گردو برای تشکیل قلب جنین(خواص گردو در بارداری)

از خواص گردو در بارداری چه می دانید:

اهمیت به حفظ سلامتی بدن، همیشه و در تمام ادوار زندگی امری ضروری و کاملا بدیهی است. اما یکی از دوره های بسیار حساس زندگی بانوان، دوره بارداری می باشد. بانوان، در این برهه از زندگی خود، نه تنها باید به فکر سلامت خود باشند بلکه لازم است توجه ویژه ای نسبت به سلامتی و رشد جنین نیز داشته باشند که خواص گردو در بارداری، یکی از موضوعات مهم این دوره می باشد.

یکی از توصیه های پزشکان، استفاده از خوراکی های پرخاصیت و مقوی است. همه ما گردو را به عنوان یک خوراکی پرخاصیت می شناسیم. اما اینکه آیا این آجیل لذیذ و پرخاصیت بر سلامت و رشد جنین نیز تأثیری دارد یا خیر موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به بررسی آن بپردازیم. با ما همراه باشید تا خواص گردو برای جنین، و فواید مصرف آن در دوران بارداری را برای شما بیان کنیم.

خواص گردو در بارداری

موادی که باید در خواص گردو در بارداری به دنبال آن باشید:

اگر می خواهید خاصیت گردو در بارداری؛ را بدانید ابتدا لازم است ترکیبات و مواد موجود در آن را بشناسید. گردو سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین هایی است که بدن شما به آنها نیاز دارد. ویتامین A، ویتامین های گروه B، ویتامین C، کلسیم، فسفر، پتاسیم، آهن، سدیم، فیبر و چربی و پروتئین از جمله این ترکیبات هستند. این مواد تأثیرات مثبت فراوانی در رشد و نمو جنین و تشکیل و تقویت اعضای بدن او دارند.

در دوران بارداری از خوردن گردو غافل نشوید. از جمله خواص گردو برای جنین؛ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و جنین:

مهمترین چیزی که مادر و جنین نیاز دارند، سلامتی است. لازمه سلامتی، داشتن یک سیستم ایمنی قوی در برابر تمام عوامل تهدید کننده و بیماری زا است. گردو مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد. ویتامین ث، ویتامین ای و مس نیز موجب می شوند بدن جنین و مادر در برابر بیماری های عفونی مقاومت بسیار زیادی داشته باشند و این دوره را با سلامتی کامل طی کنند.

رشد و نمو جنین:

مس و منگنز از جمله ترکیبات ضروری برای رشد و نمو جنین می باشند. مصرف یک وعده (دو تا سه عدد) گردو در روز بیش از نیمی از نیاز بدن به این دو ماده را تأمین می کند. بنابراین یک تأثیر گردو بر جنین کمک به رشد و نمو استخوان ها و سایر اعضای بدن او می باشد.

خواص گردو در بارداری، کمک به رشد و تکامل مغز و سیستم عصبی:

گردو، همواره با عنوان یک ماده مغذی مغز معرفی شده است. این میوه ریز اما بسیار شگفت انگیز، ظاهری به شکل مغز انسان دارد و موادی را در خود جای داده است که موجب تقویت هوش و حافظه و جلوگیری از زوال عقل و بروز بیماری هایی چون آلزایمر می شود. از خواص گردو برای جنین نیز می توان به همین ویژگی اشاره کردو گردو به دلیل داشتن ترکیباتی چون اسید فولیک و فولات در ساختار خود به رشد مغز و جلوگیری از ناهنجاری های ذهنی و سیستم عصبی جنین کمک شایانی می کند.

شما می توانید جهت مشاهده لیست انواع خرید نهال گردو، به منوی سایت مراجعه نمایید.

سلامت قلب و تنظیم فشار خون:

یک عامل بسیار مهم و مؤثر در سلامت جنین، عملکرد قلب و میزان فشار خون مادر می باشد. مواد موجود در گردو به انعطاف پذیری رگ ها و نرمال شدن فشار خون کمک شایانی می کند. همچنین تأثیر زیادی در افزایش کلسترول خوب و در نتیجه کاهش کلسترول بد خون می شود.

فواید گردو برای جنین

سیستم بینایی جنین:

  1. گردو مقدار زیادی امگا ۳ دارد.
  2. همچنین سرشار از ویتامین آ است.
  3. این ترکیبات موجود در ساختار گردو تأثیر مستقیم بر تشکیل و توسعه سیستم بینایی جنین دارند.

کاهش استرس و تنظیم خواب راحت مادر یکی دیگر از خواص گردو در بارداری:

مصرف روزانه گردو می تواند به تنظیم خواب مادر کمک کند. استرس ها را کاهش می دهد و با تنطیم میزان ملاتونین موجود در خون، خواب شبانه آرام و راحت را به ارمغان می آورد. خواب راحت شبانه و جلوگیری از تنش های عصبی، از دیگر خواص گردو در بارداری، محسوب می شود. چون طبیعتا آرامش مادر تأثیر مستقیم بر آرامش و رشد جنین دارد.

جلوگیری از بیماری های گوارشی:

بیماری های گوارشی از جمله:

  • درد معده
  • بیماری های روده
  • یبوست و…

از جمله مشکلاتی هستند که در دوران بارداری به سراغ خانم ها می آیند. این مشکلات می توانند علاوه بر سلامت مادر، سلامتی جنین را نیز تحت تأثیر قرار دهند. اما فیبری که در گردو وجود دارد به میزان زیادی به رفع این مشکلات کمک خواهد کرد و این، از جمله دیگر خواص گردو برای جنین، می باشد.

فواید گردو در بارداری؛ جلوگیری از چاقی:

چاقی مشکلی است که نه تنها مادر بلکه جنین را نیز تهدید می کند. شاید تا به حال فکر می کردید خوردن مداوم گردو شما را چاق خواهد کرد. به ویژه در ایام بارداری که احتمالا تحرک کمتری هم دارد. اما ما می خواهیم به شما بگوییم که یک تأثیر گردو در بارداری برای جنین و مادر، کنترل وزن و جلوگیری از چاقی است. تعجبی ندارد. چون گردو مقدار زیادی چربی و پروتئین و فیبر دارد.

با خوردن یک یا چند گردو کالری مورد نیاز بدن شما برای مدت طولانی دیگر احساس گرسنگی نخواهید کرد. از سویی این آجیل به برطرف کردن بیماری یبوست که مهمترین عامل چاقی محسوب می شود نیز کمک می کند. دلایل مذکور موجب می شوند گردو اثر شگفت انگیزی در کنترل وزنتان داشته باشد.

خون سازی و تصفیه خون:

مس، یک ماده معدنی ضروری برای تشکیل گلبول های قرمز خون می باشد. و شما می توانید این ماده را به وفور در خواص گردو در بارداری، پیدا کنید. از این رو می توان گفت که خون سازی و تصفیه خون، از دیگر خواص گرد برای جنین، می باشد.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش