خواص گردو برای پوست؛ خواص گردو برای مو

از خواص گردو برای پوست و خواص گردو برای مو چه می دانید؟

با ما همراه باشید تا راز شادبی پوست و لطافت مو را برای شما بیان کنیم. از ارزش غذایی گردو تا خواص گردو برای پوست و مو:

میوه نهال گردو یعنی مغز گردو در میان دیگر مغز ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است و آن را پادشاه مغز ها می دانند و مصرف آن به عنوان یک میان وعده بسیار مقوی توصیه می شود. با این تفاسیر باید به این سوال پاسخ داده شود که آیا مصرف گردو در سبد رژیم غذایی شما جایگاهی دارد؟

پاسخ به این سوال از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که مصرف این ماده مغذی در درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری تاثیر بسزایی دارد و خواص گردو برای پوست، نقش مهمی در زیبایی شما ایفا می کند .

حدود ۶۵ درصد از گردو را چربی تشکیل داده اما این چربی برای سلامتی بدن شما مضر نیست بلکه این نوع چربی آن را به ماده غذایی پر انرژی تبدیل کرده که مصرف آن می تواند انرژی لازم برای بدن را تامین کند.مغز گردو منبع غنی از فیبر،ویتامین ها و مواد معدنی از جمله:مس،اسید فولیک،فسفر،ویتامین B6،منگنز و ویتامین  E می باشد.

مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر مانند مغز گردو به دلیل ایجاد سیری در انسان در کاهش وزن موثر است. همچنین فیبر موجود در گردو به جریان ثابت گلوکز در بدن نیز کمک می کند و این باعث می شود سطح قند خون شما در حد نرمال باشد.

لازم به ذکر است که همان قدر که نسبت به مصرف گردو توصیه می شود باید توجه داشته باشید که در هنگام خرید گردوی سالمی را انتخاب کنید،گردوی سالم طعم شیرین و بوی ملایم و مطبوعی دارد و درصد پوک بودن آن بسیار کم است و در مقابل گردوی ناسالم بوی زننده و تندی دارد و مصرف آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

با توجه به مطالب و اطلاعاتی که در مورد گردو بیان شد بیشتر در تلاش هستیم تا شما را با خواص گردو برای مو و پوست، آشنا کنیم.

نقویت پوست و مو با گردو
نقویت پوست و مو با خواص گردو برای پوست

از خواص گردو برای پوست و مو تا چه اندازه آگاهید؟

میل به زیبایی در انسان ها پدیده ای است که هیچ گاه از بین نمی رود بلکه انسان به دنبال راه کار هایی می باشد که بتواند علاوه بر تامین سلامت بدن به زیبایی خود نیز بیفزاید.

زیبایی در انسان مجموعه ای از فاکتور ها می باشد که فرد با کنار هم قرار دادن آنها حس مطلوب و خوشایندی خواهد داشت. یکی از قسمت های حساس بدن انسان پوست می باشد که شادابی و لطافت آن از اهمیت بالایی برخوردار است تا جایی که با تولید انواع کرم ها و ماسک ها انسان را تشویق به مصرف آن می کنند. باید اشاره کرد که علاوه بر مواد آرایشی رژیم غذایی مناسب نیز در سلامت پوست و مو تاثیر گذار است.

همچنین اگر علاقه مند به خواندن مقاله ی انگلیسی زبان هستید میتوانید در اینجا کلیک کنید.

در بین میوه های خشک و مغزیجات می توان به خواص گردو برای پوست و مو اشاره کرد که به دلیل داشتن ترکیبات مفید گزینه مناسبی به حساب می آید.

در واقع مصرف روزانه یک فنجان مغز گردو به جذب امگا ۳ کمک می کند و باعث نرم شدن و از بین رفتن چین و چروک های پوستی می شود.

از مهمترین خواص گردو برای مو  و پوست:

۱: سفت شدن بافت ها و منافذ پوست:

در گذشته علاوه بر مغز گردو از برگ درخت گردو نیز به دلیل داشتن تانین برای شستشو استفاده می کردند که امروزه برای سفت شدن بافت ها می توان از برگ گردو استفاده نمود.

۲: درمان جوش:

داشتن جوش آن هم روی پوست صورت برای همه افراد حس ناخوشایندی به همراه دارد و برای درمان آن می توان از عصاره برگ گردو استفاده نمود.

۳: نرمی و لطافت پوست:

گردو به دلیل خواصی که دارد از آن در صنعت آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می کنند. روغن گردو یکی از محصولات عالی می باشد که می تواند در آبرسانی و انعطاف پذیری پوست تاثیر گذار باشد. روغن گردو در پر کردن فضای خالی بین سلول ها نیز نقش موثری دارد.همچنین شما میتوانید با خرید نهال گردو تمام فواید گردو را در باغچه ی منزل خود داشته باشید .

۴: اسکراب(ماسک):

پودر گردو در درمان بافت های آسیب دیده موثر است و می تواند باعث بهبودی بافت کهنه صورت شود.

۵: درمان چین و چروک:

روغن گردو به دلیل رطوبت رسانی عالی برای پوست ایجاد می کند از پیری زودرس پوست جلو گیری می کند به همین دلیل آن را اکسیر جوانی پوست می دانند.

۶: جلوگیری از ریزش مو:

گردو به دلیل داشتن اسید های چرب و ویتامین B از ریزش مو جلوگیری می کند.

۷: تقویت ریشه مو:

مواد معدنی بسیار مفید در گردو از جمله:آهن،زینک و مس به تقویت ریشه های مو و رشد سریع آن کمک می کند. برای این کار شما می توانید روغن گردو را برای چند دقیقه روی بافت سر به خوبی ماساژ دهید.

۸: خواص گردو برای پوست و موی سر در درمان شوره:

پوست سر وقتی دچار خشکی زیاد شود باعث ایجاد شوره در سر می شود که می توان برای درمان آن از روغن گردو استفاده کرد.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

اگر کشاورز یا باغدار هستید و یا علاقه مند به پرورش انواع نهال میوه می باشید، می توانید با کیفیت ترین ارقام نهال میوه را از ما خریداری نمایید. دکتر نهال دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی آماده ی ارسال انواع نهال میوه پربار به سراسر کشور می باشد. کافیست همین حالا با ما در تماس باشید.

دیدگاه و پرسش