بهترین نهال انگور(11 رقم از بهترین انگور ایران و جهان)

بهترین نوع انگور برای کاشت شامل چه نژادهایی می باشد:

آیا خواهان به دست آوردن اطلاعاتی درباره بهترین نهال انگور؛ در ایران و دنیا هستید؟! آیا تمایل دارید با مشخصات بهترین انگورهای جهان همچون انگور مکیاج یا موسکات آشنا شوید؟ پس این مطلب همان چیزی است که شما به آن احتیاج دارید.☻

اگر می‎خواهید اطلاعات خود را درباره بهترین نهال انگور؛ افزایش دهید و یا تمایل دارید باغچه و حیاط خود را پر از درخت ‎های متنوع انگور کنید، با این مطلب همراه باشید. ما در ادامه شما را با انواع مختلف بهترین درخت انگور، و ویژگی‎ ها و خواص این میوه بهشتی بیشتر آشنا می‎کنیم.

بهترین نهال انگور

معرفی دنیای بهترین انگورهای دنیا:

انگور میوه‎ای خوشمزه و موجود در کلیه‌ی فصول سال است که به دلیل طعم و مزه‎ دوست‎داشتنی و متنوعش پاسخگوی ذائقه ‎های مختلف است. شما می‎توانید انواع متنوع بهترین انگور؛ همچون انگور عسگری یا ترکمن را برای مصرف در خانه انتخاب کرده و از آن‌ها استفاده نمایید. انگور دارای ویتامین‎ های فراوانی همچون آ، ای، امگا ۳ و ۶ است. این میوه ی جذاب خواص متنوعی نظیر:

  • روشن کنندگی و شاداب کنندگی پوست،
  • کاهش دهنده فشار خون،
  • جلوگیری کننده از سرطان و درمان مؤثر یبوست دارد.

اگر می‎خواهید باغی پر از انواع مختلف انگور برای خود داشته باشید و یا اگر به دنبال اطلاعات کاربردی و کارآمد انواع متنوع انگور نظیر انگور ترکمن و یاقوتی هستید،  این مطلب به شما اطلاعات جامع فراوانی درباره بهترین درخت انگور، می‎دهد. از جمله درخت ‎های مختلف و بهترین انگورهای، موجود در بازار ایران می‎توان به انواع مختلف زیر اشاره کرد:

  1. انگور مکیاج
  2. انگور شرابی
  3. انگور یاقوتی
  4. انگور ردکارنت
  5. انگور بلک سیدلس

در ادامه شما را با ویژگی‎ها و مشخصات بیشتری از انگورهای مرغوب ایرانی و خارجی قابل کشت در کشور عزیزمان ایران آشنا می‎کنیم.

اولین نهال از بهترین نهال انگور در ایران،انگور مکیاج:

درخت انگور مکیاج جز مقاوم‎ترین درختان انگور در برابر سرمای شدید است. انگور مکیاج را می‎توان به صورت تازه یا مویز مصرف کرد. اصالت این درخت انگور به کشور زیبا ی شرقی آسیا، ژاپن برمی‎گردد. یک سالی می باشد که انگور مکیاج جز پرطرفدارترین و بهترین انگورها شناخته می‎شود. این نهال انگور مناسب مناطق گرمسیر و سردسیر ایران عزیزمان می باشد و یکی از خاص ترین و گران ترین انگور های دنیا لقب گرفته است.

نهال انگور مکیاج

دومین انگور از سری بهترین انگورای ایران، انگور شرابی:

انگور شرابی جزء بهترین انگورهای؛ موجود در بازار است. تاریخچه و اصل این میوه به شهرستان سردشت در استان آذربایجان غربی باز می‎گردد. این انگور باردهی بالایی دارد و شما پس از کاشت آن می‎توانید درصد زیادی از این میوه را برداشت کرده و از آن استفاده نمایید.

از آنجایی که این انگور سود زیادی دارد، معمولاً باغداران و کشاورزان علاقه فراوانی به کاشت انگور شرابی در باغ خود دارند. به دلیل مقاومت و استقامت زیاد انگور شرابی در برابر سرما می‎توان این انگور را در مناطق کوهستانی و سرد کاشت.

در ضمن، بد نیست بدانید از انگور شرابی بیش از انواع بهترین انگور؛ در تولید آبمیوه، دلستر و نوشابه‎ های میوه‎ای استفاده می‎شود. به همین خاطر، همواره کارخانه‎داران فراوانی خواهان خرید این انگور و استفاده از آن‌ها در حوزه تولید محصولات متنوع همچون آبمیوه هستند.

نهال انگور شاهانی

سومین نهال از بهترین نهال های انگور جذاب، انگور ترکمن:

انگور ترکمن جزء انگورهای حبه‎ ای و سیاه رنگ بازار است. این نهال زودرس است و به همین علت پس از سال اول می‎توان محصول زیادی از آن برداشت کرد و جز بهترین نهال های انگور زودرس، مجسوب می شود. این نهال جزء نهال‎ های پیوندی است.

این درخت در دسته بهترین انگورهای؛ مقاوم قرار دارد. شما می‎توانید انگور ترکمن را در شرایط آب و هوایی مختلف همچون کوهستانی، سرد و معتدل بکارید. گرچه نهال ترکمن جزء مقاوم‎ترین نهال‎ های موجود در بازار است اما باز هم پیشنهاد می‎شود آن را در مناطق بسیار سرد یا بسیار گرم نکارید. بد نیست بدانید از زمان کاشت این نهال تا دوران بلوغ آن باید دائماً این درخت را آبیاری کنید، اما پس از بلوغ نیازی به آبیاری مداوم آن نیست.

نهال انگور ترکمن

چهارمین رقم از بهترین های بازار انگور، انگور ردگلوب:

باغبانان و کشاورزان انگور ردگلوب را در گروه بهترین نهال انگور؛ جای داده‎ اند. از ویژگی‎های این انگور می‎توان به مواردی همچون وارداتی بودن این انگور، حبه درشت بودن، شیرین و خوشمزه بودن آن اشاره کرد. انگور ردگلوب از کشورهایی نظیر ایالت متحده آمریکا و شیلی وارد ایران شده و سپس در باغ‎هایی که فضا مناسبی برای کاشت این نوع انگور دارند، کشت می‎شود.

انگور ردگلوب از آن جایی که حبه درشت است، دانه‎ هایی بزرگ هم دارد. البته، شما می‎توانید نوع بی‎دانه این انگور را در بازار یافته و از آن استفاده نمایید. این انگور طرفداران و علاقه‎مندان خود را در بازارهای فروش ایران به دست آورده است. از آنجایی که فروش  این نوع انگور بسیار بالاست معمولا کشاورزان زیادی خواهان خرید نهال این انگور و کاشت آن هستند.

نهال انگور ردگلوب

پنجمین نژاد از برترین های انگور، انگور لعل:

شما می‎توانید میوه ‎های درخت انگور لعل را برای مصارفی همچون تازه ‎خوری، آبغوره و کشمش استفاده کنید. پیشنهاد می‎شود انگور لعل را در آب و هوای معتدل کاشته و حتماً آن را در معرض نور خورشید قرار دهید. انگور لعل مقاومت بالایی در شرایط آب و هوایی سرد دارد اما توصیه می‎شود آن را به هیچ وجه در این نوع آب و هوا نکارید. انگور لعل جزء بهترین انگورهای، قابل رشد در مناطق معتدل است. باردهی این درخت انگور زیاد است. به همین خاطر، افراد زیادی تمایل به کاشت نهال درخت انگور لعل دارند.

نهال انگور لعل

یکی از بهترین نهال انگور ایران، انگور یاقوتی:

همانطور که از اسم این انگور مشخص است دانه‎ هایی به رنگ یاقوت با حبه‎ های ریز متراکم و به هم چسبیده دارد. این انگور مزه‎ای شیرین دارد و برخی از مصرف‎کنندگان آن را به همراه پنیر در وعده ‎های غذایی صبحانه یا عصرانه مصرف می‎کنند. این انگور زودرس و پربار است. همه عوامل ذکر شده در کنار هم باعث شده‎اند این انگور طرفداران خود را در مارکت‎ های جهانی به دست آورده باشد.

انگور یاقوتی

انگور ردکارنت، یکی از بهترین انگور اروپا:

انگور ردکارنت را می‎توان با نام انگور فرنگی هم در بازارهای فروش یافت. معمولاً از  انگور ردکارنت در تهیه مربا، مارمالاد، آبمیوه و شربت در کنار مصرف آن به صورت تازه استفاده می‎شود. این درخت انگور جز بهترین انگورهای؛ مربایی موجود در بازار است. انگور ردکارنت برای رشد به آب و هوای معتدل و خاک زهکشی شده که اسیدیته آن ۷ باشد نیازمند است. بد نیست بدانید میوه‎ های این درخت انگور به وزش باد حساس هستند. پس اگر خواهان کاشت نهال‎ های ردکارنت در منطقه‎ای بادی هستید، بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کنید.

نهال انگور ردکارنت

انگور بلک سیدلس، یکی دیگر از خوش خوراک های بازار میوه:

انگور black seedless؛ به رنگ سیاه در بازار یافت می‎گردد. این درخت انگور بوته‎ ای بوده و به دو صورت بی‎دانه و دانه‎دار در مارکت‎ها قابل مشاهده است. اگر خواهان کاشت بهترین درخت انگور، بلک سیدلس هستید، پیشنهاد می‎شود حتما آن را در آب و هوای معتدل بکارید. علت آن هم این است که این درخت انگور مقاومت بالایی به سرما و گرمای شدید ندارد. این گیاه با نام مویز نیز در بازار شناخته می‎شود.

نهال انگور بلک سیدلس

یکی از بهترین نهال انگور ایران، انگور موسکات:

از دیگر نهال‎ های موجود در بازار انگور موسکات است. معمولاً کشاورزان فراوانی انگور موسکات را در دسته بهترین نهال انگور، قرار داده و خواهان خرید و کاشت آن هستند. این انگور بسیار شیرین و به رنگ سبز با حبه ‎هایی نسبتاً درشت در بازار موجود است. انگور موسکات از شمال آفریقا به دیگر مناطق جهان صادر شده و به همین علت می‎توان آن را امروزه در کشورمان ایران هم یافت. شما می‎توانید انگور موسکات را در اواسط مرداد ماه برداشت کرده و پس از آن محصول خود را روانه بازارهای تولید کنید.

در ضمن، قدرت تحمل انگور موسکات در مقابل خشکی و سرما نیز مناسب است. معمولاً مردم این انگور را به صورت تازه تازه خریداری کرده و مصرف می‎نمایند. همچنین، شما پس از کاشت نهال موسکات در باغ ‎های خود می‎توانید از انگورهای موسکات به مدت ۱۰۰ سال بهره ‎مند شوید.

نهال انگور موسکات

از قدیمی ترین و محبوب ترین انگور ایران، انگور صاحبی:

انگور صاحبی جزء انگورهای دانه درشت و پوسته نازک است. بسیاری از افراد آن را به عنوان بهترین نهال انگور؛ می‎شناسند. رشد انگور صاحبی متوسط است. شما می‎توانید این انگور را پس از رسیدن برداشت کرده و به بازارهای فروش عرضه کنید. معمولاً انگور صاحبی به صورت تازه مصرف می‎شود و سود حاصل از فروش آن نیز بسیار زیاد است.

اگر به فکر خرید انگور صاحبی هستید باید گفت این درخت تحمل سرمای کمتر از ۱۸ درجه را ندارد. به همین خاطر، توصیه می‎شود حتماً سردترین دمای منطقه مدنظرتان برای کاشت را بررسی کرده و سپس نسبت به خرید این نهال اقدام نمایید. درخت انگور صاحبی عمر صد ساله دارد و شما حتی پس از ۱۰۰ سال می‎توانید از میوه خوشمزه این درخت برای مصرف شخصی و فروش استفاده کنید.

نهال انگور صاحبی

انگور عسگری ، آخرین نهال از سری بهترین نهال های انگور ایران:

انگور عسگری، جز یکی از محبوب‎ ترین و بهترین میوه ‎های انگور، در بازار است. انگور عسگری سفید رنگ و دانه درشت و زودرس است. معمولا این درخت انگور محصول پرباری دارد و کشاورزان زیادی خواهان کاشت آن هستند. انگور عسگری علاوه بر تازه خوری برای تولید کشمش و شیره انگور نیز به کار می‎رود. اگر تمایل به کاشت این نهال دارید باید هر ساله درخت این میوه را هراس کنید. در ضمن، حتما قبل از کاشت نهال‎ های تازه این درخت خاک زمین‎تان را زهکشی نمایید والا ممکن است در فرآیند رشد میوه‎ های این درخت مشکلاتی رخ دهد.

نهال انگور عسگری

جمع ‎بندی در رابطه با انتخاب مناسب بهترین انگور:

در انتها امیدواریم این مطلب شما را با نکات کاربردی و کلیدی بسیاری نظیر چه نهالی بهترین نهال انگور؛ برای باغتان است و یا چه نهالی را می‎توانید برای مزارع خود بخرید و پس از مدتی حین برداشت آن به سود فراوانی برسید. شما می‎توانید از این اطلاعات به منظور انتخاب بهترین درخت انگور، برای مزارع و باغ‎ های خود قبل از خرید نهال، بهره ببرید.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش

  • عبدالحمید سورانی
    1402-08-01

    با عرض سلام و وقت بخیر
    لطفا قیمت محصولات را به صورت عمده برام بفرستید
    و بفرمایید خدمات فروش دارید
    بنده ساکن استان اصفهان شهرستان فریدونشهر هستم
    ممنون از لطف شما

    • admin-drnahal
      1402-08-18

      سلام و عرض ادب
      قیمت تمامی محصولات در قسمت دسته بندی سایت در صفحه اول درج شده است.