گردو برای نقرس خوب است؟(گردو و اوره خون)

مصرف گردو و نقرس چه تاثیری بر یکدیگر دارد:

آیا برای شما هم تاثیر مصرف گردو برای نقرس؛ سوال مهمی شده است ؟آیا مبتلایان به نقرس می توانند مصرف گردو را در رژیم غذایی خود بگنجانند؟ ما در این مقاله قصد داریم اثر گردو برای اسید اوریک، را مورد بحث قرار دهیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اگر مبتلا به روماتوئید آرتریت (Rheumatoid arthritis) هستید، دو برابر بزرگسالان سالم خطر ابتلا به بیماری قلبی را دارید. افرادی که به اشکال دیگر آرتروز التهابی مانند نقرس و آرتریت پسوریازیس مبتلا هستند نیز بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند. مطالعات نشان می دهد که خوردن آجیل – به ویژه مغز حاصل از نهال گردو می تواند در بیماری تقرس، موثر باشد.

در بین مغزها و آجیل ها، گردو حاوی برخی مواد مغذی است که مصرف آن در بیمارانی که دچار بیماری نقرس و انواع آرتروز هستند، می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. بادام، فندق، بادام زمینی، پسته و گردو بر اساس شواهد علمی و کافی سازمان غذا و داروی ایالات متحده در پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی نقش بسزایی دارند. بیشتر آجیل ها منابع خوبی از فیبر، آنتی اکسیدان و چربی اشباع نشده هستند.

امروزه اثر گردو بر نقرس، و درمان آن کاملاً شناخته شده است. با وجود خاصیت مفید آجیل ها بر بیماری نقرس، گردو یک آجیل منحصر به فرد در این زمینه می باشد زیرا برخلاف سایر مغزها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. عوارض بیماری آرتروز التهابی نقرس منجر به بروز سایر بیماری ها از جمله بیماری های قلبی نیز می شود. امگا ۳ بسیاری از خطرات قلبی عروقی را کاهش می دهد.

همچنین می تواند رگ های خونی را شل کند، که به مقابله با استرس قلب کمک می کند. رژیم غذایی روزانه شامل گردو یا روغن کتان باعث کاهش فشار خون در حالت استراحت و پاسخ فشار خون به استرس می شود. علاوه بر این، اضافه کردن گردو و روغن کتان به رژیم غذایی میزان پروتئین واکنش پذیر C، که نشانگر التهاب مرتبط با آرتروز و بیماری های قلبی است را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

در بررسی تاثیر گردو در نقرس، مطالعات نشان داده اند که آسیب های مفصلی در بیماران مبتلا به نقرس توسط امگا ۳ های گیاهی موجود در گردو و روغن کتان کاهش می یابد. افزودن گردو و روغن کتان بی خطر است – به شرطی که کالری و چربی های دیگر موجود در رژیم غذایی را کاهش دهید – و ممکن است ارزش آن را داشته باشد که در افرادی با شرایط التهابی مفاصل مورد استفاده قرار گیرد. همچنین در بررسی گردو و نقرس، مشخص شده است که دم کرده برگ درخت گردو اثر شگفت انگیزی در درمان و کنترل حملات نقرس دارد.

گردو و تاثیر آن روی نقرس
یکی از عکس ها در رابطه با گردو و نقرس

اما بیماری نقرس چیست؟

نقرس یک نوع شایع و پیچیده از آرتروز است که می تواند هر کسی را درگیر کند. این بیماری نوع متداول آرتروز التهابی است که بسیار دردناک است و با حملات ناگهانی و شدید درد، تورم، قرمزی و حساسیت به لمس در مفاصل و اغلب مفصل در قاعده انگشت شست پا مشخص می شود.

نقرس در اثر بیماری معروف به هایپراوریسمی یا افزایش اسید اوریک خون ایجاد می شود، بدن هنگام تجزیه پورین هایی که در بدن و رژیم غذایی وجود دارد، اسید اوریک می سازد. وقتی اسید اوریک بیش از حد در بدن وجود داشته باشد، کریستال های اسید اوریک (مونو سدیم اورات) می توانند در مفاصل، مایعات و بافت های بدن جمع شوند. افزایش سطح اسید اوریک خون همیشه نقرس ایجاد نمی کند و در صورتی که علائم نقرس را ایجاد نکند، نیازی به درمان ندارد.

هیچ درمانی برای نقرس وجود ندارد، اما میتوان با استفاده از داروها و راهکارهای خود مدیریتی به طور موثری شرایط را کنترل و مدیریت نمود. علاوه بر درمان دارویی، نقش تغذیه در کنترل این بیماری به اثبات رسیده است. از این رو با در نظر گرفتن تغذیه در کاهش عوارض بیماری اثر گردو بر بیماری نقرس؛ نیز همچون سایر مغزهای گیاهی بسیار مورد بررسی توجه گرفته است.

علائم در مفصل آسیب دیده ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • درد، معمولاً شدید
  • تورم
  • سرخی
  • حرارت

چه چیزی احتمال ابتلا به نقرس را افزایش می دهد؟

موارد زیر احتمال ابتلا به افزایش اسید اوریک را که باعث نقرس می شود بیشتر می کند:

  • جنسیت؛ احتمال ابتلا در مردان بیشتر از زنان می باشد.
  • چاق بودن
  • نارسایی احتقانی قلب
  • فشار خون بالا
  • مقاومت به انسولین
  • سندرم متابولیک
  • دیابت
  • عملکرد ضعیف کلیه
  • استفاده از داروهای خاص مانند داروهای ادرار آور (قرص های آب).
  • نوشیدن الکل. با افزایش مصرف الکل ، خطر ابتلا به نقرس بیشتر می شود.
  • خوردن یا نوشیدن غذا و نوشیدنی های سرشار از فروکتوز (نوعی قند).
  • داشتن رژیم غذایی سرشار از پورین، که بدن آن را به اسید اوریک تجزیه می کند. غذاهای غنی از پورین شامل گوشت قرمز و برخی از انواع غذاهای دریایی مانند ماهی ساردین، صدف، گوش ماهی ، قزل آلا و ماهی تن است.

چگونه نقرس با گردو یا بدون گردو درمان می شود؟

نقرس با درمان های پزشکی و استراتژی های خود مدیریتی به طور موثر قابل درمان و مدیریت است. درمان درد با مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن، استروئیدها و داروی ضد التهاب کلشی سین انجام می شود.

با ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی و شیوه زندگی مانند کاهش وزن، عدم مصرف الکل، نخوردن غذای غنی از پورین (مانند گوشت قرمز یا برخی غذاهای دریایی)، می توانید از حملات بعدی جلوگیری کند. تغییر یا قطع داروهایی که باعث افزایش اسید اوریک در خون می شوند، مانند داروهای ادرار آور نیز ممکن است در جلوگیری از حملات بعدی کمک کند.

از تشکیل توفی (Tophi) و ​​سنگ کلیه در نتیجه سطح بالای مزمن اسید اوریک جلوگیری کنید. توفی به صورت اسید اوریک سفت و سخت در زیر پوست رسوب می کند. برای افرادی که دچار حملات حاد مکرر یا نقرس مزمن هستند، پزشکان ممکن است با استفاده از داروهایی مانند آلوپورینول، فبوکوستات و پگلوتیکاز، درمان پیشگیرانه را برای کاهش سطح اسید اوریک در خون توصیه کنند.

علاوه بر درمان پزشکی، می توانید نقرس خود را با استراتژی های خود مدیریت کنید. خود مدیریتی همان کاری است که شما برای مدیریت وضعیت و سلامت خود به صورت روزمره انجام می دهید، مانند انتخاب سبک زندگی سالم. ثابت شده است که استراتژی های خود مدیریتی در زیر باعث کاهش درد و ناتوانی می شوند، بنابراین می توانید اقدامات موثری در این زمینه انجام دهید که مصرف گردو برای نقرس ؛ هم یکی از این عوامل موثر می باشد .

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش