

گردو از میوه های سنگی و تک دانه ای می باشد که حاوی مقدار زیادی چربی از جمله امگا ۳،پروتئین،آنتی اکسیدان ها، منیزیم ،مس،ویتامینهای A ،D  می باشد.

روغن گردو که منشا ان از نهال گردو دو نوع است که به لحاظ تجاری نیز در دسترس می باشد:۱٫سرد یا گرم شده. ۲٫تصفیه شده. روغن گردو طبیعی که با روش پرس سرد یا گرم به دست می آید به دلیل داشتن مواد مغذی برای سلامتی بسیار تاثیر گذار است و قیمت بالایی دارد. روغن گردو تصفیه شده نیز از نظر مواد مغذی نسبت به نوع اول کمتر است و از آن در صنعت زیبایی و هنر استفاده می شود.

امروزه مصرف روغن گردو طرفداران زیادی دارد و در بیشتر کشور ها تولید می شود. در هنگام خرید باید به تقلبی نبودن روغن گردو توجه کافی داشته باشید.

سلامت قلب ، کاهش قند خون و اثرات ضد سرطان از خواص روغن گردو می باشد. این نوع روغن یکی از بهترین روغن ها می باشد که استفاده از آن به سلامتی و پیشگیری از برخی مشکلات کمک خواهد کرد.

جالب است بدانید چربی های موجود در روغن گردو به صورت ترکیبات ضد التهابی در بدن عمل می کنند و در دسته چربی های مفید به شمار می آیند و از طرفی دیگر با سرعت بالایی تبدیل به انرژی می شوند و اثرات مفیدی خواهند داشت.

روغن گردو
روغن گردو

خواص روغن گردو:

گردو از خوراکی های بسیار محبوب در بین انواع آجیل ها می باشد و همانطور که اشاره شد از آن در تهیه روغن نیز استفاده می کنند این روغن مانند یک اکسیر عمل می کند و در زیبایی نیز نقش مفیدی دارد. این محصول شگفت انگیز و ارزشمند خواص بی نظیری دارد. و اما خواص روغن گردو:

۱٫کمک به سلامت قلب:

مصرف روغن گردو در کاهش تشکیل پلاک های آترواسکلروزی(این نوع پلاک به دلیل مصرف بالای چربی و فرایند های التهابی ایجاد می شود)موثر است. و از احتمال تشکیل رسوب در دیواره های رگ های خونی نیز جلوگیری می کند به همین منظور مصرف آن به سلامت قلب و عروق کمک می کند. روغن گردو به دلیل نداشتن کلسترول به سلامت قلب کمک می کند همچنین گردش خون را افزایش می دهد و در کاهش فشار خون نیز موثر است.

۲٫درمان ریزش مو:

جالب است بدانید روغن گردو به دلیل داشتن مقدار زیادی پتاسیم در رشد مو ها موثر است. زمانی که پتاسیم به شکل موضعی با پوست سر در تماس باشد در بهبود جریان خون و رشد و تقویت ریشه مو تاثیر خواهد گذاشت. از آنجایی که شایع ترین دلیل ریزش مو نرسیدن مواد مغذی و اکسیژن کافی به مو می باشد روغن گردو به دلیل خواص ضد باکتریایی،آبرسانی و مرطوب کنندگی از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می کند.

ماساژ روغن گردو روی پوست سر عفونت ها را نیز برطرف می کند همچنین باید اشاره نمود که مصرف روغن گردو در رفع شوره نیز به شما کمک خواهد کرد.

۳٫کنترل دیابت:

مصرف غذاهای حاوی چربی مفید مانند روغن گردو جذب گلوکز در جریان خون و افزایش ناگهانی انسولین در خون را کاهش می دهد. به همین منظور مصرف آن برای افراد دیابتی یا افرادی که در تنظیم سطح قند خون بدن خود دچار مشکل هستند می تواند موثر باشد.

۴٫کمک به افزایش باروری در مردان:

خواص روغن گردو در افزایش باروری مردان نیز مشهود است به طوری که احتمال باروری موفق را افزایش می دهد. در واقع روغن گردو به افزایش تعداد اسپرم ها و شکل دهی اسپرم ها نیز کمک می کند.

۵٫کمک به کاهش استرس:

خواص روغن گردو در کاهش استرس موثر است و به آرامش ذهن نیز کمک می کند. همچنین اضطراب و علایم افسردگی را نیز کاهش می دهد.

۶٫کمک به سلامت پوست:

قطعا یکی از مهمترین خواص روغن گردو کمک به سلامتی پوست می باشد. این روغن به دلیل داشتن ویتامین E و آنتی اکسیدان به تقویت پوست کمک می کند. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در روغن گردو از ایجاد چین و چروک در صورت جلوگیری می کند.

۷٫کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن:

خواص روغن گردو در سلامت سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد به طوری که روغن گردو به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و خواص ضد باکتریایی به بهبود عملکرد دستگاه های بدن می شود و فشار روی سیستم ایمنی را نیز کاهش می دهد.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش