بهترین بادام افغانستان:(ارزش غذایی و فواید بادام ستاربای)

معرفی بادام افغانستان:

بادام ستاربای چیست ؟ این نوع یکی از انواع گونه های بادام می باشد که مانند دیگر انواع از کیفیت خوب و مطلوبی برخوردار است. با ما همراه باشید تا ضمن معرفی بادام ستاربای به ارزش غذایی آن نیز اشاره کنیم.

یکی دیگر از درختان با ارزش در دنیا و از میوه های پرخاصیت و محبوب که ارزش غذایی فراوانی نیز دارد بادام ستاربای می باشد که جزو خشکبار های بسیار مقوی است که طرفداران زیادی دارد. کاشت درخت بادام گستردگی فراوانی دارد و به دلیل تحمل بسیار خوبی که به خشکی دارد غالبا در بیشتر مناطق کشور ایران کشت می شود.

بادام افغانستان از مغز هایی به شمار می آید که مصرف خوراکی دارد و از آن در شیرینی پزی ها و در صنعت روغن گیری نیز استفاده می کنند.

بادام بومی کشور ایران می باشد اما در دیگر مناطق نیز کشت می شود نهال بادام گونه های متنوعی دارد که هر کدام به لحاظ خصوصیات و ویژگی با دیگری متفاوت است به همین دلیل است که لازم است کشاورزان و یا باغداران قبل از خرید ابتدا مطالعاتی پیرامون گونه های متفاوت داشته باشند و خصوصیات و ویژگی های هر محصول را به طور جداگانه مطالعه کنند سپس نهالی سازگار با شرایط اقلیمی منطقه خریداری کنند.

در بین انواع گونه های بادام می توان به بادام افغانستان اشاره نمود این گونه از ارقام بسیار پر مصرف بوده و و با نام ستاربای معروف شده. کشت این نوع بادام ستاربای در افغانستان زیاد می باشد.

بادام ستاربای نیز مانند دیگر انواع یک پوسته بیرونی سختی دارد سپس مغز درون آن قرار میگیرد. مغز این نوع بادام بسیار مقوی بوده و از آن به عنوان یک میان ای با خواص بالا یاد می کنند. هر یک عدد بادام حدود ۵۶% چربی دارد که در تامین انرژی لازم برای بدن کمک می کند به همین دلیل است که مصرف روزانه چند عدد بادام ستاربای در انسان ایجاد سیری می کند.

بادام ستاربای از ارقام اقتصادی می باشد که بازار فروش خوبی دارد،مغز این نوع بادام در بین انواع مغز ها محبوبیت بیشتری دارد و با استقبال بیشتری روبرو می باشد.

بادام ستاربای
بادام ستاربای

از ارزش غذایی تا خواص بادام ستاربای:

تمام انواع بادام ها برای سلامتی بسیار مقوی می باشند. بادام ستاربای همانطور که اشاره شد در  کشور افغانستان بیشتر کشت می شود و طرفداران زیادی دارد.

با توجه به تحقیقات و مطالعاتی که در خصوص خواص  بادام ستاربای صورت گرفته مشخص شده است این نوع بادام علاوه بر تمام خواصی که دارد در پیشگیری از سرطان نیز موثر می باشد.

کارشناسان طب سنتی نیز توصیه می کنند حتما بادام ستاربای را در سبد رژیم غذایی خود قرار دهید و به عنوان یک میان وعده خوشمزه میل نمایید. مصرف بادام محدودیت سنی ندارد و تمام افراد می توانند مصرف نمایند مگر افرادی که ممکن است به مصرف بادام آلرژی داشته باشند.

بادام ستاربای برای خانم های باردار در جلوگیری از ضعف های دوران بارداری گزینه مناسبی می باشد که به رشد جنین نیز کمک می کند. همچنین خانم ها در زمان شیردهی نیز می توانند به منظور خوش طعم شدن و مقوی شدن شیر از بادام استفاده کنند.

فواید مصرف بادام افغانستان

مصرف بادام به تنهایی یا به همراه دیگر انواع آجیل ها به ایجاد تعادل در چربی خون کمک می کند پس مصرف آن نیز برای افراد مبتلا به چربی خون نیز مناسب است. لازم به ذکر است که افراد مبتلا به بیماری باید در مصرف میوه و آجیل جانب احتیاط را رعایت کنند زیرا مصرف هر چیزی وقتی از حالت تعادل خارج شود خطر آفرین خواهد بود.

بادام ستاربای مقدار زیادی ویتامین E دارد که در جذب آنتی اکسیدان به بدن کمک می کند. شما با مصرف روزانه چند عدد بادام به جذب ویتامین E در بدن خود کمک خواهید کرد.

محققان با توجه به تحقیقاتی که در زمینه خواص بادام انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که مصرف یک مشت بادام ستاربای در طول روز به تامین انرژی و جذب انواع ویتامین ها در بدن کمک می کند.

به عنوان نکته پایانی باید اشاره نمود بادام افغان نیز مانند دیگر انواع بادام و به همان میزان دارای خواص می باشد و مصرف آن علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز بدن در پیشگیری از برخی بیماری ها نیز موثر می باشد.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش