برسی کامل مضرات آلو سیاه، بخارا و زرد

عوارض و مضرات آلو را بشتر بشناسیم :

آلو یکی از انواع میوه های خوشمزه و پر طرفدار می باشد. که معمولا افراد زیادی تمایل به خوردن آن دارند. این میوه دارای فواید بسیاری از جمله، تنظیم فشار خون، بهبود سیستم ایمنی بدن، حفظ سلامت پوست و ….  می باشد.

اما نکته ای که در مصرف آلو باید مد نظر داشته باشید. عوارض و مضرات آلو است. استفاده بیش از اندازه و کنترل نشده از این میوه، می تواند عوارض بسیاری را به دنبال داشته باشد. در ادامه قصد داریم شما را با مضرات آلو، به طور کامل آشنا کنیم.

آلو یکی از میوه های پر خاصیت می باشد که، مصرف آن باید کاملا کنترل شده باشد. زیرا استفاده بیش از حد از آن می تواند عوارض و مضرات بسیاری را به همراه داشته باشد. که عبارتند از:

آلرژی های شدید و در برخی موارد کشنده:

  • یکی از مضرات آلو به دلیل استفاده بیش از حد آن، واکنش های آلرژیک در بدن است. البته این عارضه در استفاده از آلو خشک، به شدت بیشتر است. زیرا آلو دارای مقداری فنول می باشد.
  • که در زمان خشک کردن آن، برای عدم اکسید شدن فنول، از سلوفیت استفاده می شود. برخی از افراد نسبت به سلوفیت حساسیت دارند. به همین دلیل استفاده بیش از حد آلو خشک، می تواند موجب واکنش های آلرژیک  شدید شود. که در صورت وارد شدن شوک به فرد، می تواند کشنده باشد. در برخی از افراد که هیچ واکنش حساسیت زایی ندارند نیز، ممکن است موجب التهاب و خارش گلو و دهان شود. که این علائم مربوط به حساسیت های غذایی می باشد.

تداخل دارویی:

  • یکی دیگر از مضرات آلو، امکان تداخل با برخی از داروها می باشد. از آنجایی که مصرف زیاد این میوه می تواند قند خون را به شدت کاهش دهد. کسانی که قرار است، عمل جراحی داشته باشند. بهتر است این میوه را مصرف نکنند. به طور کلی پزشکان توصیه می کنند که، افراد حداقل به مدت ۲ هفته قبل از جراحی، از میل نمودن این میوه خودداری نمایند.

ایجاد ناراحتی های معده:

  • اسیدی بودن این میوه از دیگر مضرات آلو می باشد. آلو نیز مانند بسیاری از میوه ها مانند گوجه فرنگی، پرتقال، لیمو شیرین و نارنگی دارای خاصیت اسیدی می باشد. به همین دلیل است که، استفاده کنترل نشده آن می تواند موجب ناراحتی های معده شود.
مضرات الو

نهال آلو

ایجاد سنگ کلیه و سنگ مثانه:

  • یکی دیگر از مضرات آلو، وجود اگزالات در این میوه می باشد. اگزالات موجب جذب بسیار قوی کلسیم می شود. از طرفی تجمع کلسیم درون بدن می تواند، باعث به وجود آمدن سنگ کلیه و مثانه شود. افرادی که سابقه بیماری کلیوی و مثانه دارند. بهتر است در مصرف آلو به شدت احتیاط نمایند.

تحریک تومورهای سرطانی:

  • از دیگر مضرات آلو، به وجود آمدن اشتباهات در آزمایش تومورها می باشد. وجود تومورهای سرطانی در بدن، سطح سروتونین خون را افزایش می دهند. از آنجایی که این میوه نیز دارای مقداری سروتونین می باشد. مصرف آن قبل از انجام آزمایشات تومورهای سرطانی، ممکن است جواب آزمایش های شما را دچار اشتباه کنند.

خطر آکریلامید:

  • یکی از مهم ترین مضرات آلو، خطر آکریلامید می باشد. آلو خشک دارای مقداری آکریلامید می باشد. که معمولا در مواد غذایی که با حرارت بالای ۱۰۰ درجه پخته می شوند، یافت می شود. وجود این ماده در مواد غذایی می تواند سلامتی انسان را تهدید نماید. زیرا آکریلامید سرطان زا می باشد.

افزایش وزن:

  • از دیگر مضرات آلو می توان به افزایش وزن اشاره نمود. درست است که استفاده از آلو می تواند موجب لاغری و کاهش وزن شود. اما در صورت استفاده بیش از حد، ممکن است به دلیل کالری بالای آن کاملا برعکس عمل نماید.

اسهال شدید:

  • از دیگر مضرات آلو، اسهال های شدید می باشد. فیبر موجود در آلو نامحلول می باشد. از همین رو می تواند موجب اسهال در شما شود. همچنین در صورتی که اسهال دارید. بهتر است از خوردن حتی یک دانه آلو خشک نیز خودداری نمایید. آلو با ایجاد انقباض در عضلات شکم، می تواند اسهال را بسیار تحریک نموده و آب بدن را به طور کامل دفع نماید.
  • آشنایی با عوارض و مضرات آلو؟
  • همچنین مصرف بیش از اندازه آلو دارای مضرات دیگری نیز می باشد. که از آنها می توان به تیره کردن مدفوع، به وجود آوردن وابستگی های ملینی و همچنین تولید گازهای معده و نفخ اشاره نمود.
جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش